fbpx Modifica setari cookieuri

La obiect

Stadiul celor 85 de proiecte fazate de România pentru a nu pierde finanțarea europeană

România mai are trei ani și jumătate la dispoziție pentru a finaliza cele 85 de proiecte fazate din fonduri europene, aferente exercițiului bugetar 2014-2020, valoarea… Mai mult

29.07.2020

La obiect

Vaccinul împotriva coronavirus – noua miză supremă în jocul geopolitic, egală cu tehnologia militară

Cine primește primul vaccinul contra coronavirusului? Lăsând retorica deoparte, răspunsul ține de geopolitică și de bani. O analiză Politico arată că goana după vaccin nu… Mai mult

29.07.2020

Analiză

Execuția pe S1 din 2020 – o abordare comparativă cu cea din 2019

Bugetul general consolidat a înregistrat pe prima jumătate a anului în curs un deficit de circa 45 miliarde lei, echivalent cu 4,2% din PIB estimat… Mai mult

29.07.2020

La obiect

Producția agricolă 2019 – scădere istorică a valorii brute adăugate în economie

Valoarea producției agricole a scăzut în 2019 cu 3,8% în termeni reali față de anul precedent, potrivit datelor semidefinitive comunicate de INS. Ponderea sectorului vegetal… Mai mult

27.07.2020

Studiu: Generațiile Boomers, X și Y în România și raportarea la muncă și la viața personală. Comparație la nivel global

de Vladimir Ionescu 10.3.2016

munca job superocupatModificările apărute pe piața muncii în ultimii ani și cu impact asupra echilibrului dintre viața personală şi cea profesională au un impact mai mare asupra românilor, decât asupra angajaților din alte țări, potrivit studiului „Generațiile urbane și prioritățile lor” realizat de EY România.

Principalele concluzii ale acestui sondaj de percepție:

  • Peste jumătate (51%) dintre participanții la sondaj consideră că este mai dificil acum decât în urmă cu trei ani să gestioneze echilibrul între viața personală şi cea profesională
  • 26% apreciază că este mai uşor.
  • Cei care au copii au resimţit într-o măsură mai mare dificultatea gestionării echilibrului între viaţa personală şi cea profesională în ultimii trei ani – 56% dintre respondenţii care sunt părinți spun că a fost mai dificil să facă acest lucru, în comparație cu 50% dintre cei care nu au copii.
  • Studiul a fost realizat la nivel global și permite comparații între angajații din diferite state.
  • Jumătate dintre respondenți susțin că numărul de ore de lucru a crescut în ultimii trei ani faţă de perioada anterioară, în timp ce doar 14% spun că numărul orelor lucrate a scăzut în această perioadă.
  • Cel mai mult resimt creșterea numărului de ore de lucru cei din generaţia Y (52%), în timp ce jumătate dintre cei din generaţia Boomers spune că numărul orelor lucrate a rămas constant pe parcursul ultimilor trei ani.
  • Peste 70% dintre respondenţii care sunt angajaţi în muncă susţin că lucrează ore suplimentare, iar 34% lucrează chiar mai mult de 46 de ore pe săptămână.
  • Generația X şi generaţia Boomers lucrează cele mai multe ore suplimentare – peste 46 de ore pe săptămână, în timp ce cei din generaţia Y par cei mai ponderaţi în abordarea orelor suplimentare – majoritatea dintre ei (41%) lucrând până în 45 de ore pe săptămână.
  • Aproape jumătate (47%) dintre respondenți şi-au schimbat locul de muncă în ultimii trei ani din motive financiare, iar o treime a decis să îşi păstreze locul de muncă în această perioadă, pe aceleaşi considerente.
  • Cei mai stabili la locul de muncă în perioada 2012-2015 au fost cei din generaţia Boomers (61%), procentul înjumătăţind-se de la o generație la următoarea: generaţia X (36%), generaţia Y (19%).
  • Aproape jumătate dintre respondenții angajați în muncă au renunțat la activitățile de relaxare din motive financiare în ultimii trei ani, în timp ce 28% au amânat achiziționarea sau închirierea unei locuinţe personale, iar 14% au amânat decizia de a avea primul copil din aceleași motive.
  • În special cei din generația Boomers au ales să renunțe la activitățile de relaxare în ultimii 3 ani (64%), generaţiile X şi Y fiind mai puţin dispuse să facă acest lucru.
  • 14% dintre respondenții cu vârsta între 34 şi 49 de ani au amânat decizia de a avea primul copil din motive financiare, iar 6% dintre ei pe aceea de a avea încă un copil.
  • Aproape 30% dintre respondenți consideră că munca este o parte importantă din identitatea lor, în timp ce pentru aproape jumătate (46%), munca reprezintă doar un mijloc de trai şi de susținere a stilului de viaţă.
  • Cel mai mult integrează munca în identitatea personală respondenții care fac parte din generația Boomers (53%), faţă de cei din generația X (37%), respectiv Y (27%).
  • Peste jumătate dintre respondenți (58%) şi-au schimbat sau ar fi dispuși să îşi schimbe locul de muncă, iar 40% s-au mutat / s-ar muta în altă ţară pentru a gestiona mai bine echilibrul între viaţa personală şi cea profesională. Respondenții din generația Boomers sunt mai degrabă dispuși să se mute în altă ţară (20%) pentru a gestiona echilibrul între viaţa personală şi cea profesională decât să se mute în alt oraș din România (6%).

evolutie ore munca ey romania

Toate aceste informații arată diferențe semnificative în modul în care se raportează generațiile la carieră, precum și la importanța pe care acestea o acordă vieții personale.

Pentru generația Y (milenialii, cu vârste între 21 și 34 ani), cariera nu mai este atât de importantă, oucpația nu mai este atât de pregnantă în identitatea personală, balanța înclinând mult mai mult în favoarea vieții personale.

ce inseamna munca ey ro studiu

Concluziile comparațiilor la nivel global:

Românii percep mai acut decât restul ţărilor de la nivel global modificările din ultimii trei ani, cu impact asupra echilibrului dintre viața personală şi cea profesională.

Percepție similară există în Germania, unde 49% dintre respondenţii la studiul similar derulat de EY au spus că este mai dificil acum decât în urmă cu trei ani să gestioneze echilibrul între viața personală şi cea profesională, urmată de Japonia (44%).

Comparativ cu restul ţărilor, părinţii din România au resimțit cel mai acut dificultățile din ultimii trei ani, urmați de părinţii din Germania (54%) şi Japonia (46%).

Românii lucrează mai multe ore suplimentare decât angajaţii din alte ţări şi beneficiază de flexibilitate la locul de muncă doar de la un anumit nivel de senioritate în sus.

86% dintre respondenții cu responsabilităţi manageriale din România spun ca lucrează ore suplimentare – aproape dublu faţă de managerii din Germania (45%) sau Marea Britanie (34%).

Totuși, potrivit statisticilor Eurostat, productivitatea muncii în România e de șase ori mai mică decât media în Europa, de 7,5 ori mai mică decât în Germania și de opt ori față de Olanda.

Mergeți în homepage ›

Publicat la data de 10.3.2016

Lăsați un comentariu


Stiri

SUA a mai contractat 100 milioane doze din viitoarele vaccinuri anti-Covid, totalul asigurat anticipat – 800 milioane doze

Iulian Soare

Preşedintele Donald Trump a anunţat marţi un contract de 1,5 miliarde de dolari pentru livrarea a 100 milioane de doze de vaccin experimental al companiei… Mai mult

Stiri

OIM cere guvernelor sprijin urgent pentru tineri: Pandemia are efecte traumatizante de durată asupra acestora

Razvan Diaconu

Jumătate din tinerii de pe planetă este posibil să fi fost afectați de anxietate sau depresie și 17% au avut probabil astfel de stări, din… Mai mult

Stiri

Importurile de electricitate s-au dublat în Semestrul 1, deși consumul economiei a scăzut cu 10%

Adrian N Ionescu

România a importat net 1,13 TWh (1.130,8 mil. kWh) în primul semestru din 2020, chiar dacă economia a consumat cu 2,125 TWh mai puțin (-10%)… Mai mult

Stiri

Consiliul Concurenţei verifică prețurile cerute pentru testele COVID-19

Adrian N Ionescu

Consiliul Concurenţei are în derulare o analiză la clinicile care efectuează teste COVID-19, pentru a vedea dacă acestea respectă legislaţia în materie de concurenţă, ca… Mai mult

Stiri

1.415 – noul record al cazurilor Covid diagnosticate în 24 de ore

Vladimir Ionescu

În ultimele 24 de ore au fost 1.415 cazuri noi de COVID-19, un nou record al infecțiilor cu coronavirus. Au fost prelucrate 22.607 de teste.… Mai mult

Stiri

Disney renunță la brandul ”20th Century Fox”, redenumindu-l ”20th Century Studios”

Vladimir Ionescu

Compania Walt Disney renunță la una dintre cele mai cunoscute mărci din industria divertismentului, „20th Century Fox”. Potrivit BBC, decizia vine după ce, anul trecut,… Mai mult

Stiri

Datoria publică a depășit pragul de 40% din PIB în iunie: Cele 4 scenarii pentru ce urmează

Alexandra Pele

Datoria publică a României a urcat la 40,2% din PIB în iunie, după ce în mai se afla ușor sub (39,9% din PIB), potrivit datelor… Mai mult