România – locul 7 în UE la ponderea energiei electrice din surse regenerabile, dar în regres pe ultimii patru ani

România s-a situat în 2019 pe locul 7 în UE la ponderea energiei electrice obținute din surse regenerabile, potrivit datelor publicate de Eurostat, înaintea Germaniei… Mai mult›
10.01.2021
Cifra de afaceri din comerț: +2,1% pe primele 11 luni din 2020, prin revenirea vânzărilor de produse nealimentare

Comerțul cu amănuntul (fără autovehicule și motociclete) a înregistrat o creștere de 2% în volum brut a cifrei de afaceri cumulat pe primele unsprezece luni… Mai mult›
07.01.2021
Matematica pandemiei: Costul sănătății vs. costul bolii. Studiu de caz – SUA în criza Covid-19

Costurile financiare cumulate ale pandemiei de COVID-19 asupra Statelor Unite, estimare care a ținut cont de pierderile economice, dar și de cele survenite ca urmare… Mai mult›
07.01.2021
O stafie plutește peste Câmpia Română: Canalul de irigatii Siret-Bărăgan. Despăgubirile pentru secetă sunt de 5 ori mai mari decât alocările pentru irigații

Mult visatul canal de irigații Siret – Bărăgan, care ar trebui să aducă apă pentru mai mult de jumătate de milion de hectare din Câmpia… Mai mult›
06.01.2021
Vânzările de motociclete din România aproape s-au dublat în Trimestrul 1, dar sunt mici – raport ACEM
de Adrian N Ionescu , 8.7.2019
Vânzările moto aproape că s-au dublat în România (+93%) în Trimestrul 1 din 2019.
Volumul vânzărilor (312 unităţi) este însă nesemnificativ, faţă de totalul de 297.710 de la nivelul Uniunii Europene, potrivit datelor Asociaţiei Europene a Constructorilor de motociclete (ACEM), citate, luni de APIA.
Clasificarea „moto” include vehiculele electrice (pe două roţi şi cvadricicluri, fără trotinete), la care nu există date pentru România.
Înmatriculările de motociclete din UE au crescut cu 19,2% în T1 / 2019, faţă de aceeași perioadă a anului 2018, până la 244.991 de unități.
Italia rămâne cea mai mare piaţă europeană de motociclete, cu 54.826 unitati (o creştere cu 18,7% faţă de anul precedent), urmată de Germania cu 44.450 motociclete (+23,3% faţă), Franța (43.942 motociclete, +20,0% ), Spania (37.255 motociclete, +20,5%) și Regatul Unit (25.913 motociclete, +10,3%).
Înmatriculările totale de motociclete, motorete și cvadricicluri electrice din UE au crescut în T1 / 2019 cu 71%, până la 14.251 de unități (5,1% din total).
Majoritatea vehiculelor electrice din categoria L (motocicluri) înregistrate în primele trei luni ale anului 2019 sunt mopede (11.258 unităţi, respectiv 80%), urmate de motociclete (2.295 de unități, respectiv 16%).
Cele mai mari piețe europene sunt Franța, unde înmatricularile combinate de mopede, motociclete și cvadricicluri au totalizat 4.407 de unități (+105% pe an), urmate de Belgia (2.627 vehicule, +78,5%), Olanda (2.598 vehicule, +52,6%), Spania (1.632 vehicule, +28%) și Italia (901 vehicule, +49,2%).