vineri

26 aprilie, 2024

17 iunie, 2021

Ministrul Transporturilor Cătălin Drulă a anunțat, joi, că a fost emisă autorizația de construire pentru lotul 5 al autostărzii Sibiu-Pitești. Este vorba despre tornsonul Curtea de Argeș – Pitești, lung de 30 de km. Pe lotul respectiv licitația a fost câștigată de constructorul italian Astaldi.

Parte din finanțarea autostrăzii Pitești – Sibiu este asigurată cu ajutorul Comisiei Europene, care a alocat deja în 2020 suma de 875,5 milioane de euro din fondurile UE pentru construcția autostrăzii.


”Lucrările pot începe la Autostrada A1 Pitești – Curtea de Argeș. Tocmai ce am emis autorizația de construire pentru lotul 5 al autostrăzii Sibiu-Pitești. Este vorba de un tronson între Curtea de Argeș și Pitești, lung de 30 de km. Constructorul a început mobilizarea și va demara lucrările în perioada următoare. Proiectul este unul amplu, care valorează 1,7 miliarde de lei”, a scris pe Facebook ministrul Transporturilor.

Cătălin Drulă precizează că lotul respectiv cuprinde 13 poduri, 3 pasaje, un viaduct, 3 noduri rutiere (la Curtea de Argeș, Băiculești și Bascov), 2 spații de servicii, câte unul pe fiecare sens, 2 parcări de scurtă durată, câte una pe fiecare sens, 2 centre de coordonare și întreținere, la Bascov și la Curtea de Argeș.

Distanță de 4 ani între lansarea licitației și emiterea autorizației de construire

Licitația pentru lotul 5 a fost lansată în iulie 2017, iar ofertele au fost depuse câteva luni mai târziu. De atunci și până în 2020, adică aproape 3 ani, s-a derulat procedura de evaluare a ofertelor și s-au judecat contestațiile formulate de unii dintre ofertanți.

Contractul pentru proiectarea şi execuţia lotului Piteşti- Curtea de Argeş a fost semnat în mai 2020 cu antreprenorul italian pentru 1,7 miliarde lei.


harta pitești curtea de argeș

Stadiul celorlalte loturi

Singurul tronson în execuţie între Sibiu şi Piteşti este Lotul 1 Sibiu – Boiţa cu o lungime de 13 km. Austriecii de la Porr au realizat deja 40% din lucrări, prin urmare la finalul anului viitor această porțiune din autostradă va fi gata.

Probleme sunt însă pe lotul 4, Tigveni – Curtea de Argeș, unde compania de Administrare a Infrastructurii atribuise, inițial, contractul austriecilor de la Porr, care au cerut 1,67 miliarde de lei pentru realizarea în cinci ani a celor 10 kilometri de șosea rapidă.

Decizia CNAIR a fost contestată de compania China Railway, iar Curtea de Apel le-a dat dreptate chinezilor. Aceștia au fost excluși de la licitație pentru că erau pe o listă neagră a Băncii Mondiale. Acum, compania de autostrăzi trebuie să facă o reevaluare a ofertelor.

Autostrada Sibiu – Pitești are 6 loturi:

  • lotul 1 Sibiu – Boiţa cu o lungime de 13 km, în execuție
  • loturile „de mijloc”, (Lot 2 Boiţa – Cornetu – 31 km, Lot 3 Cornetu – Tigveni – 37 km şi Lot 4 Tigveni – Curtea de Argeş – 10 km) sunt în evaluare sau reevaluare
  • lotul 5 Curtea de Argeș – Pitești – 30 de km, autorizație de construire emisă
  • lotul 6, o legătură de 23 km între autostradă (zona Tigveni – Argeş) şi Municipiul Râmnicu Vâlcea, adăugat ulterior proiectului inițial, licitație lansată în 2020 pentru SF și Proiect tehnic
Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Retragerea doctorului Cîrstoiu din cursa pentru primăria Capitalei arată nu

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: