sâmbătă

20 aprilie, 2024

18 august, 2016

Montaj_autoPiața auto a crescut cu 14,8%, la 75.869 unități, în primele 7 luni din acest an, comparativ cu perioada similară a anului precedent, potrivit unui comunicat al Asociației Producătorilor și Importatorilor de Autoturisme (APIA).

„Cu un volum al vânzărilor important realizat în luna iulie 2016 (14.718 unități) primele șapte luni din 2016 înregistrează o creștere consistentă comparativ cu anul 2015, respectiv, +14,8%.

La această creștere autoturismele contribuie cu un + 12,9%”, spune APIA.

Programul Rabla a crescut vânzările din ultimele două luni


Asociația precizează: „Vânzările consistente înregistrate în ultimele 2 luni în raport cu primele 5 luni din 2016 se datorează, în mare parte, unei acumulări a cererii, pe fondul așteptării generate în piață de demararea târzie a Programului ‘Rabla’ (efectiv din 14 iunie)”.

În ceea ce privește raportul persoană fizică/persoană juridică, iulie 2016 este prima luna din ultimii 4 ani și jumătate în care vânzările de autoturisme către persoane fizice au fost superioare ca număr celor realizate către persoane juridice (55%/45%).

„Pe ansamblul celor 7 luni din acest an, raportul continuă să fie net în favoarea persoanelor juridice (72% PJ vs. 28% PF).

Aceste date arată în mod elocvent, atât efectul de așteptare dar și cel de distorsiune a pieței generate de către Programul ‘Rabla’ care și în acest an a întârziat foarte mult„.

Creșteri și pe plan european


În primele 7 luni din 2016 se observă o creștere generală consistentă a vânzărilor de autoturisme și p plan european, cele mai mari piețe (care împreună acoperă circa 3/4 din totalul SM UE), înregistrând creșteri relativ importante: Franța +6,1%, Germania +5,4%, Italia +17,1%, Spania +11% și UK +2,8%’, se arată în document.

3,5 autoturisme rulate la unul nou

Se observă, mai spune comunicatul, faptul că, în primele șapte luni din 2016, înmatriculările de autoturisme rulate provenite din import au crescut și ele comparativ cu 2015, dar mult mai consistent – cu 21,9%, ceea ce face ca raportul dintre cele rulate și cele noi să fie unul în creștere, respectiv de aproximativ 3,5 autoturisme rulate la unul nou.

Topul pe mărci, după primele 7 luni

  • Dacia, cu 18.517 unități (30,2% cotă de piață, dar pe un volum în scădere cu 6,6% față de perioada similară din 2015)
  • Volkswagen, cu 6.386 unități (10,4% cotă de piață, volume în creștere cu 23% față de 2015)
  • Skoda, cu 5.905 unități (9,6% din total piață, volume în creștere cu 20,6%)
  • Renault, cu 4.649 unități (7,6% cotă de piață, volume mai mari cu 38%)
  • Ford, cu 3.711 unități (6,1% din total piață, volume în creștere cu 8,1%)
  • Opel, cu 2.663 unități (4,3% din total piață, volume mai mari cu 38,1%).

Topul modelelor

  • Dacia Logan – 8.059 unități (-13,7% comparativ cu 2015), livrate pe piața autohtonă
  • Dacia Sandero – 4.123 unități (+14%)
  • Dacia Duster – 3.224 unități (-16,7%)
  • Skoda Octavia – 2.546 unități (+13,5%)
  • Renault Clio – 1.999 unități (+55,6%).

Mașini hibride sau electrice 100% – creșteri de 63,4%. În cifre absolute – doar 402 unități în 2016

„În ceea ce privește autoturismele hibride sau 100% electrice, remarcăm o creștere importantă după aceste prime șapte luni din 2016, respectiv +63,4%, deși pe volume extrem de mici (402 de unități în 2016 față de 246 în 2015). Ca urmare, și ponderea lor pe total piață, a crescut ușor, de la 0,5% în 2015 la 0,7% în 2016”, se mai spune în comunicat.

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Cu câteva luni înaintea de alegerile europarlamentare, sondajele arată că

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: