19 mai, 2020

Operatorii de telefonie fixă din România, cu putere semnificativă de piaţă, printre care Telekom, RCS & RDS, Orange sau Vodafone, vor putea aplica, începând cu 1 august 2020, un tarif de maxim 0,097 eurocenţi/minut în cazul apelurilor fixe, în scădere cu aproximativ 30% faţă de cel perceput în prezent, informează Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM).

„Supunem, astăzi, consultării publice o scădere de aproximativ 30%, până la 0,097 eurocenţi/minut, a tarifului maxim de terminare a apelurilor la puncte fixe, începând cu data de 1 august 2020. Continuăm astfel eforturile Autorităţii de a susţine o piaţă telecom competitivă în România, cu oferte atractive şi convenabile pentru români”, a declarat preşedintele ANCOM, Sorin Grindeanu,  citat de  Agerpres.

Potrivit unui comunicat de presă al arbitrului pieţei telecom, începând cu data de 1 august 2020, operatorii de telefonie fixă desemnaţi de ANCOM ca având putere semnificativă de piaţă, printre care şi Telekom, RCS & RDS, Orange sau Vodafone, vor putea aplica un tarif de maxim 0,097 eurocenţi/minut în cazul apelurilor naţionale, apelurilor iniţiate din Spaţiul Economic European (SEE), precum şi în cazul apelurilor iniţiate din reţele din afara SEE, dacă acordurile internaţionale în vigoare nu permit instituirea unui regim diferit de tarifare.


„În prezent, tariful maxim de terminare a apelurilor la puncte fixe este de 0,14 eurocenţi/minut şi a fost stabilit de ANCOM începând cu 1 aprilie 2014, pe baza unui model de calculaţie a costurilor de tip LRIC pur, menit să asigure obiectivele de promovare a concurenţei, maximizare a beneficiilor consumatorilor şi stimulare a investiţiilor eficiente, cu respectarea metodologiei armonizate prevăzute în Recomandarea 2009/396/CE. Scăderea tarifului până la 0,097 eurocenţi/minut propusă astăzi de ANCOM a fost determinată în urma actualizării mai multor parametri ai modelului de calculaţie a costurilor utilizat anterior, precum şi a costului capitalului”, menţionează Autoritatea.

Măsura de reglementare supusă consultării publice de ANCOM completează măsurile anterioare de identificare, analiză şi reglementare a pieţelor serviciilor de terminare a apelurilor la puncte fixe definitivate de autoritate în anul 2017.

Cele mai recente date statistice colectate de autoritatea de reglementare în domeniu arată că, pe parcursul anului 2019, telefonia fixă a fost tot mai puţin utilizată de români, cu scăderi atât din punct de vedere al numărului de linii de acces (-7,7%, până la 3,38 milioane), cât şi din cel al traficului (-16,5%, până la 1,9 miliarde minute).

Pe fondul acestor evoluţii, anul trecut, un român a vorbit, în medie, doar 8 minute/lună la telefonul fix, în scădere cu 17% faţă de anul 2018.


În funcţie de numărul de abonaţi de la sfârşitul anului 2019, Grupul Telekom avea o cotă de piaţă de 40%, RCS&RDS de 35%, Grupul Vodafone de 23%, ceilalţi furnizori însumând 2%.

Măsurile ANCOM pentru stabilirea tarifului maxim de terminare a apelurilor la puncte fixe pot fi consultate pe pagina de internet a instituţiei, iar persoanele interesate sunt invitate să formuleze şi să transmită observaţii şi propuneri până la data de 18 iunie 2020.

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Victoria lui Donald Trump nu e doar cea pentru postul

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: