miercuri

24 aprilie, 2024

1 august, 2017

Premierul Mihai Tudose a avut o întrevedere cu ambasadorul Chinei la Bucureşti, Xu Feihong, cu care a discutat despre o serie de proiecte economice şi de infrastructură. Printre acestea găsim realizarea unui pod suspendat peste Dunăre, la Brăila, precum şi despre o autostradă care să lege Bucureşti de Sofia.

„Avem în vedere proiecte importante în domeniul infrastructurii feroviare şi rutiere pentru care şi-au manifestat interesul companii mari din China, dar aşteptăm ca şi firmele mici să investească şi să producă în România, pentru piaţa europeană”, a declarat Mihai Tudose, potrivit Guvernului.

  • Un prim proiect discutat în cursul întrevederii este construcţia unui pod suspendat peste Dunăre, la Brăila, cuprins în Master Planul General de Transport al României şi pentru care a fost lansat deja anunţul de licitaţie.

Această investiţie a fost iniţiată, în 2001, de Guvernul Năstase, care a comandat Institutului Japonez de Consultanţă un studiu pentru construirea respectivului pod. Consultanţii japonezi au predat Ministerului Transporturilor, în 2002, un studiu în care propun realizarea unui pod peste fluviu cu o lungime de 1,5 kilometri, din care deschiderea efectivă peste Dunăre este de 900 metri.
Fostul ministru al Transporturilor Miron Mitrea declarase că a renunţat la colaborarea cu japonezii, care propuseseră şi o finanţare convenabilă a investiţiei pentru că „România nu se integrează în Asia, ci în UE”.

  • Alt proiect de infrastructură menţionat de Tudose se referă la construcţia unei autostrăzi Bucureşti-Sofia. Ideea nu este noua. Prim-ministrul bulgar Boyko Borisov declarase în 2015 că îşi doreşte, în ceea ce priveşte infrastructura comună, o autostradă din Bucureşti către Sofia şi Belgrad. El a afirmat că cele trei ţări au o mare şansă să se ocupe de proiecte care să fie în beneficiul Europei.
  • O altă idee discutată cu chinezii este construcţia unei reţele de transport feroviar de mare viteză, pe pernă magnetică, dezvoltată în comun de România, Bulgaria, Serbia şi, eventual, Grecia, după modelul celor deja funcţionale în China.

Ideea este vizionară comparativ cu ce oferă România în prezent:  viteza medie a trenurilor, în România, este de 45 de kilometri pe oră. Iar în plină vară, din cauza căldurii şi stării avansare de degradare a şinelor, garniturile circulă cu doar 20 de kilometri pe oră.

„Ambasadorul Republicii Populare Chineze în România, Xu Feihong, a transmis premierului Mihai Tudose interesul investitorilor chinezi pentru România şi deschiderea autorităţilor din China pentru dezvoltarea cooperării economice bilaterale”, conform Guvernului.

Cele două delegaţii au stabilit să analizeze în comun, începând din această săptămână, proiectele care oferă perspective de cooperare bilaterală. Alte oportunităţi de cooperare economică la nivel bilateral, dar şi regional vor putea fi identificate şi cu prilejul reuniunii şefilor de guverne din China şi Europa Centrală şi de Est care va avea loc în toamna acestui an, la Budapesta.


Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Un răspuns

  1. 1.De cite ori PSD si Guvernul se afla in „criza” de imagine (si bugetara) ca acum (dups pulverizarea catre nimicuri a maretului proiect de guvernare), tema chineza este imediat repusa pe tapetul vidului economic national.
    2.De la Nastase încoace, adica de 17 ani, chinezii au tot venit in Romania, dar cu buticuri si maruntisuri ieftine, dar marii industriasi chinezi nici nu se apropie de tara noastra.
    Grupurile 3-4 de la Cernavoda nu-i intereseaza, la fel cum nu-i intereseaza nici hidrocentrala de la Tarnita ori termocentrala din Rovinari, deoarece energia electrica produsa nu ar avea cumparator.Pentru a atrage investitori chinezi, este nevoie de un proiect de reindustrializare, care sa asigure consumatori seriosi pentru energia electrica, iar nu sa fie nevoiti (chinezii) sa participe ori sa astepte licitatii perdante, pentru export.
    3.In lipsa unei dezvoltari economice, nu avem ce transporta nici pe actualele drumuri ori cai ferate din Romania, iar odata ce insasi CFR Calatori este in suferinta de calatori, cine sa apeleze la „trenuri de mare viteza”?Poate precupetii cu doua galeti de mure sau smeura, ca sa nu li se strice pina ajung la piata in orase vara, cu trenurile cu 20 de km. pe ora…

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Un răspuns

  1. 1.De cite ori PSD si Guvernul se afla in „criza” de imagine (si bugetara) ca acum (dups pulverizarea catre nimicuri a maretului proiect de guvernare), tema chineza este imediat repusa pe tapetul vidului economic national.
    2.De la Nastase încoace, adica de 17 ani, chinezii au tot venit in Romania, dar cu buticuri si maruntisuri ieftine, dar marii industriasi chinezi nici nu se apropie de tara noastra.
    Grupurile 3-4 de la Cernavoda nu-i intereseaza, la fel cum nu-i intereseaza nici hidrocentrala de la Tarnita ori termocentrala din Rovinari, deoarece energia electrica produsa nu ar avea cumparator.Pentru a atrage investitori chinezi, este nevoie de un proiect de reindustrializare, care sa asigure consumatori seriosi pentru energia electrica, iar nu sa fie nevoiti (chinezii) sa participe ori sa astepte licitatii perdante, pentru export.
    3.In lipsa unei dezvoltari economice, nu avem ce transporta nici pe actualele drumuri ori cai ferate din Romania, iar odata ce insasi CFR Calatori este in suferinta de calatori, cine sa apeleze la „trenuri de mare viteza”?Poate precupetii cu doua galeti de mure sau smeura, ca sa nu li se strice pina ajung la piata in orase vara, cu trenurile cu 20 de km. pe ora…

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Cu câteva luni înaintea de alegerile europarlamentare, sondajele arată că

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: