CNADNR a selectat constructori români, italieni şi austrieci pentru construcţia autostrăzii Sebeş-Turda, de 70 de kilometri şi arată că derularea licitaţiei aferentă celor patru tronsoane a fost realizată în timp record, „unic în istoria CNADNR”, iar preţul pe kilometru este de 6 milioane euro, potrivit MEDIAFAX.
În condiţiile creşterii foarte mari a volumului de trafic, pentru îmbunătăţirea fluenţei a devenit necesară construcţia unei legături rapide între Coridorul de Transport Pan-European nr. IV (tronson Arad – Sibiu) şi Autostrada Transilvania. Obiectivul va prelua traficul de pe drumurile existente (în special DN 1), având un impact pozitiv atât asupra mediului natural cât şi asupra localităţilor străbătute în prezent de DN 1, se arată într-un comunicat postat pe site-ul CNADNR.
Câștigătoare au fost desemnate următoarele consorții:
- Pentru lotul 1, cu o lungime de 17 kilometri, a fost selectată asocierea italiană Impregilo – Salini.
- Lotul al doilea, de 24,2 kilometri, va fi proiectat şi construit de asocierea de firme italiene şi româneşti RCM Construzioni/ Imob Lux Construct /Consinit /Societatea de Construcţii Napoca/ Impresa Ferrara S.N.C Di Angela & Rossella Ferrara/ T Dancor RomConstruct / Shelter Construct/ Associazione Cooperativa Muratori & Affini Ravenna/ Schiavo & C/Eurocerad International.
- Lotul al treilea, de 12,4 kilometri, a fost adjudecat de asocierea italiană Tirrena Scavi – Societa Italiana per Condotte d’Acqua.
- Lotul al patrulea, de 16,3 kilometri, a fost atribuit PORR Construct – PORR Bau (Austria).
„Menţionăm că derularea licitaţiei aferentă celor patru tronsoane de autostradă a fost realizată în timp record, unic în istoria CNADNR, respectiv 50 de zile calendaristice. De asemenea, precizăm că în urma derulării procedurii de licitaţie în vederea atribuirii contractului «Proiectare şi execuţie autostrada Sebeş-Turda, Loturile 1, 2, 3, 4», valoarea unui kilometru de autostradă este de 6 milioane euro”, se arată într-un comunicat al CNADNR.
Lucrările sunt finanţate cu bani europeni, din Fondul de Coeziune (85%), şi de la bugetul de stat, iar termenul pentru finalizarea acestora este de 70 de luni de la data atribuirii.
În 30 octombrie, la Sibiu, ministrul delegat Dan Şova preciza că, în anul 2016, vor fi inauguraţi cei 70 de kilometri de la Sebeş până la Turda, legând în felul acesta Clujul de Coridorul IV.
„E important de ştiut că, odată cu atribuirea tronsoanelor la Sebeş-Turda (…), probabil vom avea contestaţii, e mai puţin important acest lucru, undeva în primăvară vom da ordinul de începere a lucrărilor şi pentru Sebeş-Turda”, spunea Dan Şova, care a adăugat: „odată cu Sebeş-Turda vom avea contractări pe fond de coeziune autostrăzi 107 la sută”.