fbpx

Chestiunea

Bugetul 2021: în căutarea unei consolidări fiscale fără șocuri

Bugetul pe anul 2021 reprezintă ora adevărului – atât pentru ieșirea din criza produsă de Covid și menținerea unei direcții de dezvoltare coerente, cât și… Mai mult

14.01.2021

La obiect

Analiză: Cum a schimbat pandemia obiceiurile de consum și economisire din România

Pandemia a schimbat în proporții semnificative obiceiurile de consum, dar și de economisire ale românilor, reiese din datele INS analizate de cursdeguvernare.ro. Rata de economisire… Mai mult

13.01.2021

La obiect

Salariul mediu pe economie a trecut pragul de 700 de euro în noiembrie. Semnal de frână tras de administrația publică

Potrivit datelor publicate de INS, câștigul salarial mediu brut din luna noiembrie 2020 a fost de 5.565 lei, cu 113 lei sau 2,1% mai mult… Mai mult

13.01.2021

La obiect

Noiembrie 2020 – producția industrială în pierdere de viteză, influențată de sezonalitate

România a consemnat în luna noiembrie 2020 o scădere de 4,8% a producției industriale față de luna anterioară (serie brută). De reținut, însă, acest rezultat… Mai mult

13.01.2021

Viitorul apropiat în transportul rutier de mărfuri: plutoane semiautomate de camioane

de Victor Bratu 30.4.2016

pluton

Pluton de trei camioane semiautomate traverând Germania

Michael Kropp își petrece ziua în mod obișnuit la volanul camionului său de marfă cu care cutreieră Europa. Cu ocazia unui recent drum la Rotterdam el a avut pentru prima oară ocazia să admire peisajul.

Michael Kropp, anunță Bloomberg, a fost unul dintre cei 30 de șoferi profesioniști care au participat la un test al noii tehnologii automotive care permite creearea de ”plutoane” de mașini inteligente, care poate conecta camioanele prin Wi-Fi, GPS, senzori și camere, astfel încât acestea să circule într-un mod semiautonom.

Mașina din fruntea plutonului dictează viteza și direcția, iar restul virează, accelerează sau frânează automat pentru a păstra compact convoiul. ”A fost un pic ciudat să deleg parte din atribuțiile mele ca șofer. Dar a fosr chiar confortabil, în special în zonele cu trafic aglomerat sau în zonele în care te poți plictisi”, afirmă Kropp, șofer pentru teste angajat la Daimler, care a pilotat a doua mașină din convoi.

Deși povestea mașinilor autonome ține prima pagină a publicațiilor, ar mai putea trece ani buni până ca acestea să devină o prezență obișnuită pe șosele. Până atunci, soluția convoaielor semiautomate poate ajuta companiile producătoare să rafineze tehnologia și poate contribui la reducerea consumului de carburant sau al emisiilor de gaze de eșapament, afirmă Anders Kellström, care a manageriat testul organizat de Volvo.

”Crearea de plutoane este unul dintre pașii către automobilele fără șofer. Tehnologia este pregătită”, afirmă Kellström.

Legea va prevede însă că o astfel de mașină semiautonomă, ca să poată circula pe drumurile publice, are nevoie de un șofer, care să țină mâinile pe volan. Dar tehnologia va îmbunătăți eficiența transportului rutier și va contribui și la descongestionarea șoselelor europene.

”Traficul în ansamblu, în special pe autostrăzi, va deveni mai calm”, afirmă Andreas Renschler, șeful Scania și MAN, divizii ale Volkswagen.

Previziuni și pașii necesari

Producătorii se așteaptă ca plutoanele de camioane să poată circula începând cu 2020. Multe modele au de ani buni posibilitatea de averizare a șoferului atunci când camionul trece necontrolat de pe o bandă pe alta sau se apropie periculos de mult de vehicolul din față, cu ajutorul unor camere și radare montate mai întâi pe modelele de clasă superioară ale Mercedes și BMW.

Suplimentarea cu module automate de accelerare, frânare sau virare nu poate fi ceva complicat, afirmă producătorii. Lori Tavasszy, profesor al Universității Tehnologice Delft din Olanda, afirmă că jumătate din flota europeană de camioane, adică 750.000 de camioane, poate fi pregătită până în 2025 ca să circule în convoaie semiautomate.

”Avem tehnologia necesară, ne mai lipsește legislația și o procedură de modificare a modelelor mai vechi”, afirmă și Erik Jonnaert, secretar general al Asociației Europene a Producătorilor de Automobile.

La Bruxelles, legiutorii iau în considerare unificarea legislației rutiere în toate statele membre UE. Pe 14 aprilie, miniștrii transporturilor din statele membre UE, Comisia Europeană și reprezentanți ai industriei au acceptat să coopereze pentru elaborarea de legislație rutieră.

”Este nevoie de cooperare dacă dorim să introducem pe scară largă sistemele autonome de transport”, afirmă Harrie Schippers, șeful DAF Trucks, unitate europeană a Paccar, producător american din Seattle.

Experimentul

La mijloc de aprilie, șase convoaie formate din două sau trei camioane, inclusiv cel al germanului Michael Kropp, a plecat din Suedia, prin Germania și Belgia, către Olanda. Trei camioane Scania au parcurs cea mai lungă rută între Stockholm și Rotterdam.

Camioanele care au compus cele 6 convoie au călătorit în echipe, dar producătorii vizează formarea acestor convoaie ad-hoc, în trafic, fiecare componentă fiind liberă să intre sau să iasă din convoi în funcție de destinația particulară.

Experimentele au pornit așadar în Europa, însă producătorii afirmă că aceste plutoane ar putea avea succes mai mare în locuri în care transportul rutier se face pe distanțe lungi, cum este Australia sau continentul nord-american.

Și cel mai important: producătorii afirmă că tehnologia utilizată pentru crearea de convoaie semiautomate deschide cale vehicolelor fără șofer.

Mergeți în homepage ›

Publicat la data de 30.4.2016

Lăsați un comentariu


Europa

CNN: Celebrul realizator TV Larry King a murit

Iulian Soare

Realizatorul TV Larry King, celebru pentru talk-show-urile „Larry King Live” și unul dintre inovatorii acestui tip de emisiune, a murit sâmbătă dimineață în vârstă de… Mai mult

Stiri

Președintele Braziliei a fost denunțat la CPI pentru crime împotriva umanităţii, de un șef de trib din pădurea amazionană

Adrian N Ionescu

Raoni Matukire, un apărător emblematic al pădurii amazoniene, a cerut Curţii Penale Internaţionale (CPI) să-l ancheteze  pe preşedintele brazilian Jair Bolsonaro, pentru “crime împotriva umanităţii”,… Mai mult

Stiri

Ministrul de Interne promite că nu va tolera abaterea de la lege, în cazul participării adjunctului șefului Poliției Capitalei la o petrecere în Centrul Vechi

Vladimir Ionescu

A fost declanșată „cercetarea prealabilă” privind participarea adjunctului șefului Poliţiei Capitalei, Radu Gavriş (foto stânga), la o reuniune găzduită de restaurantul Hanul lui Manuc, împreună… Mai mult

Europa

UPDATE Protestele pro-Navalnîi s-au extins în zeci de orașe din Rusia. 40.000 de participanți în Moscova – mii de arestări

Iulian Soare

UPDATE Poliția rusă a arestat mai mult de 2.000 de proetstatari împotriva deținerii liderului opoziției Alexei Navalnîi, dar zeci de mii de ruși au ingorat… Mai mult

Europa

Google amenință să se retragă din Australia, prima țară care i-ar impune să plătească drepturi de autor

Iulian Soare

Google a amenințat că își va retrage din Australia motorul de căutare din cauza încercării acestei țări de a obliga prin lege gigantul IT să… Mai mult

Stiri

Deținuții au fost incluși în categoriile care au prioritate la vaccinare

Vladimir Ionescu

Odată cu lucrătorii din HoReCa, bancherii și personalul instituțiilor și unităților care lucrează cu publicul, și deținuții au fost incluși printre categoriile care au prioritate… Mai mult

Europa

Weekendul protestelor în Rusia – Demonstrații pentru eliberarea lui Alexei Navalnîi și anti-Putin

Iulian Soare

Susținătorii lideruui opoziției ruse Alexei Navalnîi (foto), acum în închisoare, protestează pe străzile Moscovei și alealtor orașe, pentru eliberarea opozantului rus și împotriva lui Vladimir… Mai mult