La obiect

Internaționalizarea afacerilor românești – o perspectivă a momentului

Internaționalizarea afacerilor  românești a fost posibilă, în ultimii ani,  pentru mulți antreprenori locali prin asocierea cu un partener străin. Mediul de afaceri așteaptă, însă, și… Mai mult

07.07.2019

Europa

Compromis european pe galeria noilor lideri europeni: Ursula von der Leyen și Charles Michel ar urma să conducă Comisia și Consiliul European

Ursula von der Leyen, ministrul de apărare al Germaniei, este propunerea liderilor UE după trei zile de negocieri pentru şefia Comisiei Europene. “Consiliul European a… Mai mult

02.07.2019

Chestiunea

România cumpără cele mai scumpe gazele naturale din Rusia: Un Raport pe T 1 din 2019. Harta importurilor UE

  România a plătit cel mai mare preţ pe gazele naturale importate din Rusia în primul trimestru din 2019, 26,89 euro /MWh, potrivit Raportului trimestrial… Mai mult

02.07.2019

La obiect

Deficitul la 5 luni, cu 80% mai mare decât cel din 2018: nu se investește în plan local, pentru a nu exploda deficitul general

Deficitul bugetar înregistrat după cinci luni din anul 2019 a fost de 14,7  miliarde lei, cu 80% mai mare faţă de aceeaşi perioadă a anului… Mai mult

02.07.2019

Cronicile

Andrus Ansip, comisar pentru piața digitală: Am descoperit peste 4.800 de cazuri de dezinformare din Rusia, media pro-Kremlin sunt foarte bine finanțate

de Vladimir Ionescu , 4.3.2019

Peste 4.800 de cazuri de dezinformare din Rusia au fost descoperite până acum de echipa East StratCom, creată la nivelul UE pentru a identifica și demonta campaniile de dezinformare din Rusia.

”Știm că media pro-Kremlin sunt foarte bine finanțate”, declară într-un interviu video pentru HotNews Andrus Ansip (foto), vicepreședintele Comisiei Europene, comisar european pentru piața unică digitală.

“Russia Today, Sputnik au la dispoziție 1,1 miliarde de euro anual. Mai știm că la fabrica de troli din Sankt Petersburg au 1.000 de angajați cu normă întreagă”, spune oficialul european.

Andrus Ansip mai spune: ”În Rusia, informația e inclusă în pregătirea militară, dar în UE nu vom folosi niciodată informația ca instrument de război”

Principalele declarații ale lui Andrus Ansip, care pot fi urmărite AICI-LINK:

  • Trebuie să înfruntăm dezinformarea. Avem, deja, echipa East StratCom care se ocupă de dezinformare – a identificat, deja, peste 4.800 de cazuri de dezinformare. Dar, în același timp, știm că media pro-Kremlin sunt foarte bine finanțate. Russia Today, Sputnik au la dispoziție 1,1 miliarde de euro anual. Mai știm că la fabrica de troli din Sankt Petersburg au 1.000 de angajați cu normă întreagă, ei diseminând “informații”. În Europa, am dublat bugetul StratCom, care este de cinci milioane de euro acum, dar scopul nostru nu este să folosim informația ca armă.
  • În Rusia, informația e inclusă în pregătirea militară. Dar în UE nu vom folosi niciodată informația ca instrument de război. E important să identificăm și să demontăm dezinformările. Dar este important și ca statele membre să împărtășească informații, deoarece s-a întâmplat destul de des ca un anume tip de dezinformare să fie folosit într-o țară, apoi în alta și așa mai departe.
  • Apoi, a trebuit să negociem și cu platformele social media, deoarece este destul de complicat pentru toate statele membre să negocieze separat cu acestea. Mă bucur că pot spune că platformele social media au început să ia mult mai în serios campaniile de dezinformare. Ele, de exemplu Facebook, folosesc în prezent inteligența artificială pentru a identifica asemenea campanii. Au închis milioane de conturi false. Și cred în aceste măsuri luate de platformele social media, deoarece încrederea este una dintre cele mai importante lucruri pentru ele. Dacă oamenii își pierd încrederea, pot cu ușurință să se îndrepte spre alte surse de informare.
  • Să ne amintim ce s-a întâmplat și în cazul comentariilor anonime din media online: acum 15 ani, de exemplu, în țara mea (n.red.: Estonia), o publicație atrăgea 90% din trafic pe baza comentariilor anonime și doar 10% cu ajutorul conținutului, al articolelor. Oamenii au înțeles foarte repede că nu exista nicio dezbatere, că erau doar oameni care țipau unii la alții, spuneau ce aveau de spus și nu ascultau argumentele altora. Acum cinci ani, aceeași publicație avea 90% din trafic bazat pe conținut și doar 10% atras de acele comentarii anonime. Într-o perioadă foarte scurtă de timp, dacă oamenii nu mai au încredere într-o sursă de informare, se pot muta foarte ușor către alte surse. Deci este în interesul de afaceri al platformelor de social media să câștige sau să recâștige încrederea oamenilor.
Mergeți în homepage ›

Publicat la data de 4.3.2019

Lăsați un comentariu


Stiri

Iran anunță destructurarea unei rețele CIA: 17 persoane arestate, unele deja condamnate la moarte

Vladimir Ionescu

Autorităţile iraniene au anunţat luni că au arestat 17 persoane, dintre care câteva au fost condamnate la moarte, în cadrul unei operaţiuni de dezmembrare a… Mai mult

Stiri

Cardul de sănătate – a 22-a zi de nefuncționare. Reuniune de urgență la Ministerul Sănătății

Razvan Diaconu

Sistemul cardului național de sănătate nu funcționează pentru a 22-a zi consecutiv, aceasta fiind cea mai gravă avarie de la darea sa în folosință. CNSAS… Mai mult

Stiri

Raport PwC / Industria de media și divertisment din România va atinge 3 miliarde dolari în 2019

Razvan Diaconu

Industria de media și divertisment din România va atinge în 2019 pragul de 3 miliarde de dolari, în creștere cu 7,1% comparativ cu 2018. România… Mai mult

Europa

Se încheie cursa pentru Downing Street 10, Boris Johnson ultra-favorit

Iulian Soare

Luni se închide procedura prin care conservatorii britanici votează succesorul premierului demisionar Theresei May, rezultatul urmând să fie anunțat marţi. Toate datele indică victoria ”campionului… Mai mult

Stiri

Proprietarii afacerilor de familie vor să mențină controlul asupra businessului, dar nu au încredere în planurile de succesiune – studiu Deloitte

Razvan Diaconu

Menținerea controlului asupra companiei este unul dintre cele mai importante obiective pe termen lung ale celor care dețin afaceri de familie, însă numai 41% dintre… Mai mult

Stiri

Pilonul 2: Activele fondurilor de pensii private obligatorii au crescut cu peste 26%, la jumătatea anului

Razvan Diaconu

Fondurile de pensii private obligatorii (Pilonul 2) aveau active totale mai mari cu 26,12%  în iunie 2019 faţă de aceeaşi lună a anului trecut, până… Mai mult

Stiri

Hidroelectrica va pierde un miliard de lei din cauza restricțiilor „ordonanței lăcomiei”. OUG 114 îi schimbă strategia

Hidroelectrica riscă să piardă cel puțin un miliard de lei ca urmare a obligației de a vinde pe piața reglementată 65% din producția de electricitate,… Mai mult