vineri

26 aprilie, 2024

31 august, 2020

Piața românească de bunuri de folosință îndelungată a continuat trendul crescător în cel de al doilea trimestru al anului 2020, conform datelor auditate de GfK România. Vânzările de bunuri de folosință îndelungată (Technical Consumer Goods, TCG) au consemnat un avans de 5,2% în perioada aprilie-iunie 2020 față de aceeași perioadă a anului anterior, sprijinită de creșterea sectoarele IT, Echipamentele de birou și Electrocasnicele Mici.

În contextul Crizei Covid-19, la nivel mondial sectoarele IT, Echipamentele de birou și Electrocasnicele Mici au fost singurele care au înregistrat un trend crescător al vânzărilor în cel de al doilea trimestru al anului 2020, în piața bunurilor de folosință îndelungată.

La nivelul pieței europene a fost înregistrată o evoluție similară a sectoarelor din piața bunurilor de folosință îndelungata. Criza Covid-19 a generat, de asemenea, o reducere a indicatorului de încrederea consumatorului, media europeana în luna iunie 2020 atingând valoare de -15,6, în scădere de la -7, valoare înregistrată în Decembrie 2019.


Sectoarele Tehnologia Informației (IT) și Echipamentele de birou (Office Equipments, OE), au înregistrat în perioada aprilie – iunie 2020 o creștere de 67,9%, respectiv 75,7% față de aceeași perioada a anului 2019 . Evoluția sectorului IT a fost influențată de creșterile înregistrate de vânzările de computere mobile și mouse-uri.

O creștere substanțială a vânzărilor au înregistrat Electrocasnicele Mici (Small Domestic Appliances, SDA), 31.7%. Cele mai mari creșteri în acest sector au înregistrat vânzările pentru aparatele electrice pentru tuns și bărbierit.

Cel mai mare sector al pieței TCG, Telecom, a înregistrat scădere de 10% în aceeași perioadă, evoluție generată de scăderea vânzărilor pentru telefoane mobile (Smart si Mobilephones).

Electrocasnicele mari (Major Domestic Appliances, MDA), al doilea sector ca importanță în piață, a înregistrat o evoluție aproape constantă (-0.7% față de aceeași perioadă a anului 2019), cele mai mari creșteri înregistrate în sector fiind pentru vânzările de congelatoare și uscătoare de rufe.


Vânzările din sectoarele Electronice (Consumer Electronics, CE) și Aparate Foto (Photo) au înregistrat în cel de al doilea trimestru 2020 scăderi de 3,2% respectiv 40,6% față de aceeași perioada a anului anterior. Scaderea vânzărilor de Electronice a fost influențată de scăderile vânzărilor de televizoare și camere video (Camcorders).

În cadrul Panelului de Retail, GfK colectează în mod regulat date de vânzări în peste 70 de țări din întreaga lume pentru produse Electronice, Photo, Telecomunicații, IT, Echipamente de birou, Electrocasnice Mari și Electrocansice Mici.

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Retragerea doctorului Cîrstoiu din cursa pentru primăria Capitalei arată nu

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: