vineri

20 mai, 2022

Autostrada Lugoj-Deva, tehnic imposibil de finalizat în termenul asumat la UE – Pro Infrastructura

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

27 noiembrie, 2020

Asociația Pro Infrastructură susține că CNAIR este pe cale de a anula licitația pentru finalizarea Autostrăzii Lugoj-Deva, mai exact cei 13 kilometri unde ar trebui să fie realizate tuneluri pentru a nu perturba fauna din zonă.

„CNAIR se pregătește să anuleze licitația pentru finalizarea Autostrăzii Lugoj-Deva, după ce a lansat respectiva licitație în iulie 2019 și a ținut-o suspendată mai bine de un an din cauza lipsurilor majore din documentația tehnică”, avertizează Asociația, într-o postare pe Facebook.

Pro Infrastructura susține că România s-ar putea văzută nevoită să returneze fondurile europene atrase pentru construcția acestei autostrăzi, în situația în care aceasta nu va fi finalizată până în 2023.


O altă veste proastă este că este tehnic imposibilă finalizarea autostrăzii până în 2023, astfel încât Comisia Europeană să considere acest coridor european de transport funcțional. Drept urmare, cel mai probabil vom ajunge să dăm înapoi toți banii europeni atrași până în prezent pentru întreg proiectul Lugoj-Deva”, punctează sursa citată.

Autostrada A1 Lugoj – Deva, Lot 2 a fost contractată în 2013 de constructorul italian Salini Impregilo. În același an, Agenția pentru Protecția Mediului a aprobat un acord de mediu revizuit care impunea realizarea unor tuneluri care nu figurau în proiectul inițial. Tunelurile ”pentru urși” au fost adăugate pentru ca traficul rutier să nu afecteze coridoarele naturale de mobilitate a faunei din zonă.

Îți mulțumim că citești cursdeguvernare.
Abonează-te la newsletter aici.

CNAIR a cerut constructorului, în 2015, realizarea unui proiect tehnic, însă doi ani mai târziu contractul a fost reziliat. Antreprenorul italian a câștigat, la Curtea Internațională de arbitraj de la Paris procesul intentat statului român ca urmare a rezilierii abuzive a contractului.

Costul estimat al celor două tuneluri este de circa 206 milioane de euro.


Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

articole categorie

Citește și:

Andrew Kenningham (foto), economist-şef pentru Europa la Capital Economics, explică într-un interviu pentru CursdeGuvernare cum va reseta războiul obiectivele şi strategiile de dezvoltare pe care UE le bătuse...

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: