Siveco România vrea să ”reseteze”: Raportul său de sustenabilitate - în finala Deloitte Green Frog Award - CursDeGuvernare.ro
sâmbătă

16 octombrie, 2021

Siveco România vrea să ”reseteze”: Raportul său de sustenabilitate – în finala Deloitte Green Frog Award

22 decembrie, 2016

softUltimul raport de Sustenabilitate al Siveco a câștigat etapa națională a competiției Deloitte Green Frog Award, fiind înscris în etapa superioară, cea care va stabili ierarhia companiilor cu cele mai bune rapoarte de sustenabilitate din Europa Centrală, cu un impact pozitiv asupra mediului și societății.

Concursul se desfăşoară în cinci țări din regiune- România, Polonia, Cehia, Ungaria și Croația- și urmărește să identifice și să recunoască excelența în raportarea non-financiară din Europa Centrală.

Siveco realizează acest tip de rapoarte anuale din anul 2008, dar ultimul raport, aferent anului 2015, a fost apreciat de Deloitte pentru ”progresul semnificativ în ceea ce privește raportarea, cât și referirile la contextul și la problemele locale”. În fapt, compania a decis să ”reseteze” lucrurile după scandalurile în care numele său a fost implicat în ultimii ani.

Prima revizuire: Manualul Anticorupție


Cele mai semnificative schimbări în filosofia de business a companiei sunt legate de integritate.

17siveco-465x390
Florin Ilia

”Acest proces este cel pe care l-am numit intern tranziţia de la SIVECO 1.0 la SIVECO 2.0. Concluziile acestei analize au dus la revizuirea Codului de etică și a Manualului Anticorupție din cadrul  companiei şi la punerea în aplicare a măsurilor menite să detecteze şi să prevină orice abateri, ale oricărei persoane din firmă.

Codul de etică este aplicabil tuturor angajaților, Consiliului de administrație, colaboratorilor SIVECO. Am demarat construcţia SIVECO 2.0, o organizaţie care şi-a conștientizat erorile şi care acţionează, în fiecare zi, pentru a corecta şi a reconstrui. Ne dorim să vedem aceeaşi tranziţie la întreaga piaţă.”, declară Florin Ilia, președinte și director general al companiei.

Cum gestionează subiectul anticorupţiei actuala conducere a companiei?


”Din consultarea stakeholderilor noștri (angajați, acționari, management, clienți, parteneri, media)  a reieşit că acesta este un aspect esențial pentru toți. În  consecinţă, îl tratăm cu maximă responsabilitate.

Atât Codul de Etică cât și  Manualul Angajatului au fost revizuite şi au fost întărite valorile, principiile, procedurile interne și reguli de conduită pe care toţi angajații trebuie să le respecte și să le  aplice în activitatea lor în cadrul și în numele companiei.

Documentul intern numit Manualul Anticorupție descrie comportamentele acceptabile și inacceptabile ale angajaților SIVECO, în vederea asigurării respectării legislației anticorupție, atât în privința legilor din România cât și a legislației  similare din alte țări în care lucrăm.

Am adoptat o politică de transparență totală în raport cu clienții și partenerii care ne-au cerut clarificări asupra activității trecute a firmei noastre. Le-am dat toate detaliile cerute și le-am demonstrat demarcația clară față de trecut. Am avut discuții cu interlocutori din toată lumea, inclusiv americani, care au cel mai ridicat nivel de exigență în materie de anticorupție.  Am reușit să-i convingem că angajamentul nostru de toleranță  zero față de orice acțiune reprobabilă este foarte serios și concret”, este răspunsul lui Florin Ilia.

Pentru a se asigura respectarea acestui principiu, Siveco are o inițiativă inedită în mediul de afaceri– a creat un sistem de cutii poștale anonime pentru obţinerea de feedback pe diferite probleme sau a primi și colecta informații sensibile, de exemplu cu privire la aspecte etice.

Cum s-a realizat raportul

Raportul de Sustenabilitate este considerat de actuala conducere a Siveco drept un reper important în demersul de tranziţie către ceea ce este denumit SIVECO 2.0, o  organizație pe model european, cu centre de competență unice, care și-a revizuit fundamental structura, politicile și procedurile interne.

Această tranziție pune accent pe transparență și pe remedierea problemelor de integritate care au apărut în istoria recentă a companiei.

(Descărcați AICI raportul Siveco)

Pentru realizarea documentului, pe parcursul anului 2016 s-a derulat o foarte largă  consultare, ce a inclus  angajaţi, clienți, parteneri, furnizori, reprezentanți ai administrației publice, ONG-uri, licee, mass-media. Un proces laborios, în urma căruia conducerea companiei a înțeles ce trebuie să schimbe, ce trebuie să îmbunătățească și ce să păstreze în activitatea sa.

Raportul conține un Profil al companiei, modelul de Business și cel de guvernanţă și etică precum și direcția de dezvoltare sustenabilă.

Președinte și director general al Siveco România, Florin Ilia, explică pentru cursdeguvernare.ro: ”Motivaţia profundă a demersului nostru este aceea de a face cât mai transparent modelul nostru de business. De altfel,  transparența a devenit unul dintre principalele instrumente de business pentru companie ajutându-ne să clarificăm, să înțelegem și să depășim situațiile critice, inclusiv pe cea din toamna 2014.”

Portofoliu de proiecte europene

Din documentul companiei reiese că SIVECO 2.0 se bazează pe o activitate intensă de cercetare și dezvoltare, dezvoltarea internaţionala a afacerilor rămânând o prioritate.

Îți mulțumim că citești cursdeguvernare.
Abonează-te la newsletter aici.

În prezent, Siveco este singura companie din România care are contracte comerciale semnate direct cu organizaţii ale Comisiei Europene, practic o recunoaştere a calităţii ofertei, a valorii adăugate parteneriatelor create și a nivelului de inovare al soluțiilor propuse.

Exemple de contracte semnate cu instituţii europene:

  • Directoratul General al Comisiei Europene pentru Taxe și Vămi (DG TAXUD)  Proiect: servicii de suport pentru programele de instruire în domeniul vamal și al taxelor, soluții de eLearning și de comunicare, care vizează toate cele 28 de țări membre ale UE
  • Oficiul pentru Publicații al Uniunii Europene, Proiecte: portalul CORDIS , portalul comun, Liferay, ColdFusion (aplicație administrativă)
  •  Comisia Europeană  – Direcția Generala Justiție și Consumatori , Agenția Executivă pentru sănătate și alimente, Proiecte: Consumer Classroom , Consumer Champion
  •  Direcțiile generale ale Comisiei Europene și agențiile din Bruxelles, Luxemburg și Ispra, Proiect: DeSIS (furnizarea de servicii externe pentru dezvoltare, studii și suport pentru sisteme informatice)
  •  Agenția Europeană de Siguranță a Aviației (sistem de management al  documentelor și dde gestionare a fluxului de lucru)
  •  EuropeAid (Sistem informatic Geografic)
  •  Eurostat – Institutul de Statistică al Uniunii Europene (sistem integrat pentru date spațiale)
  •  Banca Europeană de Investiții – Programul JASPERS, un instrument important al politicii de coeziune a UE (contract de consultanță).

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

   ”Nu știm ce și unde vom fi atunci: dar timp de 25 de ani, această publicație trimestrială (format A4, peste 200 de pagini într-o realizare premium)...

rrr