Pe Autostrada A7, între Ploiești și Pașcani, din cele 13 tronsoane 11 ar putea fi construite de companii românești. Practic, dacă CNSC dă câștig de cauză UMB, atunci, de la Buzău la Pașcani, pe o distanță de aproape 250 kilometri de autostradă vor executa lucrările constructorul român, care dă asigurări că poate respecta termenele din contract, chiar mai mult ar putea finaliza lucrările înainte de termen (2026).
„Avem un contract semnat astăzi cu o companie românească, o companie care în acest moment are șapte din cele nouă loturi deja semnate. Șapte dintre ele sunt cu această companie românească şi care sunt convins că se va ține tot ceea de înseamnă termenii contractului, aşa cum s-a ținut şi pe toate celelalte lucrări pe care le-a avut cu CNAIR, ba, chiar din contră, s-au finalizat majoritatea dintre ele înainte de termenul limită”,a declarat, joi, vicepremierul Sorin Grindeanu.
Declarația ministrului Transporturilor a fost făcută cu ocazia semnării contractelor pentru loturile 2 şi 3 ale tronsonului Buzău-Focșani cu asocierea Spedition UMB SRL – SA&PE Construct SRL – Tehnostrade SRL.
UMB va avea în lucru 420 km de autostradă
Șeful de la Transporturi a subliniat că, în cazul în care contestațiile vor fi respinse, iar UMB va fi declarat câștigător şi pe celelalte trei loturi de la Bacău la Pașcani, constructorul român va avea în lucru în total 420 de kilometri de autostradă, adică aproape jumătate din rețeaua pe care o are România în acest moment.
„Eu sunt bucuros – nu vreau să fiu înțeles greșit – sunt bucuros că o companie românească este capabilă de aşa ceva şi am optimismul că, aşa cum sunt organizați şi cum au fost până acum, vor putea să facă faţă la ceea ce înseamnă un challenge până la urmă, de care nu sunt capabile multe companii”, a adăugat Sorin Grindeanu.
Contractul pentru construcţia tronsonului 2, Vadu Pașii – Râmnicu Sărat (30,8 km), are valoarea de 1,317 miliarde lei, fără TVA, iar pentru tronsonul 3, Râmnicu Sărat – Mândrești Munteni (36,1 km), valoarea este de 1,469 miliarde lei fără TVA.
Finanțarea acestor obiective este asigurată prin PNRR.
Durata de execuție a contractelor este de 26 de luni, iar perioada de garanție a lucrărilor este de 10 ani.
UMB: Avem 5.000 de angajați
Constructorul a dat asigurări că organizarea va fi făcută în aşa fel încât să fie terminate la timp toate lucrările.
„Vă asigur că o să ne mobilizăm exemplar, militărește, ca şi până acum (…) Organizarea o să o facem pas cu pas, în funcţie de evoluția contractelor, de evoluția timpului, pentru că deocamdată este iarnă, sunt locuri unde plouă, unde ninge, dar vă asigurăm că ne vom organiza astfel încât toate lucrările să fie încheiate. Resursa umană la momentul respectiv este de 5.000 de oameni care lucrează efectiv, nu doar pe A7, ci pe companie”, a spus directorul general al UMB, Cornel Bunghiuz.
Autostrada Buzău – Focșani face parte din Coridorul 3, București – Regiunea NE (Moldova) şi reprezintă o prioritate absolută la nivel naţional, conform analizei din Modelul Naţional de Transport, dezvoltarea infrastructurii rutiere prin construcţia unei autostrăzi în lungul acestui coridor va conduce la creşterea traficului rutier prin generarea de noi călătorii şi atragerea de noi investiţii în ariile urbane.
Coridorul facilitează accesul în zona turistică Neamț sau nordul Moldovei.
***