Analiză

Deficitul bugetar – la ce să ne aşteptăm

Situaţiile oficiale prezentate în ultimii ani în materie de execuţie bugetară arată că trimestrul trei, de finalul căruia ne apropiem deja (cu un sold de… Mai mult

09.10.2019

La obiect

România şi ţintele fixate prin strategia Europa 2020. Punctele tari și punctele slabe

Prin strategia Europa 2020 (adoptată de Consiliul European în iunie 2010) , au fost stabilite ţinte la cinci indicatori apreciaţi ca fiind semnificativi pentru dezvoltarea… Mai mult

08.10.2019

Europa

Indexul Regional al Competitivității: Cum stau regiunile românești și de ce

București -Ilfov, regiunea din România cu cel mai mare scor (55,92 din 100 maxim posibil) în Indexul Regional al Competitivității 2019, se află abia pe… Mai mult

07.10.2019

Analiză

T2 din 2019 – Venitul mediu lunar s-a dublat din 2014 încoace

Datele publicate de INS pentru trimestrul II 2019 arată că veniturile românilor au depășit nivelul de 1.800 lei lunar pe persoană. Ele au fost de… Mai mult

07.10.2019

Cronicile

Viitorul apropiat în transportul rutier de mărfuri: plutoane semiautomate de camioane

de Victor Bratu 30.4.2016

pluton

Pluton de trei camioane semiautomate traverând Germania

Michael Kropp își petrece ziua în mod obișnuit la volanul camionului său de marfă cu care cutreieră Europa. Cu ocazia unui recent drum la Rotterdam el a avut pentru prima oară ocazia să admire peisajul.

Michael Kropp, anunță Bloomberg, a fost unul dintre cei 30 de șoferi profesioniști care au participat la un test al noii tehnologii automotive care permite creearea de ”plutoane” de mașini inteligente, care poate conecta camioanele prin Wi-Fi, GPS, senzori și camere, astfel încât acestea să circule într-un mod semiautonom.

Mașina din fruntea plutonului dictează viteza și direcția, iar restul virează, accelerează sau frânează automat pentru a păstra compact convoiul. ”A fost un pic ciudat să deleg parte din atribuțiile mele ca șofer. Dar a fosr chiar confortabil, în special în zonele cu trafic aglomerat sau în zonele în care te poți plictisi”, afirmă Kropp, șofer pentru teste angajat la Daimler, care a pilotat a doua mașină din convoi.

Deși povestea mașinilor autonome ține prima pagină a publicațiilor, ar mai putea trece ani buni până ca acestea să devină o prezență obișnuită pe șosele. Până atunci, soluția convoaielor semiautomate poate ajuta companiile producătoare să rafineze tehnologia și poate contribui la reducerea consumului de carburant sau al emisiilor de gaze de eșapament, afirmă Anders Kellström, care a manageriat testul organizat de Volvo.

”Crearea de plutoane este unul dintre pașii către automobilele fără șofer. Tehnologia este pregătită”, afirmă Kellström.

Legea va prevede însă că o astfel de mașină semiautonomă, ca să poată circula pe drumurile publice, are nevoie de un șofer, care să țină mâinile pe volan. Dar tehnologia va îmbunătăți eficiența transportului rutier și va contribui și la descongestionarea șoselelor europene.

”Traficul în ansamblu, în special pe autostrăzi, va deveni mai calm”, afirmă Andreas Renschler, șeful Scania și MAN, divizii ale Volkswagen.

Previziuni și pașii necesari

Producătorii se așteaptă ca plutoanele de camioane să poată circula începând cu 2020. Multe modele au de ani buni posibilitatea de averizare a șoferului atunci când camionul trece necontrolat de pe o bandă pe alta sau se apropie periculos de mult de vehicolul din față, cu ajutorul unor camere și radare montate mai întâi pe modelele de clasă superioară ale Mercedes și BMW.

Suplimentarea cu module automate de accelerare, frânare sau virare nu poate fi ceva complicat, afirmă producătorii. Lori Tavasszy, profesor al Universității Tehnologice Delft din Olanda, afirmă că jumătate din flota europeană de camioane, adică 750.000 de camioane, poate fi pregătită până în 2025 ca să circule în convoaie semiautomate.

”Avem tehnologia necesară, ne mai lipsește legislația și o procedură de modificare a modelelor mai vechi”, afirmă și Erik Jonnaert, secretar general al Asociației Europene a Producătorilor de Automobile.

La Bruxelles, legiutorii iau în considerare unificarea legislației rutiere în toate statele membre UE. Pe 14 aprilie, miniștrii transporturilor din statele membre UE, Comisia Europeană și reprezentanți ai industriei au acceptat să coopereze pentru elaborarea de legislație rutieră.

”Este nevoie de cooperare dacă dorim să introducem pe scară largă sistemele autonome de transport”, afirmă Harrie Schippers, șeful DAF Trucks, unitate europeană a Paccar, producător american din Seattle.

Experimentul

La mijloc de aprilie, șase convoaie formate din două sau trei camioane, inclusiv cel al germanului Michael Kropp, a plecat din Suedia, prin Germania și Belgia, către Olanda. Trei camioane Scania au parcurs cea mai lungă rută între Stockholm și Rotterdam.

Camioanele care au compus cele 6 convoie au călătorit în echipe, dar producătorii vizează formarea acestor convoaie ad-hoc, în trafic, fiecare componentă fiind liberă să intre sau să iasă din convoi în funcție de destinația particulară.

Experimentele au pornit așadar în Europa, însă producătorii afirmă că aceste plutoane ar putea avea succes mai mare în locuri în care transportul rutier se face pe distanțe lungi, cum este Australia sau continentul nord-american.

Și cel mai important: producătorii afirmă că tehnologia utilizată pentru crearea de convoaie semiautomate deschide cale vehicolelor fără șofer.

Mergeți în homepage ›

Publicat la data de 30.4.2016

Lăsați un comentariu


Stiri

Sindicat: ANAF organizează concursuri doar pentru posturi de conducere. Deficitul mare este la posturile de execuție

Vladimir Ionescu

Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF) a scos la concurs peste 60 de posturi de conducere din cadrul direcţiilor generale ale finanţelor publice şi administraţiilor… Mai mult

Europa

Sistemul bancar european sub presiune: De la provocările dobânzilor negative, la cele ale digitalizării

Adrian N Ionescu

  Scăderea profitabilității băncilor europene este rezultatul dobânzilor negative induse de politica monetară a Băncii Centrale Europene (BCE), dar și al concurenței companiilor financiare digitale.… Mai mult

Stiri

Rezidențiat 2019 / Ministrul Sănătății îi propune președintelui Iohannis o “soluție”: Interimar la Educație pentru 2 zile

Vladimir Ionescu

Numirea unui ministru al Educației interimar pentru doar două zile este soluția pe care ministrul Sănătății, Sorina Pintea, i-o propune președintelui Klaus Iohannis. Așa-zisa soluție… Mai mult

Europa

Bruxelles continuă procedurile: Acordul pentru Brexit va fi supus votului, marți, în Parlamentul European

Iulian Soare

Bruxelles-ul, scrie The Guardian, evită să se lase atras în drama politică desfășurată la Westminster (sediul Parlamentului britanic). Ambasadorii statelor UE, reuniți duminică dimineață, în… Mai mult

Europa

Donald Tusk va candida pentru poziția de lider al Partidului Popular European

Iulian Soare

Donald Tusk, președintele în funcție al Consiliului European, a fost nominalizat de partidul său din Polonia, Platforma Civică, drept candidat la șefia Partidului Popular European… Mai mult

Europa

Cele 3 scrisori contradictorii ale Londrei către Bruxelles, în chestiunea Brexit

Iulian Soare

Boris Johnson a trimis la Bruxelles, după votul de sâmbătă din Camera Comunelor, trei scrisori oficiale, scrie The Guardian: în prima, nesemnată și considerată ca… Mai mult

Stiri

Misiunea primului echipaj exclusiv feminin care a pășit pe Lună, un succes

Iulian Soare

Prima misiune în afara Stației Spațiale Internaționale (ISS) efectuată de o echipă formată doar din astronaute, s-a încheiat cu succes vineri seară, a anunțat NASA,… Mai mult