Ministrul Transporturilor, Lucian Bode a anunţat, la B1 TV că va cere un ajutor de salvare de 47 de milioane de euro, respectiv un ajutor de restructurare de 110 milioane de euro pentru redresarea situaţiei de la Tarom.
El a mai a spus că trebuie adus un manager privat la Tarom.
„La Tarom, lucrurile arată foarte rău. Ne vom închide pe 190 milioane de lei pierderi pe acest an. Avem disponibili în jur de 20 de milioane de euro în acest moment în cont. Avem rate la Boeing. Avem în evaluare achiziţia de ATR-uri, pentru că avem acel Memorandum semnat. E clar că avem nevoie de uniformizarea flotei”, a afirmat ministrul Transporturilor.
El a spus că fostul manager, Mădălina Mezei, a semnat ”ca primarul” în prima zi de mandat, iar procedura pentru achiziţionarea ATR-urilor era declanaşată la momentul venirii acesteia.
”Lăsând la o parte moştenirea, vorbim de ce trebuie să facem noi. Noi trebuie să restructurăm această companie şi, când spun restructurare, nu mă gândesc la restructurarea pe care a făcut-o Cuc, de exemplu, la un moment dat, când a pornit de la 1.700 de angajaţi şi a terminat-o la 1.900. (…) Pe o procedură foarte clară vom face un proces de restructurare. Vom cere un ajutor de salvare – şi am discutat şi la Bruxelles. Vorbim de 47 de milioane de euro ajutor de salvare şi de aproximativ 110 milioane de euro ajutor de restructurare”, a afirmat Lucian Bode, care a precizat că aceştia sunt bani de la bugetul de stat, care trebuie recuperaţi.
”Noi avem un singur obiectiv, să ţinem această companie naţională”, a declarat ministrul Transporturilor.
În acest moment, Tarom are un director interimar, George Costin Barbu, directorul general al Şcolii Superioare de Aviaţie Civilă, numit în octombrie de către Consiliul de Administraţie.
Este al cincilea director al Tarom anul acesta și numirea a fost făcută pe fondul scandalului în care s-a aflat fostul ministru Răzvan Cuc, acuzat de fosta directoare a companiei, Mădălina Mezei, că a încercat să boicoteze moțiunea împotriva Guvernului Dăncilă, cerând oprirea la sol a unor curse interne.