29 martie, 2013

Funcționarii care vor aproba proiecte europene cu nereguli vor risca sancțiuni contravenționale de până la 20% din valoarea respectivelor finanțări, potrivit unui plan de măsuri în domeniu, a declarat vineri președintele Agenției Naționale de Integritate, Horia Georgescu.

ANI urmărește astfel să combată conflictul de interese în proiectele europene.

”Sunt curios dacă un funcționar public va mai semna un contract de 3 milioane de euro, cu nereguli, dacă va trebui să dea înapoi 800.000 de euro”, a spus Georgescu, la un training organizat de Societatea Academică din România (SAR).


Alte măsuri pregătite de ANI împotriva conflictului de interese din proiectele europene:

  • Vor fi constituite ”liste negre” cu funcționari, firme și evaluatori privați care au comis abateri în proiectele europene.
  • Persoanele care vor dori să acceseze fonduri europene vor trebui în prealabil să completeze un formular electronic care va fi verificat de Agenția Națională de Integritate, Direcția Națională Anticorupție și Departamentul de Luptă Antifraudă.

Măsurile ar urma să fie incluse într-un proiect de lege, promovat probabil de guvern și înaintat Parlamentului.

În februarie, premierul Victor Ponta susținea că funcționarii din sistemul de avizare a proiectelor europene se tem să ia decizii de deblocare a absorbției de teama Direcției Naționale Anticorupție.

„Un lucru pervers, în România nu se adoptă nicio decizie că te ia DNA-ul. Este un lucru extrem de pervers: încerc şi îmi sparg capul cu noul ministru Teodorovici, cu noul şef de la ANRMAP, să găsesc de ce se blochează tot timpul fonduri europene, licitaţii. Am făcut o sută de instituţii, toate controlează. În final, când întreb <<Ce faceţi?>>. <<Nu ştim cum, că, dacă dăm, ne ia DNA-ul>>. Deci, în România nu se ia nicio decizie că te ia DNA-ul. Bun, DNA-ul te ia dacă faci ceva ilegal”, a afirmat prim-ministrul, la postul Realitatea TV.

15 parlamentari urmăriți penal pentru că și-au angajat copiii la biroul parlamentar


Președintele ANI a atras atenția și asupra conflictelor de interese în rândul senatorilor și deputaților, precizând că în acest moment 15 parlamentari sunt urmăriți penal pentru că și-au angajat fiii și fiicele la biroul parlamentar.

”Deși sunt parlamentari care sunt foarte bogați, care și-au trecut sute de mii de euro în declarațiile de avere, se compromit pentru a câștiga 1.000-2.000 de euro cu propriile rude”, a spus Horia Georgescu.

În context, șeful ANI a reclamat că Parlamentul încearcă să reducă din atribuțiile agenției.

”Parlamentul încearcă să ne ia din atribuții, să ne facă bibliotecă cu circuit închis. Fiecare deplasare la Parlament este o luptă în sine”, a susținut Horia Georgescu.

Președintele ANI a ținut vineri o prelegere la trainingul Toolkit pentru buna guvernare – cheltuirea și administrarea fondurilor europene, organizat de Societatea Academică din România (SAR).

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Un răspuns

  1. 1.Stabilirea raspunderii personale, pentru calitatea muncii persoanelor care monitorizeaza si avizeaza proiectele cu finantare europeana, este fireasca,ea inscriindu-se in regulile generale,ale unei profesii.
    Pentru asigurarea functionarilor ca nu vor plati din buzunar erorile fortuite, ce depasesc capacitatea sau instrumentele tehnice de evaluare, exista ceeace se practica in toate profesiile de mare risc:asigurari de mall-praxis!
    Asa ca blocajul neavizarii unor proiecte, pe motiv ca „te ia DNA-ul”, nu poate avea acoperire in logica economica,administrativa sau juridica actuala.
    2.Ponta si Guvernul, trebuie sa INITIEZE si sa lucreze profund la cealalta componenta a evitarii „DNA-ului”,care inseamna un „proiect national de dezvoltare economica”.Acesta are ca functie si rezultat(pe linga altele) pregatirea antreprenoriala si profesionala de mare clasa si astfel,diminuarea spaimei de raspundere in cazul erorilor si in general de pericolele din profesiile de (mare) risc financiar.Un astfel de proiect, ar avea nu numai sprijinul, dar si implicarea „tehnica” directa,nemijlocita a UE in monitorizarea constructiei (din banii sai a) unor proiecte realiste si fezabile.S-ar asigura astfel crearea unor mari proiecte economice industriale si agricole rominesti si articularea lor, cu cele similare din tarile UE!
    Cresterea generala a competitivitatii/functionalitatii economice nationale,care este partea esentiala a unui program de dezvoltare economica ar elimina pentru totdeauna, disfunctionalitatile si impedimentele institutionale, care „blocheaza tot timpul fonduri europene,licitatii” – de care se plinge Premierul.
    Pot fi facute si alte „100 de institutii care controleaza”, insa cita veme „ansamblul societatii economice romanesti”, incepind cu potentialul solicitant de fonduri europene, pentru o afacere are „un nivel scazut de spirit antreprenorial”,”nu exista abilitati manageriale inalte, la nivel de antreprenor si firma”, daca lipseste „infrastructura de afaceri, care sa sprijine antreprenorul de la idee,pina la afacere in functiune”, daca „accesul acestuia la finantare este limitat datorita inabilitatii antreprenoriale si insuficientei ori imaturitatii pietei de capital de afaceri”, daca „cercetarea si inovarea in afaceri care sa diversifice formele de antreprenoriat” este inexistenta, daca „lipseste corelarea intre calificarea personalului si cerintele modernizarii economice”, daca… Exista „inca alti zeci de daca”… dupa care, „DACA nu se da un raspuns economic SISTEMIC,NATIONAL organzarii atragerii si utilizarii corecte – banii UE, ramin in continuare la UE…”
    3.Clasa politica si Guvernul(dar nu numai ei), nu inteleg ca Romania are nevoie de un proiect de dezvoltare economica, al carui continut complet (si complex) – consta si in perfectionarea SISTEMICA, institutionala a tarii, prin care sa devenim un COMPLEX ECONOMIC de afaceri, cu o functionalitate economica/manageriala apropieta de cea a tarilor dezvoltate, in: a atrage investitorii straini, in a transforma resursele atrase(financiare, umane, manageriale, tehnico-stiintifice, tehnologice, logistica industriala,etc.) – in intreprinderi industriale, agricole si servicii de sustinere a acestora, in a constitui din DEZVOLTARE – un BRAND NATIONAL, economic, turistic,politic,etc., – care sa promoveze tara, devenind astfel,de mare interes pentru oamenii de afaceri…,etc.
    Vaicareala P.Ministeriala ca s-au facut nu stiu cite institutii, ca DNA sau lipsa imputarii pagubelor produse prin erori este vinovata, ori ca nimic nu functioneaza in Romania – desi premierul se zbate din zori si pina in noapte, pentru dezvoltare cu fonduri UE – reflecta o dezorientare politica si economica ABSOLUTA!
    4. Pentru a genera un proces de dezvoltare economica rapida si atotcuprinzatoare(de nivel national),este inoperanta cirpeala administrativa, care de 23 de ani, a insemnat, ici colo, cite o masura punctuala/sectoriala sau alta,creind,modificind sau desfiintind institutii, fara o viziune, fara o logica si un proiect economic, care sa asigure unitate,continuitate si eficienta de functionare,diverselor segmente/motoare de dezvoltare – in cazul de fata – accesarea si utilizarea fondurilor UE!
    5.Cea mai „autentica” dovada a acestei situatii,este ca, in domeniul”dezvoltarii economice” nationale, in loc a se construi un proiect national, in loc a-l solicita de la cei care l-au construit deja – Ministerul Industriei a anuntat un surogat de astfel de proiect, creat din sugestii de la antreprenori sau altii, repetind astfel, esuatul CONACO al PDL, care a pornit de la aceeasi „baza informationala-constructiva”:sugestii si sfaturi, pentru o comisie …
    In loc de o cercetare stiintifica profunda,a fenomenului dezvoltarii si ca rezultat,crearea unui proiect cuprinzator si fezabil, pe fundamentele stiintifice si „aplicate” ale dezvoltarii economice, Guvernul Ponta – ofera prin Ministerul Dezvoltarii, doar un SUROGAT „programatic”, ca „fumigiena”,care sa acopere eludarea obligatiei de asumare a unei dezvoltari economice de 3-4 la suta pe an si a creierii a unui milion de noi locuri de munca,promise ferm, in campania electorala!

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Un răspuns

  1. 1.Stabilirea raspunderii personale, pentru calitatea muncii persoanelor care monitorizeaza si avizeaza proiectele cu finantare europeana, este fireasca,ea inscriindu-se in regulile generale,ale unei profesii.
    Pentru asigurarea functionarilor ca nu vor plati din buzunar erorile fortuite, ce depasesc capacitatea sau instrumentele tehnice de evaluare, exista ceeace se practica in toate profesiile de mare risc:asigurari de mall-praxis!
    Asa ca blocajul neavizarii unor proiecte, pe motiv ca „te ia DNA-ul”, nu poate avea acoperire in logica economica,administrativa sau juridica actuala.
    2.Ponta si Guvernul, trebuie sa INITIEZE si sa lucreze profund la cealalta componenta a evitarii „DNA-ului”,care inseamna un „proiect national de dezvoltare economica”.Acesta are ca functie si rezultat(pe linga altele) pregatirea antreprenoriala si profesionala de mare clasa si astfel,diminuarea spaimei de raspundere in cazul erorilor si in general de pericolele din profesiile de (mare) risc financiar.Un astfel de proiect, ar avea nu numai sprijinul, dar si implicarea „tehnica” directa,nemijlocita a UE in monitorizarea constructiei (din banii sai a) unor proiecte realiste si fezabile.S-ar asigura astfel crearea unor mari proiecte economice industriale si agricole rominesti si articularea lor, cu cele similare din tarile UE!
    Cresterea generala a competitivitatii/functionalitatii economice nationale,care este partea esentiala a unui program de dezvoltare economica ar elimina pentru totdeauna, disfunctionalitatile si impedimentele institutionale, care „blocheaza tot timpul fonduri europene,licitatii” – de care se plinge Premierul.
    Pot fi facute si alte „100 de institutii care controleaza”, insa cita veme „ansamblul societatii economice romanesti”, incepind cu potentialul solicitant de fonduri europene, pentru o afacere are „un nivel scazut de spirit antreprenorial”,”nu exista abilitati manageriale inalte, la nivel de antreprenor si firma”, daca lipseste „infrastructura de afaceri, care sa sprijine antreprenorul de la idee,pina la afacere in functiune”, daca „accesul acestuia la finantare este limitat datorita inabilitatii antreprenoriale si insuficientei ori imaturitatii pietei de capital de afaceri”, daca „cercetarea si inovarea in afaceri care sa diversifice formele de antreprenoriat” este inexistenta, daca „lipseste corelarea intre calificarea personalului si cerintele modernizarii economice”, daca… Exista „inca alti zeci de daca”… dupa care, „DACA nu se da un raspuns economic SISTEMIC,NATIONAL organzarii atragerii si utilizarii corecte – banii UE, ramin in continuare la UE…”
    3.Clasa politica si Guvernul(dar nu numai ei), nu inteleg ca Romania are nevoie de un proiect de dezvoltare economica, al carui continut complet (si complex) – consta si in perfectionarea SISTEMICA, institutionala a tarii, prin care sa devenim un COMPLEX ECONOMIC de afaceri, cu o functionalitate economica/manageriala apropieta de cea a tarilor dezvoltate, in: a atrage investitorii straini, in a transforma resursele atrase(financiare, umane, manageriale, tehnico-stiintifice, tehnologice, logistica industriala,etc.) – in intreprinderi industriale, agricole si servicii de sustinere a acestora, in a constitui din DEZVOLTARE – un BRAND NATIONAL, economic, turistic,politic,etc., – care sa promoveze tara, devenind astfel,de mare interes pentru oamenii de afaceri…,etc.
    Vaicareala P.Ministeriala ca s-au facut nu stiu cite institutii, ca DNA sau lipsa imputarii pagubelor produse prin erori este vinovata, ori ca nimic nu functioneaza in Romania – desi premierul se zbate din zori si pina in noapte, pentru dezvoltare cu fonduri UE – reflecta o dezorientare politica si economica ABSOLUTA!
    4. Pentru a genera un proces de dezvoltare economica rapida si atotcuprinzatoare(de nivel national),este inoperanta cirpeala administrativa, care de 23 de ani, a insemnat, ici colo, cite o masura punctuala/sectoriala sau alta,creind,modificind sau desfiintind institutii, fara o viziune, fara o logica si un proiect economic, care sa asigure unitate,continuitate si eficienta de functionare,diverselor segmente/motoare de dezvoltare – in cazul de fata – accesarea si utilizarea fondurilor UE!
    5.Cea mai „autentica” dovada a acestei situatii,este ca, in domeniul”dezvoltarii economice” nationale, in loc a se construi un proiect national, in loc a-l solicita de la cei care l-au construit deja – Ministerul Industriei a anuntat un surogat de astfel de proiect, creat din sugestii de la antreprenori sau altii, repetind astfel, esuatul CONACO al PDL, care a pornit de la aceeasi „baza informationala-constructiva”:sugestii si sfaturi, pentru o comisie …
    In loc de o cercetare stiintifica profunda,a fenomenului dezvoltarii si ca rezultat,crearea unui proiect cuprinzator si fezabil, pe fundamentele stiintifice si „aplicate” ale dezvoltarii economice, Guvernul Ponta – ofera prin Ministerul Dezvoltarii, doar un SUROGAT „programatic”, ca „fumigiena”,care sa acopere eludarea obligatiei de asumare a unei dezvoltari economice de 3-4 la suta pe an si a creierii a unui milion de noi locuri de munca,promise ferm, in campania electorala!

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: