La obiect

Cât de realistă este o mai mare implicare a NATO în Orientul Mijlociu – cifre la zi ale prezenței militare în regiune

A fost decizia lui Donald Trump să nu escaladeze militar conflictul cu Iran și să mute confruntarea cu Teheran în domeniul economic. ”Plasa de siguranță”… Mai mult

09.01.2020

La obiect

Catastrofalul mecanism de prevenție din Sănătatea românească: studiu de caz – cancerul la sân. Bulgaria stă de 100 de ori mai bine ca noi

Eurostat prezintă un infografic elocvent pentru abordarile din sistemul de sănătate și pentru modul de a gândi al românilor. Care, din acest punct de vedere,… Mai mult

09.01.2020

Analiză

Deficitul comercial la 11 luni a depășit 7% din PIB: Sectorul de mașini, pe minus de 3 luni

Deficitul comercial pe luna noiembrie 2019 a fost de 1.490,9 milioane euro, cu aproape cinci procente mai mic față de aceeaşi lună a anului trecut,… Mai mult

09.01.2020

Analiză

O problemă-cheie pentru dezvoltarea României: unde au ajuns decalajele în profil teritorial

Decalajele în materie de PIB/locuitor între regiunile României se vor reduce până în anul 2023 dar, în majoritatea cazurilor, pe baza amplificării declajelor între județele… Mai mult

08.01.2020

Cronicile

Utilizarea serviciilor şi produselor Google ar aduce companiilor din România afaceri anuale de 4,3 miliarde lei

de Vladimir Ionescu , 3.12.2019

Utilizarea serviciilor şi produselor Google ar aduce companiilor din România afaceri anuale de 4,3 miliarde lei (900 milioane euro), potrivit estimărilor Public First, a anunţat, marţi, Google.

Compania a prezentat rezultatele unui studiu asupra impactului pe care produsele Google – de la Search, YouTube şi Maps la Android, Ads şi AdSense – îl au în viaţa oamenilor şi companiilor din România. Cifra de 4,3 miliarde lei se bazează în cea mai mare parte pe beneficiile generate de utilizarea Google Search şi Google Ads.

În ultimii cinci ani, activitatea economică sprijinită de Google Search şi Google Ads a crescut mai mult decât dublu în termeni nominali, se arată în raport.

”Pentru fiecare utilizator de internet din România, valoarea medie aferentă utilizării produselor Google Search, Maps şi YouTube este estimată la 130 de lei pe lună. Suma a fost calculată folosind estimări privind timpul economisit, facilitarea accesului la informaţii, conexiunile create, precum şi date din sondaje privind suma minimă cu care consumatorii cred că ar trebui să fie despăgubiţi dacă ar pierde accesul la fiecare dintre produse”, arată un comunicat al companiei.

Utilizarea produselor Search şi Maps înseamnă şi economie de timp pentru oameni, potrivit companiei. Potrivit studiului, românii economisesc cel puţin 23 de ore anual folosind Google Search şi 3 ore pe an prin Google Maps.

”Google Search este folosit de oameni de toate vârstele pentru a învăţa lucruri noi. Majoritatea românilor, indiferent de vârstă, folosesc Search pentru a găsi informaţii. Potrivit raportului Public First, 93% dintre utilizatorii de Google Search caută pe Google informaţii despre un anumit subiect cel puţin odată pe lună. 59% dintre utilizatorii de Google Search de peste 65 de ani spun că îl folosesc în mod regulat pentru a învăţa lucruri noi”, se arată în comunicat.

Căutarea online reprezintă acum modalitatea cea mai importantă prin care clienţii ajung la companii, se arată în concluziile studiului. Potrivit calculelor estimative ale Public First pentru România, în medie, fiecare leu cheltuit în Google Ads generează companiilor câştiguri de 8 lei.

În ceea ce priveşte cariera, 74% dintre utilizatorii de Search din România cu vârsta între 18-24 ani spun că folosesc Google pentru a găsi un loc de muncă, iar 63% îl folosesc pentru a găsi sfaturi cu privire la CV-ul lor.

“În ultimii ani, Google a oferit utilizatorilor săi produse utile în viaţa de zi cu zi – de la motorul de căutare, hărţi şi traducere la instrumente pentru companii, precum Global Market Finder lansat recent, dar şi cursuri de competenţe digitale, sub umbrela Atelierului Digital. Raportul lansat astăzi dă o masura a impactului nostru în activităţile cotidiene şi în economie, şi totodată ne ajută să lansăm mai multe iniţiative şi proiecte viitoare în România”, declara Elisabeta Moraru, Country Manager Google România.

Mergeți în homepage ›

Publicat la data de 3.12.2019

Lăsați un comentariu


Stiri

Ludovic Orban: Gazoductul BRUA se va interconecta cu TurkStream prin Bulgaria

Adrian N Ionescu

Gazoductul BRUA, prin care UE își propune să diversifice aprovizionarea Europei cu surse din afara Rusiei, se va putea aproviziona prin Bulgaria cu gaze rusești… Mai mult

Stiri

Productivitatea pe salariat după tipurile de întreprinderi – comerțul înaintea industriei

Marin Pana

Potrivit datelor  INS pentru referitoare la activitatea întreprinderilor din industrie, construcţii, comerţ şi servicii de piaţă (date provizorii), cea mai mare productivitate pe salariat în… Mai mult

Stiri

Creștere a natalității la Cluj-Napoca, fără politici demografice speciale. Doar politici de creștere a calității vieții și locuirii

Vladimir Ionescu

În Cluj-Napoca s-au născut cu 25% mai mulți copii în 2019 față de 2008. Tinerii încep din ce în ce mai mult să pună accentul… Mai mult

Stiri

Șeful Poliției Câmpia Turzii iese la pensie la 51 de ani: a fost prins băut la volan

Vladimir Ionescu

Șeful Poliției Câmpia Turzii, Dorel Florian Fodorean, s-a pensionat la 51 de ani, după ce a refuzat, recent, să sufle în etilotest „din motive medicale”,… Mai mult

Digital

Premierul Orban despre digitalizarea ANAF: Ducem problema evaziunii în CSAT, procedurile de licitație vor fi rapide

Adrian N Ionescu

În cazul în care Consiliul Suprem de Apărare a Țării (CSAT) va considera că evaziunea fiscală este o ameninţare la adresa siguranţei naţionale, Guvernul va… Mai mult

Europa

Libia – Summit la Berlin: Eforturi de a readuce taberele ostile la negocieri și de a debloca producția de țiței în estul țării

Adrian N Ionescu

Reprezentanții marilor puteri, ai Turciei, țărilor arabe, ai ONU și ai Africii încă încearcă, duminică seara, să convingă cele două tabere ostile din Libia să… Mai mult

Stiri

Ministrul Mediului promite cea mai amplă campanie de împădurire din istoria României. La primăvară

Vladimir Ionescu

În primăvara acestui an, va demara o campanie de împădurire a terenurilor degradate în vederea protejării solului, a refacerii echilibrului hidrologic şi a îmbunătăţirii condiţiilor… Mai mult