În ultimii cinci ani, Centrul de Soluționare alternativă a Litigiilor din Domeniul Bancar a intermediat peste 1.500 de negocieri între clienți și bănci. Dintre acestea, 1.300, respectiv 86% din total, s-au încheiat cu un acord între cele două părți, a anunțat joi CSALB.
Potrivit Centrului de Soluționare a Litigiilor, în total, consumatorii au obținut din negocieri beneficii de 3,5 milioane de euro.
„Raporturile dintre bănci și consumatori au putut fi reechilibrate prin ștergerea sau eliminarea unor comisioane, diminuarea dobânzilor, ștergerea parțială sau totală a datorie. Recordurile valorice ajung până la 298.000 de lei, 52.000 de CHF sau 44.600 de Euro, iar unele cazuri și-au găsit rezolvarea într-o singură zi. 54% dintre creditele conciliate sunt în lei, 23% în euro și 20% în CHF”, a anunțat CSALB.
Clienții instituțiilor de credit au acces gratuit la serviciile Centrului de Soluționare a Litigiilor, iar beneficiul mediu obținut de consumatorii care au negociat cu băncile a fost până acum de 2.700 de euro (în creștere de la 2.150 de euro, în 2019).
„Ne așteptăm ca cererile respinse de bănci să nu depășească 10% din totalul cererilor trimise de consumatori. Apoi, ne dorim ca CSALB să devină prima opțiune a oricărui consumator care are o nemulțumire în raport cu băncile sau cu IFN-urile. În acest fel, instanțele se vor degreva tot mai mult de litigii, reclamațiile către ANPC vor continua să scadă, iar educația financiară a consumatorilor se va îmbunătăți”, a declarat Alexandru Păunescu, Președintele Colegiului de Coordonare al CSALB.