Analiză

Creșterea costului salarial – de 2 ori mai mare decât creșterea PIB și de 4 ori mai mare decât creșterea productivității

Potrivit datelor publicate de INS, costul salarial pentru un loc de muncă s-a majorat cu circa 42% în ultimii patru ani (36% dacă se face… Mai mult

30.09.2019

Analiză

Numărul studenților – dublu față de cel din 1990 și la jumătate față de cel din 2007. De ce?

Aproximativ 400.000 de tineri înscriși la studii de licență au început luni anul universitar 2019 – 2020. Dintre aceștia, circa 25.000 sunt studenți străini, din… Mai mult

30.09.2019

Europa

Resursa umană din Știință și Tehnologie: Cum stau cele 276 de regiuni din UE și vecinii noștri care încă nu au aderat

Cele patru regiuni cu cea mai mică pondere a resurselor umane angajate în știință și tehnologie, din cele 276 de regiuni NUTS 2 existente în… Mai mult

29.09.2019

Chestiunea

Balanța Turismului coboară la minus 36%, în ciuda miliardelor din bani publici pompate de guvern în piață

Costurile nete ale statului pe tichetele de vacanță pentru angajații bugetari și din reducerea de TVA în turism se vor ridica la 1.878 milioane de… Mai mult

29.09.2019

Cronicile

Volkswagen, somată să prezinte în 10 zile un plan pentru revenirea la standardele de mediu. Țările afectate

de Mariana Bechir 28.9.2015

volkswagen (1)Autoturismele Volkswagen la care a fost montat motorul ce păcălește testele pentru emisiile de gaze vor fi interzise pe drumurile din Germania dacă grupul nu prezintă până pe 7 octombrie un plan cu termene clare pentru rezolvarea problemelor ce au făcut obiectul scandalului mondial care a afectat compania.

Autoritatea Federală din domeniul Transporturilor din Germania (KBA) a trimis firmei o somație în acest sens, a anunțat minsitrul Alexander Dobrindt, citat de Bloomberg.

Ultimatumul înseamnă, pe de o parte, că Volkswagen trebuie să identifice soluția tehnică pentru respectarea standardelor de poluare și să o aplice de acum înainte.

În al doilea rând, compania este obligată să notifice clienții care au au cumpărat autoturismele cu softul respectiv (aproximativ 2,8 milioane de posesori, în Germania) și  să-i informeze despre cum va fi rezolvată problema și când vor fi chemați în service.

Toate acestea înseamnă sume uriașe ce vor trebui cheltuite de Volkswagen pentru remedierea deficiențelor și încadrarea în standardele naționale de poluare.

Managementul grupului știa

Conducerea Volkswagen cunoștea de ani de zile că softul păcălea testele. Potrivit publicației Bild, Robert Bosch GmbH, producătoarea softului, avertizase grupul încă din 2007 că folosirea acestuia este ilegală, el fiind creat doar pentru faza de testare.

De asemenea, un inginer de laVolkswagen atenționase și el conducerea, în 2011, asupra riscurilor pe care și le asumă compania folosind respectivele motoare.

scandalul vw in cifre

Țările care au luat măsuri

Elveția a blocat temporar vânzarea modelelor Volkswagen diesel Euro5 aflate pe lista celor cu motoare care conțin softul respectiv.

Decizia va afecta aproximativ 180.000 de autoturisme care nu au fost vândute sau nu au fost înregistrate încă.

De asemenea, a fost formată o comisie ce investighează situația.

Statele Unite: Departamentul de Justiție a declanșat o investigație penală.

Marea Britanie: Agenția de certificare a autovehiculelor va efectua teste pentru a compara rezultatele softului cu parametrii reali ai emisiilor de gaze. Dar nu va lua măsuri precum Elveția.

Italia: Vor fi efectuate teste pe cel puțin 1.000 de autoturisme alese aleatoriu.

Franța: Teste pe 100 de autoturisme diesel alese la întâmplare, a anunțat ministrul Mediului, Segolene Royal.

Coreea de Sud: Vor fi analizate 4.000 – 5.000 de mașini Jetta, Golf și Audi A3, iar în funcție de rezultate, ancheta s-ar putea extinde la toate autovehiculee Volkswagen.

Canada: Vor fi verificate, de către Agenția de Mediu, 100.000 de autoturisme diesel Volkswagen și Audi.

Norvegia și India au lansat anchete privind posibila fraudă.

Grupul a recunoscut că aproximativ 11 milioane de automobile, vândute în întreaga lume (2,8 în Germania), sunt echipate cu softul respectiv, și a declarat că poate suporta rechemarea în service a acestora pentru schimbarea softurilor manipulatoare.

Jumătatea din vânzătile companiei în Europa (cea mai mare piață a Volkswagen) sunt autoturisme diesel.

Acțiunile companiei au căzut cu 30% după izbucnirea scandalului, scrie BBC.

Despărțirea de Suzuki

Producătorul auto nipon Suzuki Motor Corp și-a vândut către Porsche Automobil holding SE pachetul de 1,5% din acțiuni deținut la Volkswagen AG, scrie MarketWatch .

Decizia vine după ce pe 17 septembrie Suzuki răscumpărase cele 19,9% acțiuni pe care Volkswagen le avea la compania niponă. Tranzacția a respectathotărârea Curții de arbitraj Comercial Internațional de pe lângă Camera Internațională de Comerț.

Grupul german era principalul acționar la Suzuki, din anul 2009, când cele două companii au format un parteneriat care însă nu a funcționat, japonezii acuzându-i pe nemți că doresc să preia controlul, iar Volkswagen fiind nemulțumit că Suzuki s-a orientat săre motoarele diesel produse de Fiat.

Mergeți în homepage ›

Publicat la data de 28.9.2015

Lăsați un comentariu


Europa

Șeful Pentagonului: Forțele turce par a fi comis crime de război în nordul Siriei

Vladimir Ionescu

Forțele turce par a fi comis crime de război în cursul ofensivei militare din Siria, a declarat Mark Esper, secretarul Apărării al apărării, informează postul… Mai mult

Europa

Partidul președintelui Kaczyński a câştigat alegerile parlamentare din Polonia

Vladimir Ionescu

Partidul Lege și Justiție (PiS) al președintelui Jarosław Kaczyński a câştigat detaşat alegerile parlamentare din Polonia, cu un scor de 43,6%, potrivit rezultatelor exit-poll, transmite… Mai mult

Europa

Siria trimite trupe în nordul ţării pentru a răspunde ofensivei turce

Iulian Soare

Armata siriană va trimite trupe în nordul ţării, în “confruntarea cu agresiunea Turciei” care desfăşoară acolo de cinci zile o ofensivă împotriva unei miliţii kurde,… Mai mult

Stiri

SRI s-a reorganizat: de la structura județeană, la un format regional, altul decât cel folosit pentru administrație

Vladimir Ionescu

Începând cu 1 septembrie 2019, Serviciul Român de Informaţii (SRI) s-a reorganizat în format regional. S-a renunţat astfel la organizarea judeţeană a unităţilor teritoriale –… Mai mult

Stiri

Sergiu Manea, CPBR: Metodologia de calcul a IRCC trebuie modificată

Razvan Diaconu

Metodologia de calcul a indicelui de referinţă pentru creditele consumatorilor (IRCC) ar trebui modificată, iar ca soluţie imediată se propune reducerea decalajului temporal între momentul… Mai mult

Europa

SUA pregăteşte retragerea a încă 1.000 de militari din nordul Siriei

Iulian Soare

State Unite se pregătesc pentru retragerea a circa încă 1.000 de militari din nordul Siriei, a anunţat secretarul american al apărării, Mark Esper (foto), duminică,… Mai mult

Stiri

Primele informaţii despre planurile guvernamentale ale PNL: Reducerea numărului de ministere, oficii, agenţii şi autorităţi

Razvan Diaconu

Viitorul Guvern care ar putea fi format de PNL va avea ca prioritate “refacerea capacităţilor administrative necesare funcţionării statului” şi investiţiile în domeniul public, a… Mai mult