marți

17 mai, 2022

Administrația Capitalei vrea să împrumute 20 mil. euro ca să cumpere autobuze și să dezvolte infrastructura rutieră

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

19 iunie, 2020

Consiliul General al Municipiului București a adoptat joi un proiect pentru contractarea şi/sau garantarea unei finanţări rambursabile interne în valoare totală de până la 100.000.000 de lei (aproximativ 20 milioane euro), cu o perioadă de maturitate de până la 15 ani.

Conform proiectului, contractarea finanţării se face pentru realizarea următoarelor investiţii:

  • achiziţia a 100 de troleibuze ”cu autonomie” şi 130 de autobuze hibrid (50.000.000 lei, cheltuieli estimate din cadrul finanţării)
  • lucrări de infrastructură: penetraţie Splaiul Independenţei – Ciurel – Autostrada Bucureşti-Piteşti; lărgire Şoseaua Fabrica de Glucoză între Calea Floreasca şi Şoseaua Petricani; Pasaj Doamna Ghica (50.000.000 lei, cheltuieli totale estimate din finanţarea rambursabilă).

Troleibuzele cu autonomie sunt un concept nou, de troleibuz cu o autonomie de 5-6 kilometri care-i permite traversarea intersecțiilor pe baterie și reculparea la rețea în partea cealaltă a străzii.


Primarul general va fi împuternicit să negocieze şi să semneze, în numele municipiului Bucureşti, termenii şi condiţiile finanţării rambursabile, contractul de finanţare rambursabilă internă, acordul de garantare aferent, precum şi orice alte modificări şi completări convenite de către părţile contractante.

Municipiul Bucureşti va putea garanta finanţarea rambursabilă cu veniturile proprii ale bugetului local. Serviciul datoriei publice nu reprezintă obligaţii sau răspunderi ale Guvernului României şi acesta va fi plătit din bugetul propriu al municipiului Bucureşti şi/sau din sumele obţinute din contractarea de finanţări rambursabile pentru refinanţarea datoriei publice locale, se menţionează în proiect.

În referatul de aprobare se reaminteşte că, pe 18 octombrie 2018, au fost adoptate două proiecte de hotărâre care vizează achiziţia a 100 de troleibuze cu autonomie şi 130 de autobuze hibrid.

În vederea implementării, în decembrie 2018, a fost semnat un contract de finanţare nerambursabilă între Administraţia Fondului de Mediu (în calitate de finanţator) şi municipiul Bucureşti (în calitate de beneficiar), prin care se acordă o finanţare nerambursabilă de până la 340.000.000 de lei (reprezentând 80% din valoarea cheltuielilor eligibile).


Ulterior, în urma licitaţiilor, au fost semnate contracte cu Mercedes Benz, pentru furnizarea a 130 de autobuze hibrid (în valoare de 195.268.331 lei) şi cu asocierea Bozankaya Otomotiv – Sileo GMBH pentru furnizarea a 100 de troleibuze (în valoare de 207.646.300 lei).

Îți mulțumim că citești cursdeguvernare.
Abonează-te la newsletter aici.

“Pentru ca implementarea contractelor de furnizare mai sus-menţionate să se desfăşoare în condiţii optime, se estimează un necesar de 50.000.000 de lei în completarea sursei de finanţare nerambursabilă acordată de Administraţia Fondului pentru Mediu pentru acoperirea contribuţiei proprii a municipiului Bucureşti”, arată sursa citată.

În ce priveşte proiectele de infrastructură rutieră, se precizează că pentru o bună desfăşurare a acestora este necesară asigurarea unui flux de lichidităţi “în vederea respectării obligaţiilor contractuale ale municipiului Bucureşti, precum şi respectarea graficelor de execuţie” asumate de către antreprenori.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

articole categorie

Citește și:

Andrew Kenningham (foto), economist-şef pentru Europa la Capital Economics, explică într-un interviu pentru CursdeGuvernare cum va reseta războiul obiectivele şi strategiile de dezvoltare pe care UE le bătuse...

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: