vineri

26 aprilie, 2024

1 martie, 2018

Orice „conţinut terorist” de pe internet trebuie eliminat într-o oră de la semnalarea sa de către autorităţi, a cerut joi Comisia Europeană, în cadrul unor recomandări adresate actorilor din  domeniu.

Dacă aceste recomendări, valabile pentru toate platformele, indiferent de mărime, nu vor fi respectate, Bruxellesul avertizează că va elabora o legislaţie cu caracter obligatoriu.

„Platformele online sunt pe punctul de a deveni principala poartă de acces la informaţie, prin urmare ele trebuie să furnizeze un mediu sigur pentru utilizatorii lor”, a declarat în faţa presei Andrus Ansip, vicepreşedinte al Comisiei Europene pentru piaţa unică digitală.


„Ceea ce este ilicit în afara mediului online este ilicit şi online”, a adăugat el, prezentând măsurile operaţionale recomandate de Comisie împotriva „tuturor formelor de conţinut ilicit”.

Conţinutul cu caracter ilicit „produce cele mai multe prejudicii în primele ore de la apariţia sa online, astfel că toate companiile trebuie să elimine acest tip de conţinut într-un interval de o oră începând de la semnalarea sa, ca regulă generală”, explică executivul comunitar într-un comunicat.

Semnalarea respectivă trebui să vină de la autorităţi, de exemplu poliţia, a precizat Comisia, care face apel de asemenea la companii să introducă instrumente de detectare automată.

Pentru a se asigura că deciziile de a elimina conținut sunt corecte și bine fondate, mai ales atunci când se folosesc instrumente automate, companiile ar trebui să dispună de măsuri de protecție eficace și adecvate, inclusiv de supraveghere și verificare efectuate de oameni, cu respectarea deplină a drepturilor fundamentale, a libertății de exprimare și a normelor de protecție a datelor.

Protecție sporită împotriva conținutului online cu caracter terorist


Conținutul online cu caracter terorist prezintă un risc deosebit de grav pentru securitatea cetățenilor europeni, iar răspândirea lui trebuie tratată cu maximă urgență. De aceea, Comisia recomandă mai multe dispoziții specifice menite să reducă mai mult conținutul online cu caracter terorist:

  • Regula de o oră: Conținutul cu caracter terorist este cel mai dăunător în primele ore ale publicării sale în mediul online, de aceea, ca regulă generală, toate companiile ar trebui să elimine acest tip de conținut în termen de o oră de la sesizarea lui.
  • Detectarea mai rapidă și eliminarea eficientă a conținutului ilegal: Pe lângă sesizări, companiile din domeniul internetului ar trebui să implementeze măsuri proactive, inclusiv detectarea automată, ca să elimine sau să dezactiveze conținutul cu caracter terorist în mod rapid și eficient și să împiedice reapariția sa odată ce a fost eliminat. Pentru a ajuta platformele mai mici, companiile ar trebui să pună la dispoziție și să optimizeze instrumente tehnologice adecvate, precum și să stabilească modalități de lucru pentru o mai bună cooperare cu autoritățile de resort, inclusiv cu Europol.
  • Un sistem de sesizare îmbunătățit: Ar trebui stabilite proceduri accelerate care să prelucreze cât mai rapid sesizările, iar statele membre trebuie să se asigure că dispun de capacitățile și resursele necesare pentru a detecta, identifica și sesiza conținutul cu caracter terorist.
  • Raportarea periodică: În mod periodic, de preferință trimestrial, statele membre ar trebui să raporteze Comisiei în privința sesizărilor și a măsurilor luate în urma acestora, precum și în privința cooperării lor globale cu companiile în vederea combaterii conținutului online cu caracter terorist.

Comisia Europeană vrea de asemenea ca un număr mai mare de companii să adopte ‘Codul de conduită’ al UE împotriva discursurilor bazate pe ură. Companii precum Facebook, Twitter, YouTube şi Microsoft s-au angajat să facă asta de aproape doi ani, iar mai recent, şi Instagram şi Google+.

În ultimul bilanţ al acestei iniţiative, realizat la sfârşitul lunii ianuarie, Comisia a spus că aceste companii „îşi respectă din ce în ce mai bine angajamentele de suprimare în 24 de ore a majorităţii discursurilor bazate pe ură”.

Bruxellesul şi-a exprimat totuşi regretul pentru „absenţa unui feedback sistematic de informaţii către utilizatori”.

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Cu câteva luni înaintea de alegerile europarlamentare, sondajele arată că

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: