vineri

1 iulie, 2022

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

31 martie, 2021

Producătorul chinez de smartphone-uri Xiaomi a anunțat că va investi 10 miliarde de dolari în următorul deceniu într-o subsidiară a cărui obiect de activitate va fi dezvoltarea de mașini electrice, transmite CNN.

Noua divizie va fi condusă de CEO-ul miliardar al companiei Lei Jun, potrivit unei informări transmise investitorilor Xiaomi. Investiția inițială va fi de 1,5 miliarde de dolari.

Xiaomi este unul dintre cei mai mari producători de smartphone-uri din lume, dar produce, de asemenea, o serie de gadgeturi, inclusiv camere de securitate la domiciliu, aparate de ras electrice și periuțe de dinți, becuri, ceasuri și scutere.


Compania nu a furnizat mai multe detalii cu privire la strategia sa de intrare în industria auto și dacă se va concentra pe producție, software sau ambele.

Indiferent de planurile sale, Xiaomi se va confrunta cu o serie de competitori puternici, toți cu ambiții mari în ceea ce privește producția pe scară largă a vehiculelor electrice accesibile ca preț. Printre aceștia se numără Tesla, dar și producători de mașini tradiționale, precum Volkswagen și General Motors.

Presa americană a scris la începutul acestui an că și Apple ar fi pe punctul de a anunța o investiție în acest domeniu, posibil în parteneriat cu un brand consacrat.

Îți mulțumim că citești cursdeguvernare.
Abonează-te la newsletter aici.

Numeroase alte companii de tehnologie au încheiat deja parteneriate cu producătorii de automobile electrice, în speranța de a valorifica o piață potențială imensă, a aplicațiilor software, inclusiv a celor care vor duce la dezvoltarea mașinilor autonome.


”Această industrie se află în pragul unei oportunități de 5 trilioane de dolari în următorul deceniu. Cu GM, Ford și Volkswagen, toate sărind în capătul adânc al piscinei cu vehicule electrice, este clar că cererea globală de mașini electrice și de software va fi uriașă”, a comentat Dan Ives, analist la Wedbush Securities, pentru sursa citată.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

articole categorie

Citește și:

Consumatorii români aveau, la nivelul anului 2021, o paritate a puterii de cumpărare de 55,5% din media europeană, procent identic cu cel din 2020, cel mai redus de...

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: