Cele 3 legi fără de care digitalizarea României rămâne în improvizație

Entuziasmul digitalizării manifestat în debutul pandemiei pare că s-a domolit – se aude tot mai rar de ”oportunitatea digitalizării creată de coronavirus”, iar marile proiecte… Mai mult›
12.01.2021
McKinsey: „Noua normalitate” și tendințele economice care o vor defini, începând chiar cu 2021

Începând din chiar acest an, va fi accelerată dezvoltarea unor domenii precum biotehnologia, managementul riscului privind lanțurile de aprovizionare, sau forța de muncă. Reguli vechi… Mai mult›
12.01.2021
România, peste media UE la taxele de mediu colectate, dar cu încasări mai mici raportate la PIB. Observații

România s-a situat în anul 2019 pe locul 10 între statele UE în ceea ce privește ponderea taxelor de mediu încasate în totalul taxelor și… Mai mult›
12.01.2021
Venitul mediu lunar al unui român a crescut în T3 cu 10% față de T3 din 2019. Modificările aduse de pandemie în alocarea cheltuielilor

Datele publicate de INS pentru trimestrul III 2020 arată că veniturile medii ale românilor au ajuns la nivelul de 2.068 lei lunar pe persoană și… Mai mult›
11.01.2021
Autostrada Lugoj-Deva, tehnic imposibil de finalizat în termenul asumat la UE – Pro Infrastructura
de Alexandra Pele , 27.11.2020
Asociația Pro Infrastructură susține că CNAIR este pe cale de a anula licitația pentru finalizarea Autostrăzii Lugoj-Deva, mai exact cei 13 kilometri unde ar trebui să fie realizate tuneluri pentru a nu perturba fauna din zonă.
“CNAIR se pregătește să anuleze licitația pentru finalizarea Autostrăzii Lugoj-Deva, după ce a lansat respectiva licitație în iulie 2019 și a ținut-o suspendată mai bine de un an din cauza lipsurilor majore din documentația tehnică”, avertizează Asociația, într-o postare pe Facebook.
Pro Infrastructura susține că România s-ar putea văzută nevoită să returneze fondurile europene atrase pentru construcția acestei autostrăzi, în situația în care aceasta nu va fi finalizată până în 2023.
“O altă veste proastă este că este tehnic imposibilă finalizarea autostrăzii până în 2023, astfel încât Comisia Europeană să considere acest coridor european de transport funcțional. Drept urmare, cel mai probabil vom ajunge să dăm înapoi toți banii europeni atrași până în prezent pentru întreg proiectul Lugoj-Deva”, punctează sursa citată.
Autostrada A1 Lugoj – Deva, Lot 2 a fost contractată în 2013 de constructorul italian Salini Impregilo. În același an, Agenția pentru Protecția Mediului a aprobat un acord de mediu revizuit care impunea realizarea unor tuneluri care nu figurau în proiectul inițial. Tunelurile ”pentru urși” au fost adăugate pentru ca traficul rutier să nu afecteze coridoarele naturale de mobilitate a faunei din zonă.
CNAIR a cerut constructorului, în 2015, realizarea unui proiect tehnic, însă doi ani mai târziu contractul a fost reziliat. Antreprenorul italian a câștigat, la Curtea Internațională de arbitraj de la Paris procesul intentat statului român ca urmare a rezilierii abuzive a contractului.
Costul estimat al celor două tuneluri este de circa 206 milioane de euro.