miercuri

24 aprilie, 2024

9 octombrie, 2019

Aproximativ unul din trei copii și tineri născuți după 1995  spune că își dorește propria afacere, unul din cinci preferă să lucreze în sistem flexibil sau să aibă birouri mobile, conform sondajului KidsFutureMonitor, realizat în mare orașe, de Unlock Market Research.

Generația Z, care face obiectul sondajului și studiului rezultat, este formată din tinerii născuți după 1995, primii nativi digitali, au crescut într-o lume conectată și multiculturală.


„Preferințele lor legate de muncă subliniază nevoia de libertate şi de independenţă, dar şi o detaşare şi o lipsă de motivare mai mare comparativ cu alte generaţii”, potrivit autorilor studiului.

„Toate aceste caracteristici pot fi rezultatul gratificării imediate cu care ei au fost obişnuiţi în online, ceea ce face ca generaţia Z (şi probabil si generaţiile ce vor urma) să fie mai vulnerabile în situaţii care presupun efort susţinut şi consistent”, mai spune studiul.

Două treimi din acești tineri sunt optimiști în ceea ce privește viitorul, iar principalele motive de îngrijorare ale acestei generații sunt:

  • distrugerea naturii (24% din respondenți)
  • poluarea (21%)
  • pierderea umanităţii prin supratehnologizare (16%)
  • sărăcia (11%)
  • înrăirea oamenilor (10%).

Perspectivele pozitive identificate de copiii și tinerii intervievați:

  • dezvoltarea tehnologică (31%)
  • automatizarea/ robotizarea (28%)
  • oamenii vor fi mai buni (19%)
  • mai puţin stres şi muncă (19%)
  • şcoli mai bune (12%).

„Perspectiva pozitivă asupra viitorului este mai degrabă un indicator al speranţei de mai bine, având în vedere că în discuţiile individuale chiar şi optimiştii au exprimat motive de îngrijorare în legătură cu viitorul lor şi al omenirii în general”, este una dintre concluziile interviurilor realizate în cadrul studiului.

Meseriile viitorului, în viziunea Generației Z:

  • cea mai populară meserie a viitorului pare a fi, în perceptia lor, aceea de “constructor de roboţi”(39%)
  • urmează cea de specialist în digital media (influencer, vlogger, youtuber) (25%)

Doar 5% din ei ar dori sa devină specialist în salvarea mediului, deşi mulţi sunt foarte îngrijoraţi de faptul că planeta este pe cale de a fi distrusă.

Trendul Staycation

Creşterea anxietăţii cu privire la viitor în rândul copiiilor face ca generaţia Z să fie mai puţin deschisă la explorare şi la ieşirea din zona de confort.

Specialiştii în studiul generaţiei Z la nivel global vorbesc despre un nou trend, numit Staycation, care se descrie prin dorinţa lor de a petrece mai mult timp acasă, într-un mediu sigur, pe care îl pot controla virtual, în loc să exploreze lumea de dincolo de casă.

„Lumea exterioară este privită ca o necunoscută plină de pericole şi atunci preferă să se izoleze într-o lume interioară suficient de bogată cât să nu îi plictisească”, spune studiul.

Unii copii au afirmat în timpul interviurilor individuale că lumea virtuală e mai distractivă şi mai sigură decât cea reală şi că o preferă.

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Cu câteva luni înaintea de alegerile europarlamentare, sondajele arată că

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: