marți

16 iulie, 2024

18 iunie, 2024

În luna mai, Autoritatea Federală de Transport Auto din Germania (KBA) a raportat că a înmatriculat doar 29.708 vehicule cu motoare electrice (EV). Această cifră este cu 30,6% mai mică față de rezultatul din aceeași lună a anului trecut.

Totodată, emisiile de CO2 ale mașinilor noi înmatriculate au crescut în total cu 3,3%, față de aceeași lună a anului trecut ceea ce indică un blocaj în tranziția verde în domeniul transporturilor.

KBA mai adaugă că 89.498 de autoturisme noi sunt cu motoare pe benzină – o creștere de 2,1% față de aceeași lună a anului trecut și 44.893 de mașini pe motorină, o creștere de 3,2% față de aceeași lună a anului trecut.

Emisiile de CO2/autovehicul au fost în medie de 124g/km


71.451 de mașini noi înmatriculate în mai sunt dotate cu motoare hibride, reprezentând 30,2% din total (-0,3%) inclusiv 14.038 cu motoare hibride plug-in (5,9% din total, în creștere cu 1,75%).

Potrivit KBA, emisiile de CO2 ale înmatriculărilor de autoturisme noi în lun amai au crescut cu +3,3% și s-au ridicat în medie pentru un autoturism la 124 g/km.

Agenția Internațională pentru Energie (AIE) consideră că creșterea continuă – liniară –  în adoptarea vehiculelor electrice este o realitate. Cu toate acestea, lucrurile stau complet diferit. Iar Uniunea Europeană tocmai a adăugat un obstacol în calea extinderii achiziției de vehicule electrice odată cu majorarea taxelor vamale pentru vehiculele fabricate în China. Comisia Europeană a decis majorarea taxelor de import a EV fabricate în China cu până la 38%, considerând că Beijingul acordă subvenții producției autohtone, sabotând producătorii europeni.

Majorarea taxelor vamale va reduce și mai mult vânzările de EV

Însă Comisia Europeană îi va pedepsi și pe producătorii europeni care și-au externalizat producția în China, precum Mercedes și Renault.


Aceste tarife vor fi adăugate la o taxă de import deja existentă de 10% pentru importatorii de vehicule electrice, impunându-le prețurile mai mari.

În timp ce Comisia Europeană își sabotează propriile planuri de adoptare în masă a vehiculelor electrice, noul Parlament European ar putea anula principalul instrument care permitea adoptarea în masă pe care Comisia o elaborase: interzicerea automobilelor cu motor cu ardere internă. Cum verzii și socialiștii sunt marii perdanți ai alegerilor europarlamentare din acest an, sunt șanse mari ca revizuirea interdicției comercializării de automobile cu motoare cu combustie începând din 2035 să fie drastic revizuită, sau chiar anulată.

Scăderea cererii de EV este un fenomen global

Există astfel de semnale peste tot în lume, nu numai în Europa. Ceea ce spun aceste semnale este că vehiculele electrice nu pot face față concurenței pe o piață liberă. În Noua Zeelandă, vânzările de vehicule electrice au fost puternice de ani de zile datorită subvențiilor guvernamentale generoase – până în 2023. La sfârșitul anului trecut, guvernul Noii Zeelande a pus capăt subvențiilor, iar vânzările au scăzut brusc. Același lucru s-a întâmplat și în Germania, unde guvernul a fost forțat de circumstanțe financiare să elimine treptat subvențiile pentru vehicule electrice.

***

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: