joi

11 august, 2022

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

22 iulie, 2013

Ministrul interimar al Transporturilor, premierul Victor Ponta

Preşedintele Traian Băsescu a anunţat luni că va lua o decizie privind propunerea de numire a liberalului Ovidiu Silaghi în funcţia de ministru al Transporturilor pe data de 23 august, până atunci urmând să-l lase pe premierul Victor Ponta ministru interimar la Transporturi, pentru ca șeful Executivului să-și asume răspunderea pentru privatizarea CFR Marfă.

„Iată care sunt elementele: în primul rând, o chestiune de imagine a domnului Silaghi, în al doilea rând, o chestiune de responsabilitate pentru privatizare, care mă fac să continuu să reflectez la varianta Silaghi”, a spusținut Traian Băsescu.

”Voi lua o decizie vineri, 23 august, dacă resping sau, cu toate argumentele pe care le-am adus, dacă accept desemnarea domnului Silaghi. Dar până atunci ar fi timpul să se semneze sau să se respingă desemnarea contractului de privatizare şi n-aş vrea să-l văd pe Silaghi, chiar aşa cum e, că devine ţapul ispăşitor al unei operaţiuni de privatizare, eventual de tipul Oltchim”, a argumentat el.


Referitor la Ovidiu Silaghi, președintele a susținut că știe și el ”ca toţi românii şi ca toţi ziariştii, controversele legate de numele” ministrului propus.

În context, președintele a invocatr raportul Comisiei Europene pe Mecanismul de Cooperare și Verificare (MCV), în ceea ce privește reținerile sale față de o nouă numire a lui Silaghi în Guvern.

De asemenea, șeful statului a făcut referire la faptul că premierul Ponta l-a lăudat pe fostul ministru al Transporturilor, Relu Fenechiu, pentru procesul de privatizare a CFR Marfă, motiv pentru care – consideră Băsescu – prim-ministrul ar trebui să ducă la bun sfârșit privatizarea.

”Știu şi eu că avem un MCV în decembrie şi ştiu şi eu ceea ce ştiţi toţi, că în mijlocul unui proces încheiat, care mai trebuie doar semnat şi plătit, arunci un ministru care să-şi asume răspunderea politică pentru acest proces de privatizare al CFR Marfă. Mi se pare incorect acest lucru şi, dacă ar fi fost o nominalizare în care să am foarte multă încredere, tot aş fi fost ezitant dacă să îl trimit la semnarea contractului sau să spun: <<Stai, că avem un om care ştie foarte bine procesul şi l-a lăudat public>>. Şi poate îl duce la bun sfârşit, dacă e bun, poate îl anulează, dacă nu e cum a spus, dacă nu e bun”, a mai declarat Traian Băsescu.


„Fără să fie rea intenţie, fără să fie joc politic, consider că privatizarea, în condiţiile pe care eu le înţeleg – şi vreau să subliniez că poate eu nu înţeleg atât de bine ca domnul Ponta, nu mă consider mai pregătit ca dânsul în a înţelege ce s-a întâmplat la CFR Marfă, sunt sigur că dânsul vorbeşte foarte responsabil, şi foarte bine informat – de aceea cred că dânsul trebuie să-şi menţină responsabilitatea politică pentru procesul de privatizare al CFR Marfă”, subliniat președintele Băsescu.

Traian Băsescu: Știu că GFR caută bani la bănci, cu disperare, pentru a achita privatizarea CFR Marfă

Președintele Traian Băsescu s-a arătat îngrijorat, luni, pentru finalizarea privatizării CFR Marfă, șeful statului afirmând că firma Grup Feroviar Român, care a câștigat licitația, caută acum, ”cu oarecare disperare”, credite bancare pentru a putea achita cei 202 milioane de euro către statul român, în vederea finalizării tranzacției.

„Ştiu că cel care a câştigat caută, cu oarecare disperare, bani la bănci, să împrumute pentru a plăti valoarea la care s-a negociat privatizarea”, a spus Băsescu, într-un briefing de presă.

Șeful statului a avertizat că GFR ar putea astfel să nu dispună de resursele necesare modernizării CFR Marfă și să încerce, în schimb, să vândă din vagoane, ca fier vechi.

”Aici, cu siguranţă, domnul prim-ministru ştie mult mai bine ca mine şi înţelege, eu, nefiind în Executiv, nu am cum să înţeleg atât de bine… Marea mea problemă este că, ştiind despre câştigător că are oarecare credite pe propria companie, ştiind că acum trebuie să împrumute circa 200 de milioane să plătească noua companie, din ce va face investiţii să modernizeze compania, pentru că discutăm – aşa s-a stabilit în CSAT – să se facă o privatizare cu un investitor strategic?”, a mai spus Traian Băsescu.

De asemenea, președintele a acuzat de minciună Guvernul, după ce reprezentanții Executivului afirmaseră că finalizarea privatizării CFR Marfă trebuie precedată de un aviz de la Consiliul Concurenței, cum că preluarea companiei de stat de către GFR nu produce o concentrare pe piața românească de profil.

„Vreau să fac o precizare în spaţiul public – şi acesta este un alt motiv de îngrijorare pentru mine legat de privatizarea CFR Marfă – membrii Cabinetului au vehiculat ideea că se aşteaptă întâi avizul Consiliului Concurenţei, ceea ce este o minciună. Consiliul Concurenţei nu avizează decât după semnarea contractului”, a afirmat șeful statului.

În schimb, liderul de la Cotroceni a precizat că Guvernul trebuie să emită o hotărâre în care să constate îndeplinirea condițiilor pentru privatizare, pentru ca tranzacția pentru CFR Marfă să se finalizeze.

”Pentru semnarea contractului de privatizare, domnul prim-ministru, care apreciază atât de mult modul în care s-a făcut privatizarea, trebuie să emită o hotărâre de guvern în care să se constate îndeplinirea condiţiilor de privatizare şi desemnarea unui câştigător şi să dispună semnarea contractului. Abia din acel moment curg termenele pentru depunerea banilor de către câştigătorul contractului. Deci, atenţie, în spaţiul public circulă o minciună, o intoxicare venită de la Guvern, care spune: <<Aşteptăm avizul Consiliului Concurenţei>>”, a conchis Băsescu.

În luna iunie, compania Grup Feroviar Român a câștigat cei 51% din CFR Marfă scoși la vânzare, pentru un preț de circa 202 milioane de euro.

Pe lângă prețul care trebuie achitat integral, GFR va trebui să facă investiții suplimentare de încă 200 milioane de euro în CFR Marfă.

Articole recomandate:
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

articole categorie

Citește și:

Deceniul banilor ieftini (dobânzi mici sau foarte mici la creditele pe termen lung)pentru state  tocmai s-a încheiat . A fost (sau ar fi fost) o perioadă extrem de

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: