sâmbătă

27 aprilie, 2024

6 septembrie, 2016

fonduri europeneMinisterul Fondurilor Europene a lansat luni în consultare publică ghidul solicitantului „Curriculum național obligatoriu actualizat pentru învățământul gimnazial” cu o alocare totală de 38,25 milioane de euro din Programul Operațional capital Uman (POCU).

Fondurile europene vor fi utilizate pentru revizuirea curriculumului național obligatoriu pentru învățământul gimnazial, cu accent pe nevoile elevilor din grupurile dezavantajate.

Proiectele pot fi depuse de Ministerul Educației Naționale și Cercetării Științifice (MECS) şi agențiile, structurile şi organismele aflate în subordinea/coordonarea MENCS.


Alocarea totală este de 35 milioane de euro:

  • 27 milioane euro – pentru formarea profesională continuă a personalului didactic
  • 4 miioane euro – pilotarea resurselor didactice aferente curriculum-ului național obligatoriu în unitățile școlare
  • 5 milioane euro – pentru dezvoltare curriculum-ului național obligatoriu pentru învățământul gimnazial

Destinația fondurilor:

  • Realizarea și validarea curriculum-ului național obligatoriu revizuit pentru învățământul gimnazial
  • Formarea unitară a personalului didactic din învățământul gimnazial, urmare a procesului de dezvoltare și validare curriculară
  • Pilotarea resurselor didactice aferente curriculum-ului național obligatoriu revizuit pentru învățământul gimnazial în cadrul unor unități școlare pilot la nivel național.

Impactul: 

  • 8.000 de elevi (din învățământul preuniversitar, ISCED 2), în special elevi din grupurile vulnerabile
  • 2.800 de experți în dezvoltarea curriculară, autori de manuale școlare sau alte materiale didactice (inclusiv în format digital)
  • 700 de experți din personalul partenerilor sociali în educație, inclusiv din ONG-uri
  • 50.350 de oameni din categoriile: personal didactic din învățământul preuniversitar de nivel gimnazial (ISCED 2); manageri școlari din învățământul preuniversitar de nivel gimnazial (ISCED 2); personal al partenerilor sociali în educație, inclusiv din ONG-uri; personal de sprijin din școli de nivel gimnazial (ISCED 2)

Etapele:

  • Etapa 1 – Realizarea și adoptarea de către Ministerul Educației Naționale și Cercetării Științifice a unui document strategic de asumare a viziunii modificărilor în domeniul curriculum-ului național obligatoriu revizuit pentru învățământul gimnazial
  • Etapa 2 – Elaborarea și validarea de către MENCȘ a noului plan de învățământ și a programelor școlare pentru învățământul gimnazial
  • Etapa 3 – Elaborarea și validarea de către MENCȘ a standardelor curriculare de performanță pentru învățământul gimnazial și a seturilor de descriptori de performanță
  • Etapa 4 – Formarea unitară a personalului didactic din învățământul gimnazial, urmare a procesului de dezvoltare și validare curriculară descris în etapele anterioare (1-3).
  • Etapa 5 – Pilotarea resurselor didactice aferente curriculum-ului național obligatoriu revizuit pentru învățământul gimnazial în cadrul unor unități școlare PILOT

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Retragerea doctorului Cîrstoiu din cursa pentru primăria Capitalei arată nu

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: