joi

28 martie, 2024

6 septembrie, 2021

Secţiunile de comentarii de la importante site-uri de ştiri occidentale au fost infiltrate de trolli pro-ruşi care încearcă să manipuleze opinia publică, arată un studiu britanic.

Această operaţiune majoră de influenţare ar fi avut ca ţintă online 32 de instituţii media din 16 ţări, printre care Washington Post şi Fox News din SUA, Daily Mail, Daily Express şi The Times din Marea Britanie, scrie BBC, preluat de Agerpres.

Aproximativ 250 de relatări au fost descoperite ca având opinii provocatoare pro-Kremlin sau anti-Occident în comentarii la subiecte relevante pentru Rusia, cum ar fi tensiunile din Crimeea, de la începutul cercetării, în aprilie.


Actuala campanie ar fi escaladat începând din 2018, însă cel mai recent a exploatat retragerea SUA şi a Marii Britanii din Afganistan.

„Acest raport evidenţiază ameninţarea la adresa democraţiei noastre din partea dezinformării pe internet susţinută de statul rus. Marea Britanie colaborează strâns cu aliaţii săi internaţionali pentru a contracara trolii Kremlinului care răspândesc minciuni”, a spus ministrul britanic de externe, Dominic Raab.

Comentariile trollilor proruşi sunt deseori postate rapid şi primesc un număr neobişnuit de mare de aprecieri pe site-uri care le permit cititorilor să se exprime prin opţiunile de ‘like’ şi ‘dislike’, conform programului Open Source Communications Analytics Research (OSCAR) de la Universitatea Cardiff, susţinut de Ministerul de Externe britanic.

Aceste reacţiile sunt apoi folosite în mod selectiv ca bază în relatări ale media din Rusia pentru a sugera că opinia publică occidentală aprobă politicile Kremlinului sau îşi exprimă nemulţumirea faţă de guvernele occidentale.


Deşi unele dintre comentarii ar putea proveni de la utilizatori occidentali, cercetătorii sunt de părere că există semnale în aceste date care indică un anume grad de inautenticitate în unele conturi, ceea ce sugerează că este vorba de un efort coordonat.

 

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: