marți

28 iunie, 2022

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

4 ianuarie, 2021

Peste 200 de angajaţi din SUA ai motorului de căutare online Google şi de la Alphabet, firma mamă a Google, au anunţat luni înfiinţarea unui sindicat, un pas istoric pentru grupul de tehnologie, dar o decizie care riscă să escaladeze confruntările dintre angajaţi şi echipa managerială, potrivit Bloomberg, citată de Agerpres.

Alphabet Workers Union precizează că va fi deschis pentru toţi angajaţii şi contractorii, indiferent de funcţia sau poziţia lor. Sindicatul va colecta cotizaţii, va plăti staff-ul care se va ocupa de organizare şi va avea un consiliu director ales.

„Sindicatul nostru va lucra pentru a se asigura că muncitorii ştiu pentru ce muncesc şi vor putea să primească un salariu corect, fără teamă de abuz, represalii sau discriminare”, se arată într-un editorial semnat de liderii noului sindicat şi publicat în New York Times.


Demersul pentru crearea unui sindicat, unul inedit pentru o mare companie americană din sectorul internetului, este susţinut de confederaţia sindicală americană Communications Workers of America (CWA).

Îți mulțumim că citești cursdeguvernare.
Abonează-te la newsletter aici.

Un sindicat de succes la Alphabet ar putea limita autoritatea excesivă pe care o exercită în prezent directorii companiei şi ar putea inspira demersuri similare în Silicon Valley, care până acum a evitat înfiinţarea de sindicate.

În editorialul publicat în New York Times, noua organizaţie sindicală nu precizează dacă va încerca să obţină sprijinul majorităţii angajaţilor de la Alphabet, recunoaşterea oficială din partea Alphabet sau o negociere colectivă cu compania, o procedură care până acum a fost respinsă de corporaţiile americane.


Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

articole categorie

Citește și:

Consumatorii români aveau, la nivelul anului 2021, o paritate a puterii de cumpărare de 55,5% din media europeană, procent identic cu cel din 2020, cel mai redus de...

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: