10 decembrie, 2021

Înmatriculările de auroturisme au scăzut cu 13,6% până la 11.358 unități în noiembrie față de aceeași lună din 2020 și cu 1% până la 108.101 unități pe 11 luni, în ciuda restabilirii relative a încrederii după șocul pandemiei coronavirus de anul trecut.

Totuși, autoturismele „electrificate” au o creștere de 108,6%, și au ajuns la o cotă de piață de 14,2%. Vehiculele comerciale ușoare + minibuse, sunt în creștere cu 19,7%, iar cele „grele + bus cu 32,6%”, potrivit datelor procesate de Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile din România (APIA).

În primele 11 luni ale anului 2021, majoritatea lunilor au înregistrat o creștere semnificativă față de 2020, dar prin raportare la o bază foarte mică in 2020, remarcă sursa citată.


În TOP 10 mărci autoturisme + autovehicule comerciale, după 11 luni din 2021, conduce Dacia (33.250 unități), urmată de:

  • Ford (10.714 unități),
  • Renault (8.879 unități),
  • Toyota (8.863 unități),
  • Hyundai (8.442 unități),
  • Volkswagen (8.427 unități),
  • Skoda (7.340 unități),
  • Mercedes Benz (6.474 unități),
  • Suzuki (4.171 unități) și
  • Peugeot (3.586 unități).

Luna noiembrie 2021 vine cu o scădere de 10,8% fata de luna similara a anului 2020.

Cea mai vândută marcă de autoturisme, Dacia, a înregistrat vânzări de peste 3,5 ori mai mari decât următoarea marcă în top, Hyundai, pe primele 11 luni, dar și a treia cea mai mare scădere, cu 12,5% până la 30.259 unități.

Vânzările de autoturime diesel scad mult mai mult

Ponderea autoturismelor pe benzină a înregistrat o scădere de 0,2 puncte procentuale, la 11 luni față de perioada similară din 2020, ajungând, astfel, la o pondere de 66,3%.


Autoturismele cu motoare diesel înregistrează o scădere de 7,2 pp față de primele 11 luni din 2020, deținând o cotă de 19,5% din total.

Pe de altă parte, autoturismele „electrificate“, adică cele 100% electrice și hibride plugin plus cele full hybrid (care dispun și de propulsie electrică fără încărcare din sursă externă) dețin o cotă de piață de 14,2%, de 2,1 ori mai mare decât cea pe care o aveau după primele 11 luni din 2020.

Cele mai vândute 3 autoturisme 100% electrice sunt Dacia Spring (1.537 unități), model lansat anul acesta, Volkswagen Up! (387 unități, în creștere față de aceeasi perioadă a anului precedent cu 125,0%) și Hyundai Kona (334 unități, în creștere cu 101,2%).

Se cumpără „pe persoană juridică”

În ceea ce privește tipul proprietarului, cele mai multe achiziții de autoturisme în primele 11 luni din 2021 au fost realizate de către persoanele juridice, care acoperă 54% din totalul achizițiilor de autoturisme.

Persoanelor fizice le revine restul de 46%.

Au crescut vânzările de autovehicule comerciale ușoare (minibuse și pick-up)

Această categorie de autovehicule înregistrează, după 11 luni din 2021, o creștere 19,7%, o evoluție mult mai bună decât cea a autoturismelor (-1,0%).

Majoritatea mărcilor și modelelor sunt în teritoriul pozitiv în raport cu perioada similară din 2020.

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Victoria lui Donald Trump nu e doar cea pentru postul

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: