Autoritatea Naţională pentru Turism (ANT) va aloca în acest an aproape 4 milioane euro, din fonduri europen,e pentru publicitatea outdoor şi pentru participarea la târgurile de turism din afara ţării. Pentru 2015, sumele bugetate de guvern în acelaşi scop însumează 110.000 euro.
Estimări bugetare optimiste
„Sumele alocate din bugetul de stat pentru promovarea turismului în 2015 se ridică la 508.000 lei. De asemenea, mai sunt alocaţi din fonduri europene aproximativ 4 milioane de euro pentru achiziţionarea şi planificarea serviciilor de publicitate outdoor pentru implementarea planurilor operaţionale anuale de marketing pentru brandul turistic naţional”, potrivit unui răspuns al ANT adresat Mediafax.
Autoritatea Naţională de Turism a mai planificat să participe în 2015 la 45 de manifestări expoziţionale, iar jumătate dintre acestea au avut deja loc.
„În contextul în care participarea la târgurile de turism sus-menţionate va fi finanţată, cu precădere, din fonduri europene nerambursabile, suma bugetată a fost de 18 milioane lei fără TVA (conform estimărilor noastre, o parte din aceşti bani nu vor fi cheltuiţi, suma exactă putând fi stabilită la sfârşitul lui 2015)”, arată reprezentanţii ANT.
În plus, ANT intenţionează să deschidă în acest an o nouă reprezentanţă de promovare turistică la Beijing, a cărei funcţionare necesită fonduri de 50.000 de euro în 2015.
În structura autorităţii funcţionează nouă reprezentanţe de promovare turistică în străinătate, în Austria, Franţa, Italia, Germania, Marea Britanie, Polonia, Rusia, Spania şi SUA.
Oferta ANT pentru turiști străini
„Concluziile cercetărilor de piaţă care au precedat lansarea brandului de turism al României au evidenţiat cele mai competitive 6 produse turistice ale României: circuitele culturale, turismul în natură, turismul rural, pachetele tip city break, turismul activ si de aventură, turismul balnear şi wellness. În acelaşi context s-a stabilit că principalele avantaje competitive ale României sunt natura şi peisajele neatinse (lanţul Carpaţilor, Delta Dunării), unicitatea patrimoniului cultural (site-urile înscrise în patrimoniul UNESCO), precum şi autenticitatea culturii şi a stilului de viaţă”, spun reprezentanţii ANT.
Oficialii Autorităţii Naţionale pentru Turism precizează că instituţia îşi concentrează, pe termen scurt şi mediu, eforturile de promovare către pieţele prioritare şi de oportunitate stabilite în funcţie de numărul de turişti sosiţi în România (din Germania, Franţa, Italia, SUA, Austria, Marea Britanie/Irlanda, Rusia, Ungaria, Republica Moldova, Israel, Orientul Mijlociu), fără a exclude însă acordarea unui sprijin punctual pentru alte proiecte de interes în afara Europei.
Reprezentanţii ANT menţionează totodată că nu există, în prezent, negocieri cu vreun post de televiziune din ţară sau străinătate în vederea promovării României din punct de vedere turistic.
În perioada 2013-2015, împreună cu Travel Channel şi National Geografic au fost realizate şi difuzate documentare în Germania, Franţa, Italia, Marea Britanie, Rusia şi Spania, Polonia, Abu Dhabi şi India, în vederea promovării destinaţiilor turistice româneşti.