În Ungaria a fost demarată procedura de predare de către constructor a sectorului Autostrăzii M4 Budapesta-Nagykereki, care se conectează cu Autostrada A3 (Transilvania) la graniţa cu România, la Borş.
Reprezentanții autorităților naționale și regionale s-au întâlnit, luni, pentru a stabili cadrul contractual în care se va deschide un nou punct de trecere a frontierei româno-ungare la interconectarea autostrăzilor A3 (RO) şi M4 (HU), între localităţile Borş şi Nagykereki, potrivit unui comunicat al Prefecturii Bihor, citat de Agerpres.
Partea română a solicitat ca punctele de trecere a frontierei Borş şi Nagykereki să funcţioneze simultan, până la finalizarea bretelei care va lega Autostrada A3 de Centura Ocolitoare Oradea, „pentru a nu crea aglomerări în trafic”, potrivit comunicatului citat.
Reprezentanţii CNAIR au declarat că se urmăreşte ca întreg aliniamentul Autostrăzii Transilvania, finanţat din fonduri europene, să se afle în execuţie în anul 2021. De asemeni, în ultima lună au fost încheiate încă două contracte pentru două sectoare din A3, respectiv Biharia-Chiribiş şi Poarta Sălajului-Zimbor.
Alţi 45 de kilometri de autostradă ar fi în stadiu avansat al procedurii de achiziţie publică şi pentru încă 50 de kilometri vor fi demarate procedurile de licitaţie până la finalul lunii iulie.
La întâlnire a fost prezentat şi stadiul implementării Drumului Expres Satu Mare – Oar (Csenger), finanţat din fonduri europene, pentru care urmează să fie semnat contractul de elaborare a studiului de fezabilitate şi proiect tehnic.
De asemenea, a fost adusă în discuţie prezentarea succintă a implementării Drumului Express M49 din Ungaria şi care se va conecta cu Autostrada A3 în judeţul Sălaj, partea maghiară anunţând că a fost stabilită o întâlnire dedicată acestui proiect.
Din delegaţia maghiară, condusă de şeful Departamentului de Dezvoltare a Infrastructurii Rutiere din cadrul Ministerului Inovaţiei şi Tehnologiei, Zsolt Thoroczkay, au făcut parte reprezentanţi ai autorităţilor naţionale şi regionale, precum şi ai autorităţilor rutiere şi companiilor de resort din Ungaria.
Delegaţia română a fost condusă de directorul general adjunct al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Ovidiu Marian Barbier, care a fost însoţit de omologii români ai delegaţiei maghiare.