duminică

26 iunie, 2022

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

27 decembrie, 2021

Cele mai multe călătorii efectuate de rezidenţii din România în primele nouă luni ale anului 2021 au fost pentru vacanţe, care au înregistrat o pondere de 93% în total, conform datelor INS. Călătoriile pentru afaceri şi din motive profesionale au reprezentat doar 2,1% din total.

Diferența dintre călătoriile pentru vacanța și cele motivate de afaceri, de 4,9% a fost reprezentată de pelerinajele religioase și tratamentele medicale, balneare etc.

De asemenea:

  • Numărul călătoriilor efectuate de rezidenţi în primele nouă luni ale acestui an a fost de 13,391 milioane.
  • Numărul total de înnoptări aferente călătoriilor realizate în perioada menţionată a fost de 52,745 milioane (89,5% reprezentând înnoptările pentru călătoriile de vacanţă).
  • În primele nouă luni din 2021, rezidenţii români au cheltuit aproximativ 12,726 miliarde de lei pentru călătorii de vacanţă şi afaceri, din care 79,7% pentru cele care au vizat destinaţii interne, iar 20,3% pentru cele care au vizat destinaţii externe.
  • Din totalul cheltuielilor turistice pentru călătorii de vacanţă, 80,9% au reprezentat cheltuielile pentru călătoriile în ţară, iar 19,1% pentru călătoriile în străinătate.
  • Din totalul cheltuielilor efectuate de rezidenţii români pentru excursii, ponderea principală o constituie cheltuielile pentru cumpărarea de mâncare, băuturi, tutun 33,1%, urmate de cheltuielile pentru cumpărarea altor bunuri de larg consum (31% din total cheltuieli) şi de cheltuielile pentru transport (14,5% din total cheltuieli).

Cele mai multe călătorii au fost scurte, cu 1 – 3 nopți de cazare:

  • reprezentând 59% din totalul călătoriilor pentru vacanţe
  • şi 57,2% din totalul călătoriilor pentru afaceri şi motive profesionale.

Cazarea turiștilor aflați în vacanță:

  • 52,3% dintre turiștii rezidenți s-au cazat la rude şi prieteni
  • 24,5% s-au cazat în hoteluri şi unităţi similare
  • alte unităţi de cazare (cabane turistice, pensiuni turistice, pensiuni rurale, bungalouri, spaţii de cazare pe nave), în proporţie 14,2%
  • 9% din turiști s-au cazat în locuinţe particulare cu chirie (camere şi apartamente de închiriat), case de vacanţă (locuinţe particulare), campinguri etc.
Îți mulțumim că citești cursdeguvernare.
Abonează-te la newsletter aici.

Aproape 23% din turiștii care au călătorit în scop de afaceri s-au cazat la prieteni și rude, iar 30,4%, în hoteluri şi unităţi similare, conform datelor INS publicate de Agerpres.

Alte date statistice referitoare la călătoriile rezidenților:

  • Luna de vârf pentru călătoriile de vacanţe a fost august, atât pentru călătoriile interne, cu 21,4% din totalul acestui tip de călătorii, cât şi pentru călătoriile externe, cu 33,5% din totalul acestui tip de călătorii.
  • În cazul călătoriilor de afaceri, luna de vârf a fost luna februarie, pentru călătoriile interne, cu 18% din totalul acestui tip de călătorii şi luna ianuarie pentru călătoriile externe, cu 25,8% din totalul acestui tip de călătorii.
  • În proporţie de 96,1% călătoriile pentru vacanţe în străinătate, realizate în perioada ianuarie-septembrie, au avut ca destinaţie ţări din Europa, ţările Uniunii Europene reprezentând 91,4% din totalul acestor călătorii.
  • În ceea ce priveşte numărul excursiilor efectuate în perioada ianuarie- septembrie 2021, acesta a fost de 26,061 milioane, din care 99,8% au avut ca destinaţie România.
  • Principalul mijloc de transport preferat a fost maşina personală, cu 45,3% din totalul excursiilor, urmat ca pondere de maşina de ocazie sau a unei rude, cu 26,0%, de autobuz, microbuz sau autocar, cu 25,6% şi de alte mijloace de transport (tren, avion, barcă etc), cu 3,1% .
  • Principalele scopuri ale efectuării excursiilor interne au fost vizitarea rudelor sau prietenilor (38,9% din totalul excursiilor interne) şi cumpărăturile (31,6% din totalul excursiilor interne).
  • La excursiile externe principalul scop al călătoriei au fost cumpărăturile cu 46,1% din totalul excursiilor externe, urmat de călătoriile pentru petrecerea timpului liber cu 30,1% şi de vizita la prieteni sau rude cu 15,7% din totalul excursiilor externe.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

articole categorie

Citește și:

Consumatorii români aveau, la nivelul anului 2021, o paritate a puterii de cumpărare de 55,5% din media europeană, procent identic cu cel din 2020, cel mai redus de...

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: