Uniunea Europeană intenționează să anunțe că va investiga subvențiile acordate producătorilor de oțel din China la un summit organizat luna aceasta în Statele Unite ale Americii, a scris marți Financial Times.
Bruxelles-ul a fost de acord să se alăture eforturilor Washingtonului de a-și proteja propriile industrii de concurența chineză neloială, se arată în articol, care citează doi oficiali participanți la discuții.
Washington a cerut Bruxelles-ului să ia măsuri până la finele lunii octombrie împotriva producătorilor chinezi de oțel în schimbul evitării reimpunerii tarifelor din era Trump la importul produselor din oțelul și aluminiu din UE, și pentru a ajunge la un acord.
Joe Biden și Ursula von der Leyen semnează pe 20 octombrie acordul pentru oțelul „verde”
Președintele american Joe Biden îi va primi la Washington pe președintele Comisiei Europene, Ursula von der Leyen, și pe președintele Consiliului European, Charles Michel, pe 20 octombrie. Data este foarte apropiată de termenul limită pentru încheierea unui acord de reducere a supracapacităților de producție și de sprijinire a oțelului „verde”. Washingtonul a specificat că dorește să prevină „infiltritațiile” de oțel și aluminiu originar din China pe piața din SUA, via UE.
UE are deja în vigoare tarife vamale penalizatoare pentru o gamă de 20 de produse din oțel și inox importate din China, impuse pentru a preveni practicile de dumping mai degrabă decât de a elimina efectul subvențiilor acordate de statul chinez. De asemenea a stabilit cote de import ca parte a măsurilor pentru salvgardarea pieței interne până la jumătatea anului 2024.
Importurile de oțel din China au scăzut constant din 2015, când au reprezentat 25% din importurile de oțel în UE în termeni de volum, la sub 10% după 2018, potrivit federației producatorilor de oțel din UE Eurofer.
Noile investigații, care ar putea completa taxele penalizatoare la clasele de oțel care nu sunt deja prinse în listă, se numără printre cele pe care UE le mai are în vedere, cum ar fi cele pentru importul de turbine eoliene.
Bruxelles-ul a lansat oficial săptămâna trecută o investigație pentru a contracara ceea ce von der Leyen a spus că este un val de importuri de vehicule electrice (EV) chinezești mai ieftine, a căror producție beneficiază de subvenții de stat.
China s-a plâns de timpul „foarte scurt” oferit de Bruxelles pentru a se angaja în consultări în acea anchetă. Beijingul a cerut de asemenea Bruxelles-ului să aplice „cu prudență” orice bariere comerciale.
***