fbpx Modifica setari cookieuri

Just Business

Economia și administrația – problemă comună: lipsa competențelor digitale ale personalului, produsă de lipsa educației continue

Guvernul a decis alocare sumei de 150 de milioane de lei din fondul de urgență pentru achiziționarea de dispozitive electronice conectate la internet, astfel încât… Mai mult

26.05.2020

Analiză

Fotografia de la întâlnirea Economiei cu Pandemia: Convergența 2019 și convergența 2020

Câteva citate din Programul de convergență 2019 – 2022 ar putea explica mult mai clar anumite prevederi incluse în Programul de convergență 2020 (Programul oficial… Mai mult

26.05.2020

Analiză

Cea mai grea împărțeală din istoria UE: încep negocierile

Mai sunt două zile până când va fi anunțată noua propunere de Cadru Financiar Multianual Aceasta conține inclusiv mult-așteptatele detalii ale Fondului de Relansare Economică… Mai mult

25.05.2020

Europa

Europa a depășit vârful pandemiei Covid – țările au trecut la faza a doua de gestionare: testarea ratei de imunizare

După relaxarea măsurilor de prevenire a pandemiei, autoritățile naționale au declanșat pe tot globul marea operațiune a testării pe scară largă, pentru depistarea anticorpilor la… Mai mult

25.05.2020

Viitorul apropiat în transportul rutier de mărfuri: plutoane semiautomate de camioane

de Victor Bratu 30.4.2016

pluton

Pluton de trei camioane semiautomate traverând Germania

Michael Kropp își petrece ziua în mod obișnuit la volanul camionului său de marfă cu care cutreieră Europa. Cu ocazia unui recent drum la Rotterdam el a avut pentru prima oară ocazia să admire peisajul.

Michael Kropp, anunță Bloomberg, a fost unul dintre cei 30 de șoferi profesioniști care au participat la un test al noii tehnologii automotive care permite creearea de ”plutoane” de mașini inteligente, care poate conecta camioanele prin Wi-Fi, GPS, senzori și camere, astfel încât acestea să circule într-un mod semiautonom.

Mașina din fruntea plutonului dictează viteza și direcția, iar restul virează, accelerează sau frânează automat pentru a păstra compact convoiul. ”A fost un pic ciudat să deleg parte din atribuțiile mele ca șofer. Dar a fosr chiar confortabil, în special în zonele cu trafic aglomerat sau în zonele în care te poți plictisi”, afirmă Kropp, șofer pentru teste angajat la Daimler, care a pilotat a doua mașină din convoi.

Deși povestea mașinilor autonome ține prima pagină a publicațiilor, ar mai putea trece ani buni până ca acestea să devină o prezență obișnuită pe șosele. Până atunci, soluția convoaielor semiautomate poate ajuta companiile producătoare să rafineze tehnologia și poate contribui la reducerea consumului de carburant sau al emisiilor de gaze de eșapament, afirmă Anders Kellström, care a manageriat testul organizat de Volvo.

”Crearea de plutoane este unul dintre pașii către automobilele fără șofer. Tehnologia este pregătită”, afirmă Kellström.

Legea va prevede însă că o astfel de mașină semiautonomă, ca să poată circula pe drumurile publice, are nevoie de un șofer, care să țină mâinile pe volan. Dar tehnologia va îmbunătăți eficiența transportului rutier și va contribui și la descongestionarea șoselelor europene.

”Traficul în ansamblu, în special pe autostrăzi, va deveni mai calm”, afirmă Andreas Renschler, șeful Scania și MAN, divizii ale Volkswagen.

Previziuni și pașii necesari

Producătorii se așteaptă ca plutoanele de camioane să poată circula începând cu 2020. Multe modele au de ani buni posibilitatea de averizare a șoferului atunci când camionul trece necontrolat de pe o bandă pe alta sau se apropie periculos de mult de vehicolul din față, cu ajutorul unor camere și radare montate mai întâi pe modelele de clasă superioară ale Mercedes și BMW.

Suplimentarea cu module automate de accelerare, frânare sau virare nu poate fi ceva complicat, afirmă producătorii. Lori Tavasszy, profesor al Universității Tehnologice Delft din Olanda, afirmă că jumătate din flota europeană de camioane, adică 750.000 de camioane, poate fi pregătită până în 2025 ca să circule în convoaie semiautomate.

”Avem tehnologia necesară, ne mai lipsește legislația și o procedură de modificare a modelelor mai vechi”, afirmă și Erik Jonnaert, secretar general al Asociației Europene a Producătorilor de Automobile.

La Bruxelles, legiutorii iau în considerare unificarea legislației rutiere în toate statele membre UE. Pe 14 aprilie, miniștrii transporturilor din statele membre UE, Comisia Europeană și reprezentanți ai industriei au acceptat să coopereze pentru elaborarea de legislație rutieră.

”Este nevoie de cooperare dacă dorim să introducem pe scară largă sistemele autonome de transport”, afirmă Harrie Schippers, șeful DAF Trucks, unitate europeană a Paccar, producător american din Seattle.

Experimentul

La mijloc de aprilie, șase convoaie formate din două sau trei camioane, inclusiv cel al germanului Michael Kropp, a plecat din Suedia, prin Germania și Belgia, către Olanda. Trei camioane Scania au parcurs cea mai lungă rută între Stockholm și Rotterdam.

Camioanele care au compus cele 6 convoie au călătorit în echipe, dar producătorii vizează formarea acestor convoaie ad-hoc, în trafic, fiecare componentă fiind liberă să intre sau să iasă din convoi în funcție de destinația particulară.

Experimentele au pornit așadar în Europa, însă producătorii afirmă că aceste plutoane ar putea avea succes mai mare în locuri în care transportul rutier se face pe distanțe lungi, cum este Australia sau continentul nord-american.

Și cel mai important: producătorii afirmă că tehnologia utilizată pentru crearea de convoaie semiautomate deschide cale vehicolelor fără șofer.

Mergeți în homepage ›

Publicat la data de 30.4.2016

Lăsați un comentariu


Stiri

Florin Cîțu: Toată lumea întreabă de alocații și pensii. De ce nu mă întreabă nimeni dacă dublez investițiile?

Vladimir Ionescu

Legea prin care Parlamentul a dublat alocațiile copiilor ar fi neconstituțională pentru că nu precizează sursele de acoperire a cheltuielilor, a declarat Florin Cîțu, ministrul… Mai mult

Stiri

Poliția recomandă vechiul drum spre mare, pentru că se repară autostrada

Vladimir Ionescu

Autostrada A2 s-a  blocat  sâmbătă  pe sensul spre  mare,  pentru că,  odată  cu eliminarea restricțiilor de călătorie,  compania de  infrastructură  rutieră  CNAIR  și-a amplificat lucrările … Mai mult

Europa

Redeschiderea frontierelor: Belgia acuză concurenţa turistică în care s-au angajat țările UE

Adrian N Ionescu

Uniunea Europeană ar fi incapabilă să ia măsuri de coordonare a redeschiderii frontierelor, atâta vreme ţările membre au intrat într-o formă de concurenţă turistică pe… Mai mult

Digital

Tehnologia în administrație: În Estonia se testează pașaportul imunitar digital

Iulian Soare

Estonia a dezvoltat o aplicație digitală care poate fi folosit de utilizatori ca un „pașaport imunitar”, pentru a dovedi că au dezvoltat anticorpi și că… Mai mult

Europa

Medicii italieni: blocarea spitalelor poate duce la mai multe decese decât pandemia

Iulian Soare

Cel  puțin 600.000  de intervenții, vizite și consulații medicale au fost anulate în Italia, ca urmare a   blocării  spitalelor cu bolnavii de coronavirus  și  există… Mai mult

Stiri

S&P menține ratingul României la nivelul recomandat investițiilor: România are acces la finanțare externă / Consolidarea fiscală e inevitabilă după alegeri

Adrian N Ionescu

Agenția de rating  Standard & Poor’s  a   confirmat  clasificarea României ‘BBB-/A-3   și a păstrat perspectiva negativă. Ratingul  păstrează  România în domeniul  recomandat investițiilor  străine, în… Mai mult

Stiri

VIDEO Alina CULCEA, Președinte ARPIM: „România va fi în competiție cu celelalte țări pentru investiții, pe toate domeniile, dar mai ales în sectorul farmaceutic”

Redacţia

„Una dintre lecțiile pe care le-am învățat cu toții a fost lecția solidarității. A fost o mobilizare fără precedent din partea asociației noastre, sperăm că… Mai mult