miercuri

29 iunie, 2022

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

10 octombrie, 2018

Statele Uniunii Europene au convenit reducerea cu 35% a emisiilor auto până în 2030, îngrijorate de un raport al ONU referitor la încălzirea globală.

Germania, unul dintre statele UE cu industrie auto foarte dezvoltată, a avertizat că obiectivele prea dificile riscă să aibă un efect negativ asupra industriei și locurilor de muncă.

Împărțiți între reducerea poluării și menținerea competitivității industriei, miniștrii europeni ai Mediului au discutat marți, la Luxemburg, peste 13 ore, până aproape de miezul nopții, înainte de a ajunge la un compromis referitor la limitele de dioxid de carbon care trebuie să fie impuse producătorilor de automobile din Europa, scrie News.ro.


Reglementările finale vor fi stabilite prin intermediul discuțiilor care vor avea loc începând de miercuri cu alte două organisme europene: Parlamentul European, care vrea o țintă mai ambițioasă, și Comisia Europeană, care a propus un nivel mai scăzut.

Într-un comunicat comun, miniștrii UE și-au exprimat îngrijorarea profundă provocată de un raport al ONU care cere măsuri rapide, fără precedent, pentru a ține sub control încălzirea globală, dar nu au dorit să își revizuiască în creștere angajamentul de reducere a emisiilor asumat prin acordul climatic de la Paris convenit în 2015.

Mai multe țări au cerut reducerea mai mare, cu 40%, a emisiilor auto, în conformitate cu țintele aprobate săptămâna trecută de parlamentarii europeni, iar reprezentanții Irlandei și Olandei au fost printre cei care s-au declarat dezamăgiți de acordul de compromis.

Germania, care are o industrie auto semnificativă, a susținut propunerea UE de reducere a emisiilor cu 30% autmobilelor și vehiculelor comerciale noi (de tip van), până în 2030, comparativ cu nivelurile din 2021.

Îți mulțumim că citești cursdeguvernare.
Abonează-te la newsletter aici.

Ecologiștii afirmă că Germania nu a învățat încă să fie mai fermă cu industria auto, în pofida scandalului provocat de Volkswagen, care a recunoscut în 2015 folosirea unui soft ilegal pentru maskarea emisiilor a circa 11 milioane de vehicule la nivel mondial.

Germania, cu sprijinul statelor est-europene, a deținut o minoritate de blocare a țintelor mai ambițioase de reducere a emisiilor, au declarat surse europene.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

citește și

lasă un comentariu

Un răspuns

  1. Pozitia moderata a Germaniei si tarilor est-europene este cea mai fezabila. Tintele prea inalte risca sa fie desmintite de realitati.
    Oricum, numai cu aportul UE nu se poate limita semnificativ pokuarea globala.

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

toate comentariile

Un răspuns

  1. Pozitia moderata a Germaniei si tarilor est-europene este cea mai fezabila. Tintele prea inalte risca sa fie desmintite de realitati.
    Oricum, numai cu aportul UE nu se poate limita semnificativ pokuarea globala.

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

articole categorie

Citește și:

Consumatorii români aveau, la nivelul anului 2021, o paritate a puterii de cumpărare de 55,5% din media europeană, procent identic cu cel din 2020, cel mai redus de...

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: