duminică

26 iunie, 2022

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

14 februarie, 2014

Inovaţia în întreprinderile din România a înregistrat un declin în perioada 2010-2012, comparativ cu perioada 2008-2010, conform unei statistici INS, dată publicităţii vineri.

Studiul relevă că, în perioada cercetată, doar 4 din 10 întreprinderi mari şi 2 din 10 întreprinderi mici şi mijlocii (IMM-uri) au implementat un produs, un proces, o metodă de organizare sau o metodă de marketing noi sau îmbunătăţite semnificativ.

Întreprinderile mari, de două ori mai inovatoare decât IMM

Rezultatele statistice privind inovaţia arată că, în perioada 2010-2012, ponderea întreprinderilor care au introdus sau au implementat produse, procese, metode de organizare sau metode de marketing, noi sau îmbunătăţite semnificativ, a fost de 20,7%, în scădere cu 10,1 puncte procentuale faţă de perioada 2008-2010.


Datele INS arată că întreprinderile mari (cu peste 250 salariaţi) au fost mai inovatoare decât întreprinderile mici şi mijlocii (cu 10-249 salariaţi).

Din numărul întreprinderilor mari, 40,1% au fost inovatoare, în timp ce din rândul IMM numai 19,8% au fost inovatoare.

Faţă de perioada anterioară studiată, ponderea întreprinderilor inovatoare mari a înregistrat o scădere cu 16,3 puncte procentuale. Aceeaşi tendinţă s-a manifestat şi în rândul IMM- scădere cu 9,9 puncte procentuale.

Puţină inovaţie, cooperare slabă

Statistica arată în ambele sectoare economice (industrie şi servicii) s-a înregistrat o scădere a potenţialului inovator al întreprinderilor.

  • În industrie s-a înregistrat o scădere cu 7,7 puncte procentuale, de la 30,1% la 22,4%.
  • În servicii, scăderea este aproape dublă, cu 12,9 puncte procentuale, de la 31,7% la 18,8%.
Îți mulțumim că citești cursdeguvernare.
Abonează-te la newsletter aici.

O altă concluzie- întreprinderile româneşti nu cooperează.

Conform INS, numai 7,4 % din numărul întreprinderilor inovatoare au cooperat în vederea realizării de produse sau procese noi sau îmbunătăţite semnificativ.

Etichete: , , , ,

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

articole categorie

Citește și:

Consumatorii români aveau, la nivelul anului 2021, o paritate a puterii de cumpărare de 55,5% din media europeană, procent identic cu cel din 2020, cel mai redus de...

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: