vineri

26 aprilie, 2024

5 martie, 2021

Firma austriacă Porr Construct, care lucrează la secțiunea 1  Sibiu – Băița a Autostrăzii Sibiu- Pitești, a fost desemnată câştigătoare licitației pentru proiectarea şi execuția secţiunii 4 Tigveni – Curtea de Argeş, a anunţat, vineri, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).

Secțiunea este una dintre cele mai dificile. Vor fi realizate mai multe lucrări complexe: un tunel în lungime de 1.350 de metri, în zona de traversare a dealului Momaia (judeţul Argeş), 12 poduri, pasaje şi/sau viaducte, cu o lungime medie de 230 de metri, dintre care cel mai lung este viaductul de la km. 84+341, în lungime de 630 de de metri.

Valoarea contractului este de aproape 1,679 miliarde de lei, fără TVA, potrivit CNAIR. Secţiunea 4 are o lungime de 9,86 km, și face traversarea între Valea Argeșului și Valea Topologului.


Durata contractului este de 60 de luni, din care 16 luni perioada de proiectare şi 44 de luni perioada de execuţie a lucrărilor, iar perioada de garanţie a acestora este de 10 ani.

„După îndeplinirea termenelor legale privind formularea contestațiilor, precum și după soluționarea eventualelor contestații/ plângeri formulate în cadrul prezentei proceduri de atribuire, ofertantul câștigător va fi invitat la sediul CNAIR S.A pentru semnarea contractului, odată cu finalizarea procesului de avizare a acestuia”, mai spune CNAIR.

Stadiul contractelor

Secțiunea 4 este a patra scoasă la licitație, din Ausostrada Sibiu – Pitești.

Pe secțiunea 1 Sibiu – Boița (13,2 km) se lucrează din aprilie anul trecut, finalizarea este așteptată la sfârșitul anului viitor.


Secțiunea 2 nu a fost lansată încă la licitație, CNAIR are un contract cu BEI-Passa pentru analiza informațiilor geotehnice.

Pentru construirea celei mai dificile secțiuni a autostrăzii Sibiu – Pitești: Lotul 3, Cornetu – Tigveni, în lungime de 37,4 km, s-au depus 15 oferte, cele mai multe de la firme din China și Turcia. Miza licitației: un contract de peste 1 miliard de euro.

Secțiunea 5 este în proiectare, după semnarea contractului cu italienii de la Astaldi.

 

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Cu câteva luni înaintea de alegerile europarlamentare, sondajele arată că

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: