3 luni de la debutul campaniilor de vaccinare: Țintele ratate de UE pe Trimestrul I

La trei luni de la debutul campaniilor de vaccinare împotriva coronavirus, doar cinci, respectiv 4, state membre au îndeplinit obiectivele de etapă al Comisiei Europene:… Mai mult›
06.04.2021
Cartea de identitate electronică și cip-ul ei: tipul de semnătură stocat și la ce folosește

Primele cărți de identitate electronice vor fi emise în septembrie 2021 și vor conține microcip-uri pe care pot fi stocate concomitent două tipuri de semnătură… Mai mult›
06.04.2021
Viciile generează peste 6% din bugetul României – cam cât cheltuielile de Apărare

Peste 17 miliarde de lei s-au colectat la buget anul trecut din așa-numitele ”taxe de viciu”, respectiv accizele la tutun, băuturi alcoolice și taxele pe… Mai mult›
05.04.2021
Pierdere de competitivitate față de Ungaria și Polonia: Rata de schimb reală efectivă – indicator critic pentru România

România și-a îmbunătățit pe parcursul ultimilor ani la nivel regional competitivitatea față de Cehia și Bulgaria, dar a pierdut teren în raport cu Croația, Polonia… Mai mult›
04.04.2021
Porr Construct, desemnată câştigătoare a licitației pentru secțiunea cu cel mai lung tunel al Autostrăzii Sibiu-Piteşti
de Adrian N Ionescu , 5.3.2021
Firma austriacă Porr Construct, care lucrează la secțiunea 1 Sibiu – Băița a Autostrăzii Sibiu- Pitești, a fost desemnată câştigătoare licitației pentru proiectarea şi execuția secţiunii 4 Tigveni – Curtea de Argeş, a anunţat, vineri, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).
Secțiunea este una dintre cele mai dificile. Vor fi realizate mai multe lucrări complexe: un tunel în lungime de 1.350 de metri, în zona de traversare a dealului Momaia (judeţul Argeş), 12 poduri, pasaje şi/sau viaducte, cu o lungime medie de 230 de metri, dintre care cel mai lung este viaductul de la km. 84+341, în lungime de 630 de de metri.
Valoarea contractului este de aproape 1,679 miliarde de lei, fără TVA, potrivit CNAIR. Secţiunea 4 are o lungime de 9,86 km, și face traversarea între Valea Argeșului și Valea Topologului.
Durata contractului este de 60 de luni, din care 16 luni perioada de proiectare şi 44 de luni perioada de execuţie a lucrărilor, iar perioada de garanţie a acestora este de 10 ani.
„După îndeplinirea termenelor legale privind formularea contestațiilor, precum și după soluționarea eventualelor contestații/ plângeri formulate în cadrul prezentei proceduri de atribuire, ofertantul câștigător va fi invitat la sediul CNAIR S.A pentru semnarea contractului, odată cu finalizarea procesului de avizare a acestuia”, mai spune CNAIR.
Stadiul contractelor
Secțiunea 4 este a patra scoasă la licitație, din Ausostrada Sibiu – Pitești.
Pe secțiunea 1 Sibiu – Boița (13,2 km) se lucrează din aprilie anul trecut, finalizarea este așteptată la sfârșitul anului viitor.
Secțiunea 2 nu a fost lansată încă la licitație, CNAIR are un contract cu BEI-Passa pentru analiza informațiilor geotehnice.
Pentru construirea celei mai dificile secțiuni a autostrăzii Sibiu – Pitești: Lotul 3, Cornetu – Tigveni, în lungime de 37,4 km, s-au depus 15 oferte, cele mai multe de la firme din China și Turcia. Miza licitației: un contract de peste 1 miliard de euro.
Secțiunea 5 este în proiectare, după semnarea contractului cu italienii de la Astaldi.