14 ianuarie, 2013

Motorul de căutare Google va fi obligat să-şi schimbe modul în care îşi prezintă rezultatul căutărilor în Europa sau va trebui să facă faţă acuzaţiilor de concurenţă neloială pentru că “redirecţionează traficul” către propriile servicii, a anunţat comisarul european pentru competiţie, Joaquin Almunia.

El a promis că va lua măsuri pentru a preveni încercarea Google de a nu oferi consumatorilor şansa cunoaşterii şi de a “fura” afaceri rivalilor săi.

“Încă investigăm această situaţie, dar convingerea mea este că Google deturnează traficul”, a spus Almunia pentru Financial Times, referindu-se la tratamentul preferenţial al Google faţă de propriile sale servicii verticale de căutare. “Ei fac bani de pe urma unor asemenea afaceri, a poziţiei puternice pe care o au în general pe piaţa motoarelor de căutare şi nu este doar o poziţie dominantă, cred că vorba despre un abuz al acestei poziţii dominante”, a spus el.


Declaraţiile sale reprezintă un ultimatum direct adresat Google, în timp ce discuţiile privind o înţelegere amiabilă au intrat într-un fază critică. Este vorba despre îngrijorarea autorităţilor de la Bruxelles şi se referă la o posibilă înţelegere care ar marca, în premieră, momentul în care Google se supune unor presiuni de reglementare a business-ului propriu. Almunia a spus că îngrijorarea sa se referă la modul în care Google îşi prezintă propriile servicii şi că nu discută “algoritmul”  motorului de căutare.

Una dintre soluţii ar fi etichetarea unor servicii interne ale Google – precum hărţi, detalii ale unor curse aeriene sau informaţii comparative de cumpărături – care primesc în mod artificial costuri mai mari decât firmele concurente. Dar ar putea fi aplicate şi alte reguli modului de afişare a rezultatelor generale de căutare ale Google.

Deşi oficialul european a declarat că Google a avut o abordarea mai constructivă la o întâlnire din decembrie, el a avertizat că va fi “obligat” să aducă acuzaţii oficiale dacă propunerea sa, aşteptată luna aceasta, nu este satisfăcătoare. Google insistă că serviciile sale sunt “utile pentru consumatori şi pentru competiţie” şi nu va accepta că a încălcat nicio regulă în nicio înţelegere prealabilă.

Firmele concurente se vor bucura de poziţia mai dură a comisarului european într-o anchetă care durează de doi ani şi care merge are concluzii diferite faţă de cea americană. Comisia Federală pentru Comerţ din Statele Unite a concluzionat că Google nu a încălcat nicio regulă în modul său de funcţionare.


Oricum, este puţin probabil ca autorităţule europene să satisfacă toate cererile pe care le au companii precum Microsoft şi altele.

Almunia a explicat că divergenţa dintre poziţiile europeană şi americană în problema Google este cauzată de standarde legate diferite, în privinţa abuzului de putere, ca şi de poziţia mai puternică a Google în Europa, unde acesta are controlul a peste 90% dintre căutări, comparativ cu SUA unde este vorba de doar 67%.

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: