Prăbușirea generală a cererii auto din Europa de Vest, luna trecută, a dus și la scăderi dramatice de vânzări ale modelelor Dacia.
Ultima veste vine din Germania, unde vânzările de autoturisme Dacia au scăzut cu 56,3%, până la 3.057 vehicule, potrivit datelor Autorităţii Federale din domeniul Transporturilor (KBA), citate de Agerpres.
Vânzările Dacia crescuseră anul trecut cu 5,1% până la 736.570 unităţi, și au înregistrat în 2019, pentru al şaptelea an consecutiv un record în Europa (564.854 unități, + 10,4%), mai ales pe seama performanţelor Duster şi Sandero.
Vânzările auto totale din aprilie au scăzut cu peste 61% în Germania, cu 97% în Marea Britanie până la cel mai redus nivel din 1946 încoace, cu aproape 89% în Franța și cu peste 97% în Italia.
Vânzările Dacia au scăzut în Marea Britanie cu peste 99%, până la numai 16 mașini, a anunţat Asociaţia Producătorilor şi Comercianţilor de Automobile din Regatul Unit (SMMT).
(Citiți și: ”Dacia la al șaptelea record anual de vânzări în Europa. În creștere cu 5,1% în toată lumea”)
În Franța numărul înmatriculărilor de autoturisme noi Dacia a scăzut cu 90,2% în aprilie (an/an), până la 1.227 de unităţi, potrivit Comitetului Constructorilor Francezi de Automobile (CCFA).
Pe primele 4 luni ale anului, înmatriculările de autoturisme Dacia noi în Franţa au înregistrat o scădere de 63% faţă de aceeaşi perioadă din anul trecut, până la 17.805 unităţi.
Cât despre Italia, Dacia a reuşit să vândă doar 69 de vehicule în aprilie, sau cu peste 90% mai puţin, din care 46 au fost Duster.
Automobile Dacia a întrerupt în 19 martie producţia la uzinele din Mioveni, iar începând din 4 mai, producţia a fost reluată gradual.
Pe de altă parte, Comisia Europeană a aprobat miercuri un împrumut de 5 miliarde de euro garantat de statul francez pentru grupul auto Renault, un ajutor destinat să limiteze impactul economic al pandemiei de coronavirus.