miercuri

24 aprilie, 2024

19 mai, 2021

Primăria Oradea va testa, timp de o lună, autobuzul electric ATP Bus e-UpCity, construit de ATP Trucks Automobile din Baia Mare, și primul de acest fel realizat în România, potrivit unui comunicat al municipalității orădene.

ATP Bus e-UpCity are omologare europeană,  o autonomie de 200 de kilometri, o caapcitate de 83 de locuri în varianta standard, este echipat mai ales cu componente  germane și este propulsat de bateriile produse de chinezii de la CATL, potrivit datelor producătorului.


Autobuzul face parte dintr-o nouă etapă a unei investiții de peste 25 de milioane de euro demarată în urmă cu patru ani. ATP Trucks asamblează la Baia Mare și basculante și betoniere Truston. Compania face parte din Grupul ATP, fondat de antreprenorul Mircea Cîrț.

Tendință încurajată de politica europeană de finanțare

„Este cert că în următoarea perioadă de finanţare europeană singurele autobuze care vor mai fi finanţate vor fi cele hibrid sau cele electrice. Şi atunci, avem ocazia să ne punem la curent cu cele mai noi tehnologii, pentru a învăţa ce înseamnă un astfel de autobuz şi a-l şti folosi, pentru a putea lua decizia cea mai bună”, a declarat primarul Oradei, Florin Birta.

Pe de altă parte, un alt autobuz electric, MAN Lion’s City, a fost disponibil pentru testare atât în Oradea cât și în București, Brașov, Sibiu, Cluj și Timișoara  în parioada 31 martie – 9 aprilie, în cadrul unui roadshow care mai include în acest an și Italia, Portugalia, Lituania și Rusia, potrivit companiei germane.

Primăria Capitalei a semnat, săptămâna trecută, contractul în virtutea căruia, tot pe bani europeni,  Astra Arad va livra 100 de tramvaie, în valoare de aproximativ 200 de milioane de euro.

(Citiți și: Primăria Capitalei și Astra Arad au semnat contractul de furnizare a 100 de tramvaie)


La asamblarea aurobuzului românesc ATP, au fost incluse axele de la producătorul german ZF Friedrichshafen AG și de DANA GK Drive System. Motorul electric al autobuzului e-UpCity provine de la DANA Prestolite, sistemul de frânare este definit de experții de la WABCO, cel de climatizare încorporează tehnologia VALEO, iar sistemul de direcție este marca BOSCH/ZF.

O echipă de designeri români a avut „o contribuție majoră la dezvoltarea esteticii exterioare a autobuzului ATP Bus e-UpCity”, spun oficialii.

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Cu câteva luni înaintea de alegerile europarlamentare, sondajele arată că

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: