Echipele de montaj de la uzina Renault din Algeria au intrat în șomaj tehnic de câteva zile, ca urmare a întârzierilor livrărilor de piese și alte echipamente importate din România, unde temperaturile deosebit de scăzute au dus la perturbarea expedițiilor de caroserie, notează, pe surse, cotidianul Liberte Algerie. Informațiile au fost confirmate de reprezentanții Renault România.
”Mașinile asamblate la uzina de la Oran din Algeria au mare succes, ceea ce generează volume de producție mari. Caroseriile asamblate acolo provin de la uzina din Mioveni. Expedițiile de caroserii au fost perturbate recent de condițiile meteo dificile din România și de traficul maritim din Bosfor”, au precizat reprezentanții direcției de comunicare ai Grupului Renault România.
Sursele citate de publicația algeriană susțin că activitatea ar urma să fie reluată în ultima săptămână a lunii ianuarie, cu condiția îmbunătățirii condițiilor meteo din România. La uzina de la Oran se produce modelul Renault Symbol.
„Exceptând motoarele care sunt importate din Spania, toate celelalte elemente componente sunt aduse de la uzina Renault din România, unde angajații algerieni au efectuat stagii de formare și perfecționare”, a explicat un salariat.
Presa internațională notează că uzina Renault din Algeria nu și-a atins obiectivul de producție pe 2015, în condițiile în care de pe porțile uzinei au ieșit doar 20.000 de automobile Renault Symbol, în loc de 25.000 cât se preconiza inițial.
Renault, proprietarul Dacia, a anunțat recent o creștere record a vânzărilor de autoturisme în 2015, de 2,801 milioane de vehicule, în creștere cu 3,3% față de anul precedent. La ora actuală, cota de piață a grupului francez este de 3,2% la nivel mondial.