joi

25 aprilie, 2024

2 aprilie, 2014

Adolescenţii din mai multe ţări asiatice sunt cei mai pregătiţi pentru rezolvarea unor probleme concrete, care ţin de viaţa de zi cu zi, arată un studiu al OECD. Testele PISA pentru rezolvarea creativă a unor probleme, cum se numesc ele, au evaluat capacitatea adolescenţilor în vârstă de 15 ani de a găsi nişte răspunsuri la situaţii de viaţă cotidiană.

Tinerii au răspuns unor întrebări de genul: cum aranjezi la masă atunci când ai invitaţi şi cupluri şi persoane singure?, cum reglezi un MP3 player?, cum îţi achiziţionezi un bilet de tren la cel mai bun preţ?

Cel mai mare scor l-au obţinut copiii din Singapore, Coreea de Nord, Japonia, Macao, Hong Kong şi Shanghai. Şi la testele clasice, în care s-au evaluat cunoştinţele la matematică, lectură şi ştiinţe ale adolescenţilor cele mai bune rezultate le-au obţinut şi tot adolescenţii asiatici.


„Copiii din ţările situate pe primele locuri ale clasamentului – Singapore, Coreea de Sud şi Japonia – sunt buni nu numai la asimilarea de cunoştinţe, ci şi la probleme interactive”, a remarcat şeful diviziei de educaţie din cadrul OECD, citat de AFP.

Scorul mediu înţările OECD este de 500 de puncte. Copiii din mai multe tări occidentale s-au situat peste acesta, cu punctaje între 526 şi 508 puncte. Aceste ţări sunt Canada, Finlanda, Marea Britanie, Estonia, Franţa, Olanda, Italia, Cehia, Germania, Statele Unite şi Belgia.

O comparaţie între ţările occidentale şi fruntaşele asiatice a arătat că doar unul din nouă copii (11,4%) din ţările occidentale este capabil să să rezolve probleme complexe de viaţă, faţă de unul din cinci în Singapore, Coreea şi Japonia.

„Adolescenţii de astăzi care au slabe abilităţi în a rezolva probleme de viaţă vor deveni adulţii de mâine care voor încerca să păstreze sau să îşşi găsească un loc de muncă bun. Responsabilii pentru politici de educaţie şi cadrele didactice ar trebui să regândească programa şcoală şi sistemul pentru a-i ajuta pe elevi să îşi dezvolte capacitatea de soluţionare a unor astfel de probleme, abilităţi indispensabile în economiile de astăzi”, a spus Andreas Schleicher, directorul Direcţiei de educaţie din OECD.


În comparaţie cu rezultatele la abilităţile clasice, rezolvarea problemelor de matematică, lectura sau ştiinţe, rezultatele la problemele interactive au fost mai bune în Australia, Brazilia, Italia, Japonia, Coreea, Macao, Serbia, Marea Britanie şi SUA. Mai precis, copiii din aceste ţări sunt mai deficitari la acumularea de cunoştinţe, însă se descurcă mult mai bine când sunt puşi în faţa unor situaţii de viaţă cotidiană.

În ceea ce priveşte comparaţia între sexe, diferenţele sunt mici între fete şi băieţi. Însă, în general, cele mai bune rezultate la aceste probleme interactive le au băieţii, cu excepţia Australiei, Finlandei şi Norvegiei.

85.000 de adolescenţi din 44 de ţări şi economii din întreaga lume au susţinut aceste teste. România nu a fost inclusă printre ele.

Consultaţi AICI clasamentul PISA.

Rezolvaţi AICI testele PISA referitor la problemele interactive.

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Cu câteva luni înaintea de alegerile europarlamentare, sondajele arată că

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: