duminică

26 iunie, 2022

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

1 noiembrie, 2021

Numărul autoturismelor noi înmatriculate în octombrie 2021 a scăzut din nou sub cel înregistrat cu un an, respectiv cu doi ani în urmă.

Au fost înregistrate 9.608 autoturisme noi, cu 23,3% mai puține decât în aceeași lună de anul trecut, dar și față de octombrie 2019, cu 9,8%, potrivit datelor preliminare ale Direcției Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV), citate de Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA).

În septembrie, înmatriculările de autoturisme noi au fost cu 15% mai multe decât în urmă cu doi ani. Cele mai multe au fost de marca Dacia (2.704 unități), urmată de Hyundau (965), Toyota (809), Renault (694) și Volkswagen (687).


Pe primele 10 luni ale anului s-a înregistrat, totuși, o creștere marginală de 0,8% a înmatriculărilor de autoturisme noi, până la 97.870 unități.

Interesul pentru mașini noi a scăzut față de aceeași perioadă din anul trecut, din moment ce ponderea acestora de 22,4% în totalul înmatriculărilor de autoturisme a scăzut de la 23,7%.

Autoturismele rulate au crescut mai mult la 10 luni, cu 8%, până la  338. 241 unități.

Vokswagen continuă să domine topul pe mărci pe 10 luni la autovehicule rulate, cu o creștere de 7,6% din total și  proporții supra unitare au mai înregistrat doar Audi (+5,1%) și BMW (+3,3%).

Creșterea vehiculelor comerciale sugerează un puls mai bun în economie


Și totalul autovehicule noi înmatriculate (11.363) este cu 19,3% mai mic în octombrie decât în urmă cu un an.

Îți mulțumim că citești cursdeguvernare.
Abonează-te la newsletter aici.

Scăderea autoturismelor noi  este însoțită de creșterea înmatriculărilor de vehicule comerciale  noi: cu 12,9% până la 1.755 unități în octombrie față de acum un an și cu 25,9% până la 19.677 la zece luni.

Și ponderea autovehiculelor comerciale noi în totalul înmatriculărilor de vehicule comerciale sugerează apetitul afacerilor pentru dezvoltare, cu o creștere de la 25,7% la 29,9%, pe 10 luni.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

articole categorie

Citește și:

Consumatorii români aveau, la nivelul anului 2021, o paritate a puterii de cumpărare de 55,5% din media europeană, procent identic cu cel din 2020, cel mai redus de...

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: