vineri

12 iulie, 2024

31 mai, 2023

Bulgaria și Grecia pun bazele dezvoltării mobilității autonome în regiune cu un proiect susținut parțial de UE. Acesta prevede, scrie Euractiv, instalarea de echipamente de comunicații 5G de-a lungul autostrăzii Sofia-Salonic până în 2025, pentru a permite circulația vehiculelor autonome.

Proiectul va permite urmărirea camioanelor, în timp ce dezvoltarea rețelei va face posibilă testarea în condiții reale a vehiculelor autonome care se deplasează pe un traseu stabilit fără șofer.

Investiție susținută cu fonduri europene și privat

Jumătate din investiția de 11 milioane de euro pentru coridorul 5G Sofia-Salonic este asigurată de Comisia Europeană, iar restul prin investiții private.


În 2018, Bulgaria, Grecia și Serbia au semnat un acord pentru a dezvolta coridoare 5G transfrontaliere experimentale care să permită testarea mașinilor autonome. Mai mult, proiectul preved că sistemul trebuie construit pentru a permite inclusiv controlul la frontieră al vehicolelor autonome.

În 2022, proiectul a început, deocamdată fără participarea Serbiei. Punctul de frontieră Kulata-Promahon, între Bulgaria și Grecia, este unul dintre cele mai aglomerate. Bulgaria nu este încă membru Schengen, iar asta rămâne un blocaj pentru transportul rutier.

Bulgaria are deja acoperire 5G pentru mai mult de jumătate din populație

Ruta de la Sofia – Salonic va deveni operațională atunci când operatorii bulgari și greci își vor interconecta rețelele, permițând ca urmărirea mărfurilor să continue chiar și după ce un camion cu marfă trece granița. Toate datele înregistrate de la camioane de către operatorul bulgar vor fi transferate automat în Grecia și invers, printr-o rețea mobilă 5G, așa cum se întâmplă la telefoanele mobile.

Potrivit datelor guvernamentale, Bulgaria a început să-și dezvolte rețeaua 5G în 2020 și are deja acoperire pentru peste 50% din populație. Aceasta înseamnă că 300 de orașe și orașe din țară au acces la acoperire 5G, accentul guvernului mutându-se către utilizarea tehnologiei de-a lungul coridoarelor de transport.


La nivelul Uniunii Europene, un cadru legal pentru vehiculele complet autonome a fost finalizat în iulie 2022 printr-o adaptare a regulamentului de omologare existent.

***

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: