luni

27 iunie, 2022

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

14 august, 2015

trainoseAgenţia elenă pentru privatizări a stabilit joi datele-limită ale licitaţiilor pentru principalele porturi din ţară şi operatorul feroviar TRAINOSE, pe care Grecia a acceptat să le privatizeze în cadrul noului plan de ajutorare convenit cu creditorii internaţionali, relatează Reuters.

Pentru portul Pireu, data-limită de depunere a ofertelor este octombrie, pentru operatorul feroviar TRAINOSE – luna decembrie, iar pentru portul Salonic luna februarie 2016.

Grecia urmează să procedeze rapid la o serie de privatizări ale porturilor şi reţelelor feroviare, dar şi a aeroporturilor de la nivel regional şi operatorului pentru energie electrică, potrivit unui protocol de acord stabilit împreună cu creditorii săi.


Privatizările ar urma să se ridice în total la 6,4 miliarde de euro în perioada 2016-2017, excluzând participaţiunile bancare, potrivit documentului de 29 de pagini, după care Reuters precizează că a obţinut o copie.

Îți mulțumim că citești cursdeguvernare.
Abonează-te la newsletter aici.

Textul cuprinde o listă de măsuri pe care Guvernul elen urmează să le aplice pentru a obţine un plan internaţional de ajutorare în valoare totală de 85 de miliarde de euro, prevăzut să se desfăşoare pe o perioadă de trei ani.

Acordul cu privire la aducerea Greciei pe linia de plutire, al treilea în cinci ani, a fost adoptat vineri de Parlamentul grec şi urmează să fie prezentat tot vineri miniştrilor Finanţelor din zona în vederea ratificării.


Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

citește și

lasă un comentariu

Un răspuns

  1. 1.Nu inteleg un lucru simplu!De ce nu se scoate la vinzare intrega Grecie si atunci populatia ar scapa macar de austeritate si privatiuni?Iata cit de profitabila poate fi aderarea la UE si Euro!Nu inteleg inca un alt lucru:de ce n-a scos Grecia la „vinare/privatizare” pe politicienii care au adus-o in aceasta stare.
    Pe cind FMI/UE va scoate la vinzare portul Constanta si parti din teritoriul Romaniei, pentru cele aproape 100 de miliarde de Euro, datorie externa?Restul au fost deja acaparate de tarile bogate si firmele acestora.
    2.Acapararea „mijloacelor de productie”, este calea de „exploatare” a natiunilor sarace, de catre tarile avute, iar lectia trebuie bine memorata, incit Romania sa-si recupereze – la fel ca Ungaria – activele luate pe nimic de firme si state straine, pe baza unui „proiect national”!

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

toate comentariile

Un răspuns

  1. 1.Nu inteleg un lucru simplu!De ce nu se scoate la vinzare intrega Grecie si atunci populatia ar scapa macar de austeritate si privatiuni?Iata cit de profitabila poate fi aderarea la UE si Euro!Nu inteleg inca un alt lucru:de ce n-a scos Grecia la „vinare/privatizare” pe politicienii care au adus-o in aceasta stare.
    Pe cind FMI/UE va scoate la vinzare portul Constanta si parti din teritoriul Romaniei, pentru cele aproape 100 de miliarde de Euro, datorie externa?Restul au fost deja acaparate de tarile bogate si firmele acestora.
    2.Acapararea „mijloacelor de productie”, este calea de „exploatare” a natiunilor sarace, de catre tarile avute, iar lectia trebuie bine memorata, incit Romania sa-si recupereze – la fel ca Ungaria – activele luate pe nimic de firme si state straine, pe baza unui „proiect national”!

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

articole categorie

Citește și:

Consumatorii români aveau, la nivelul anului 2021, o paritate a puterii de cumpărare de 55,5% din media europeană, procent identic cu cel din 2020, cel mai redus de...

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: