vineri

26 aprilie, 2024

13 iulie, 2016

case marcatFirmele sunt obligate să înlocuiască treptat aparatele de marcat fiscale echipate cu role jurnal pe suport de hârtie cu unele de generaţie nouă, echipate cu jurnal electronic, care folosesc memorii energoindependente și care vor fi conectate online la o bază a Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF).

Sistemul informatic al ANAF care va primi aceste date fiscale, astfel încât inspectorii vor putea urmări în timp real datele fiscale transmise prin noile case de marcat, va fi implementat în 2018.

Măsurile ar trebui să ajute debirocratizarea, să reducă evaziunea fiscală și să crească nivelul de fiscalizare.


Înlocuirea actualelor case de marcat se va face etapizat, până la data de 1 noiembrie 2017, potrivit proiectului de HG pentru modificarea și completarea Normelor metodologice pentru aplicarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 28/1999 privind obligația operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale. Ministerul Finanțelor Publice a pus marți în dezbatere publică acest proiect.

Principalele modificări 

  • Stabilirea condițiilor tehnice pe care trebuie să le îndeplinească aparatele de marcat electronice fiscale dotate cu jurnal electronic, pentru a putea fi supuse autorizării;
  • Implementarea Registrului național de evidență a aparatelor de marcat electronice fiscale instalate în județe și în București;
  • Eliminarea obligaţiei contribuabilului de a solicita şi obţine de la organul fiscal certificatul de atestare fiscală, în vederea obţinerii autorizaţiei de distribuţie a aparatelor de marcat electronice fiscale, documentul urmând a fi solicitat de către direcţia de specialitate din cadrul Ministerului Finanţelor Publice cu atribuţii de management al domeniilor reglementate specific;
  • Majorarea termenului de valabilitate a autorizaţiei de distribuţie a aparatelor de marcat electronice fiscale de la 2 respectiv 3 ani în prezent, la 5 ani;
  • Introducerea prevederilor privind conectarea la distanță a aparatelor de marcat electronice fiscale dotate cu jurnal electronic, în vederea transmiterii datelor fiscale către sistemul informatic al  Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală.

Alte noutăți

  • reglementarea autorizării caselor de marcat cu jurnal electronic pe grupe de contribuabili, concomitent cu stabilirea unor termene limită pentru avizarea, comercializarea şi utilizarea vechilor aparate deţinute de operatorii economici;
  • introducerea în sarcina utilizatorilor, a obligaţiei de a asigura conectarea la distanţă a aparatelor de marcat electronice fiscale, în vederea transmiterii de date fiscale către Agenţia Naţională de Administrare Fiscală;
  • crearea temeiului legal în vederea întocmirii unui registru naţional de evidenţă a aparatelor de marcat electronice fiscale instalate în judeţe sau în sectoarele municipiului Bucureşti, precum şi a implementării ulterioare a procedurii de supraveghere şi monitorizare a funcţionării aparatelor de marcat electronice fiscale, ca o măsură de combatere a evaziunii fiscale;
  • avizarea tehnică a aparatelor de marcat electronice fiscale cu jurnal electronic de către o instituţie publică /instituţie de drept public, desemnată prin  ordin al ministrului pentru societatea  informaţională;
  • dotarea aparatelor de marcat electronice fiscale cu dispozitive de salvare şi comunicaţie externă şi blocarea funcţionării lor când sunt inactive oricare din dispozitivele controlate de modulul fiscal;

Etapizarea procesului de înlocuire a aparatelor de marcat electronice fiscale

Înlocuirea va fi etapizată pentru a permite atât importatorilor, producătorilor şi distribuitorilor să-şi lichideze stocurile de modele vechi şi să obţină avizul tehnic favorabil şi autorizaţia de distribuţie pentru noile modele cât şi utilizatorilor să-şi achiziţioneze în timp noile aparate:

  • autorizarea de către Comisie numai a aparatelor de marcat electronice fiscale cu jurnal electronic, începând cu data de 1 octombrie 2016
  • interzicerea comercializării aparatelor de marcat electronice fiscale cu rolă jurnal începând cu data de 1 ianuarie 2017 ;
  • obligaţia de a utiliza numai case de marcat cu jurnal electronic de către operatorii economici care au calitatea de mari contribuabili începând cu data de 1 aprilie 2017 ;
  • obligaţia de a utiliza numai case de marcat cu jurnal electronic de către operatorii economici care au calitatea de contribuabili mijlocii, începând cu data de 1 iulie 2017 ;
  • obligaţia de a utiliza numai case de marcat cu jurnal electronic de către operatorii economici care au calitatea de contribuabili mici,  începând cu data de 1 noiembrie 2017

(PROIECTUL DE HG POATE FI DESCĂRCAT AICI)


Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Retragerea doctorului Cîrstoiu din cursa pentru primăria Capitalei arată nu

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: