marți

16 august, 2022

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

3 septembrie, 2014

România s-a menţinut locul al cincilea în clasamentul Deloitte Central Europe Top 500, care analizează companii din Europa Centrală şi de Est, cu un total de 42 de societăţi, cu şapte mai multe faţă de ediţia precedentă a clasamentului.

OMV Petrom şi Automobile Dacia sunt primele două companii româneşti din acest clasament.

Cele 42 de companii din România incluse în clasamentul Deloitte au venituri totale de 43 miliarde de euro, în creştere cu 10,2% comparativ cu anul 2013.


Clasamentul realizat de Deloitte analizează 500 de companii, 50 de bănci şi 50 de firme de asigurări din 18 ţări din Europa Centrală şi de Est şi Ucraina din punct de vedere al veniturilor cumulate în 2013.

“Cea mai spectaculoasă ascensiune a înregistrat-o Ford România, care a urcat 258 de poziţii, până pe locul al 170-lea”, potrivit unui comunicat emis miercuri de compania Deloitte.

Performeri români în studiul Deloitte

Companiile din sectorul energetic din România ocupă locul principal în acest clasament, cu OMV Petrom pe primul loc.

Pe locul al doilea este Automobile Dacia, care a înlocuit Rompetrol Rafinare. Kaufland ocupă locul al patrulea, în timp ce Renault, pe locul al optulea anul trecut, a ieşit din Top 500.


Ford Romania ocupa locul al nouălea în Top 10 companii româneşti incluse în clasamentul realizat de Deloitte.

Sectorul energetic şi sectorul bancar

Sectorul energetic românesc a cumulat venituri de 19,1 miliarde de euro, fiind urmat de firme din industria bunurilor de consum şi transporturi, cu 12,1 miliarde de euro. Companiile din industria prelucrătoare au avut venituri totale de 8,1 miliarde de euro, iar sectorul de tehnologie, media şi telecomunicaţii au cumulat venituri de 2,3 miliarde de euro.

“Dacă sectorul arată provocator pe termen mediu, perspectivele pe termen lung atrag atenţia asupra nevoii de investiţii concentrate. Rolul autorităţilor este esenţial în această privinţă, mai ales pentru a se asigura un echilibru între nevoia de a atrage investiţii, a soluţiona cerinţele privind emisiile de carbon, a îndeplini planurile legate de eficienţa energetică şi accesibilitate”, a declarat într-un comunicat Farrukh Khan, Partener audit şi Coordonator Sector Energie & Resurse Deloitte Europa de Est.

În clasamentul din acest an, România are acelaşi număr de bănci (şase) şi companii de asigurări (patru) ca în 2013. Cu active totalizand 51,1 miliarde de euro, sectorul bancar a înregistrat o scădere uşoară faţă de 2013, când suma activelor a fost de 52,1 miliarde de euro. Raiffeisen Bank şi Banca Transilvania au consemnat cele mai mari creşteri, iar Banca Comercială Română s-a menţinut pe primul loc.

Concluzii Deloitte Central Europe Top 500, 2014

  • Veniturile cumulate ale companiilor prezente în Top 500 au scăzut cu 0,4% faţă de 2012, la 712 miliarde de Euro
  • Companiile din regiune au înregistrat, în medie, stagnarea afacerilor, faţă de creşterea de 3,3% din anul precedent
  • Pentru al treilea an consecutiv, numărul companiilor care au raportat venituri în scădere a crescut
  • Jumătate din companii au înregistrat scăderi ale veniturilor
  • Industria prelucrătoare a crescut cu 2,9%
  • Sectorul bunurilor de larg consum a crescut cu doar 1,1% faţă de 4,8 % anul trecut
  • Sectorul TMT a scăzut cu 4,9%
  • Sectorul imobiliar a înregistrat cea mai puternică scădere, de 15,7%
  • Activele totale ale celor mai mari 50 de bănci au crescut cu 2,8% faţă de 6,6% în 2012
  • 29 instituţii financiare au raportat creşteri ale activelor comparativ cu 37 anul precedent
  • Scăderea medie a primelor brute subscrise în asigurări este de 0,8%
  • Totalul primelor brute subscrise a scăzut cu 3%, ceea ce reflectă stagnarea din sectorul asigurărilor
  • Companiile PKN Orlen din Polonia, MOL Ungaria şi Škoda Auto din Cehia ocupă primele trei locuri, ca şi în ediţia precedentă
  • Cele mai spectaculoase urcări în clasament: Ford România, care a urcat 258 de locuri, pe locul 170, datorită dublării veniturilor la 1,097 milioane de Euro; Mercedes-Benz Manufacturing Ungaria a urcat 156 poziţii, pe locul 74, în urma creşterii veniturilor cu 127%
Articole recomandate:
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

articole categorie

Citește și:

Scumpirea energiei electrice a fost amplificată de mecanismul formării prețurilor adoptat în UE („pay as clear”), care promovează alinierea prețurilor angro la cel mai mare cerut pe piață.

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: