Autoturismele Volkswagen la care a fost montat motorul ce păcălește testele pentru emisiile de gaze vor fi interzise pe drumurile din Germania dacă grupul nu prezintă până pe 7 octombrie un plan cu termene clare pentru rezolvarea problemelor ce au făcut obiectul scandalului mondial care a afectat compania.
Autoritatea Federală din domeniul Transporturilor din Germania (KBA) a trimis firmei o somație în acest sens, a anunțat minsitrul Alexander Dobrindt, citat de Bloomberg.
Ultimatumul înseamnă, pe de o parte, că Volkswagen trebuie să identifice soluția tehnică pentru respectarea standardelor de poluare și să o aplice de acum înainte.
În al doilea rând, compania este obligată să notifice clienții care au au cumpărat autoturismele cu softul respectiv (aproximativ 2,8 milioane de posesori, în Germania) și să-i informeze despre cum va fi rezolvată problema și când vor fi chemați în service.
Toate acestea înseamnă sume uriașe ce vor trebui cheltuite de Volkswagen pentru remedierea deficiențelor și încadrarea în standardele naționale de poluare.
Managementul grupului știa
Conducerea Volkswagen cunoștea de ani de zile că softul păcălea testele. Potrivit publicației Bild, Robert Bosch GmbH, producătoarea softului, avertizase grupul încă din 2007 că folosirea acestuia este ilegală, el fiind creat doar pentru faza de testare.
De asemenea, un inginer de laVolkswagen atenționase și el conducerea, în 2011, asupra riscurilor pe care și le asumă compania folosind respectivele motoare.
Țările care au luat măsuri
Elveția a blocat temporar vânzarea modelelor Volkswagen diesel Euro5 aflate pe lista celor cu motoare care conțin softul respectiv.
Decizia va afecta aproximativ 180.000 de autoturisme care nu au fost vândute sau nu au fost înregistrate încă.
De asemenea, a fost formată o comisie ce investighează situația.
Statele Unite: Departamentul de Justiție a declanșat o investigație penală.
Marea Britanie: Agenția de certificare a autovehiculelor va efectua teste pentru a compara rezultatele softului cu parametrii reali ai emisiilor de gaze. Dar nu va lua măsuri precum Elveția.
Italia: Vor fi efectuate teste pe cel puțin 1.000 de autoturisme alese aleatoriu.
Franța: Teste pe 100 de autoturisme diesel alese la întâmplare, a anunțat ministrul Mediului, Segolene Royal.
Coreea de Sud: Vor fi analizate 4.000 – 5.000 de mașini Jetta, Golf și Audi A3, iar în funcție de rezultate, ancheta s-ar putea extinde la toate autovehiculee Volkswagen.
Canada: Vor fi verificate, de către Agenția de Mediu, 100.000 de autoturisme diesel Volkswagen și Audi.
Norvegia și India au lansat anchete privind posibila fraudă.
Grupul a recunoscut că aproximativ 11 milioane de automobile, vândute în întreaga lume (2,8 în Germania), sunt echipate cu softul respectiv, și a declarat că poate suporta rechemarea în service a acestora pentru schimbarea softurilor manipulatoare.
Jumătatea din vânzătile companiei în Europa (cea mai mare piață a Volkswagen) sunt autoturisme diesel.
Acțiunile companiei au căzut cu 30% după izbucnirea scandalului, scrie BBC.
Despărțirea de Suzuki
Producătorul auto nipon Suzuki Motor Corp și-a vândut către Porsche Automobil holding SE pachetul de 1,5% din acțiuni deținut la Volkswagen AG, scrie MarketWatch .
Decizia vine după ce pe 17 septembrie Suzuki răscumpărase cele 19,9% acțiuni pe care Volkswagen le avea la compania niponă. Tranzacția a respectathotărârea Curții de arbitraj Comercial Internațional de pe lângă Camera Internațională de Comerț.
Grupul german era principalul acționar la Suzuki, din anul 2009, când cele două companii au format un parteneriat care însă nu a funcționat, japonezii acuzându-i pe nemți că doresc să preia controlul, iar Volkswagen fiind nemulțumit că Suzuki s-a orientat săre motoarele diesel produse de Fiat.