miercuri

24 aprilie, 2024

15 februarie, 2023

Orice încercare de a interzice AI în universități va fi zadarnică, a comunicat marți Asociația Universităților Europene (AUE), în contextul controverselor apărute în legătură cu chatbot-urile. În schimb, AUE le recomandă instituțiilor de învățământ superior să își adapteze abordările astfel încât tehnologia AI să fie utilizată în mod eficient și adecvat.

Din AUE fac parte peste 850 de universități din 48 de țări, inclusiv România.

„Remarcând deficiențele actuale și beneficiile potențiale ale acestor tehnologii, această poziție (a Asociației – n.red.) afirmă că orice încercare de a interzice IA ar fi zadarnică și că sectorul învățământului superior trebuie să își adapteze abordările astfel încât AI să fie utilizată în mod eficient și adecvat. Ca atare, Asociația invită universitățile să ia în considerare factorii cheie legați de consecințele imediate ale instrumentelor AI asupra învățării și predării, inovarea continuă a învățării și predării și rolul mai larg al universităților în legătură cu impactul acestor tehnologii asupra societăților noastre”, men’ioneaz[ comunicatul ce conține poziția oficială a AEU în această chestiune.


Documentul menționează disponibilitatea EUA de a sprijini universitățile europene prin monitorizarea evoluțiilor, consultând membrii săi și împărtășind sfaturi și bune practici, pe măsură ce această problemă continuă să evolueze.

AEU le recomandă universităților membre să ia în considerare trei aspecte în modul lor de a aborda AI:

  • Consecințele tehnologiei AI asupra învățării și predării. Universitățile ar trebui să discute în mod oficial, cu profesorii și studenții, despre utilizarea responsabilă, etică și transparentă a instrumentelor AI și a altor tehnologii. Pe lângă actualizarea politicilor la nivel instituțional, vor fi necesare îndrumări privind folosirea acestor tehnologii. Este important să se țină seama de integritatea academică și se poate restricționa folosirea AI în anumite cazuri de învățare și evaluare.
  • Rolul AI în inovarea continuă a învățării și predării. Perturbarea generată de instrumentele AI subliniază necesitatea de a revizui și reforma practicile de predare și evaluare. Se confirmă astfel, și mai mult, importanța activității de la curs și a evaluării formative autentice, așa cum s-a remarcat în timpul pandemiei de Covid-19.
  • Viziunea sectorului universitar pentru tehnologia în societate. În ceea ce privește rolul universităților în explorarea oportunităților și atenuarea riscurilor legate de AI, amintim “Viziunea pentru 2030” în privința mediului universitar: “Progresul tehnologic schimbă vieți și perturbă piața muncii. Universitățile generează cunoaștere pentru noi tehnologii și inovare socială. Dezvoltarea și promovarea acestor inovații este un element central al activităților lor. Universitățile se asigură, totodată, că impactul noilor tehnologii asupra societăților noastre este studiat și evaluat, și că absolvenții sunt echipați pentru o piață a muncii care se schimbă ca urmare a digitalizării și noilor tehnologii, în special a inteligenței artificiale. Acestea vor schimba, de asemenea, și modul de lucru al uniersităților și al partenerilor lor”.

(Citește și: „O universitate franceză de top a interzis utilizarea ChatGPT pentru a preveni plagiatul„)

***


Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Cu câteva luni înaintea de alegerile europarlamentare, sondajele arată că

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: