fbpx

La obiect

Inflația anuală a urcat la 3,75% – influențe negative conjuncturale pe toată linia

Inflația anuală a urcat la 3,75% conform datelor publicate de INS, după ce prețurile s-au majorat în luna aprilie 2021 cu 0,53% iar efectul de… Mai mult

11.06.2021

La obiect

Falanga noastră din Bruxelles. Incredibil de slaba reprezentare a României în instituțiile UE

„Nu există niciun cetățean român care să ocupe o funcție de conducere în calitate de director general, în timp ce prezența cetățenilor români în alte… Mai mult

09.06.2021

Analiză

Joe Biden vine în Europa – lunga listă a defectelor de reparat în relația transatlantică

Președintele Statelor Unite ale Americii, Joe Biden, începe miercuri, în Europa, primul său turneu în străinătate – o săptămână plină, cu vizite în Marea Britanie,… Mai mult

09.06.2021

La obiect

Deficitul comercial trece de 7 Miliarde de euro (3% din PIB) după doar 4 luni din an. Peste un miliard deficit vine numai din alimente

Deficitul comercial pe aprilie 2021 s-a redus la 1,73 miliarde euro, potrivit datelor comunicate de INS. Semnificativ sub valoarea record din luna precedentă (2,25 miliarde… Mai mult

09.06.2021

Șef Ford: Viitorul fabricilor noastre din Europa depinde de cât va persista cererea redusă pe piaţa din regiune

de Mihai Pavelescu 1.5.2012

Capacitatea de producţie a Ford Motor în Europa depinde de cât de lungă va fi perioada în care cererea de pe piaţa din regiune va rămâne redusă, a declarat Stephen Odell, şeful diviziei europene a celui mai mare producător auto din SUA, relatează Mediafax.

Ford are fabrici în mai multe ţări europene, între care România, Germania, Franţa, Spania, Belgia, Marea Britanie şi Rusia.

Grupul are nevoie de capacitate disponibilă pentru a profita de o eventuală revenire a pieţei, însă grupul are un istoric de “adaptare” a producţiei şi va evalua viitorul fabricilor dacă situaţia o va impune, a spus Odell, într-un interviu pentru Bloomberg.

Vânzările auto din 30 de ţări europene au totalizat 13,6 milioane de unităţi anul trecut, mai puţin faţă de maximul record de 19 milioane de unităţi atins în 2007 şi sub nivelul, mai “normal”, de 17 milioane de unităţi, despre care Odell crede că nu va fi atins încă 4-5 ani.

Pe termen scurt, Ford va analiza reducerea numărului de locuri de muncă şi se va baza pe noi modele pentru a-şi creşte vânzările, a adăugat el.

“Este treaba noastră să fim profitabili la orice nivel se află piaţa. Renunţăm la muncitorii temporari, reducem orele de muncă şi vom continua să facem asta. În privinţa capacităţii vom fi atenţi. Va trebui să abordăm o viziune pe termen lung referitor la cum evoluează industria în jurul cifrei de 14 milioane de unităţi”, a spus şeful Ford Europa.

Ford renunţă la câteva zile lucrătoare la uzinele din Valencia şi Koln şi a limitat rata zilnică la o a doua fabrică din Germania, din Saarlouis. Producţia din Europa în al doilea trimestru va fi cu 65.000 de autovehicule sub nivelul din perioada similară a anului trecut, echivalent cu o reducere de 15%.

Piaţa europeană definită de Ford se va contracta de la 15,3 milioane de unităţi anul trecut la 14 milioane de unităţi. Grupul american se aşteaptă la menţinerea unei cote de piaţă de 8,3%. Totuşi, piaţa europeană a fost profitabilă în şase din ultimii opt ani, iar deciziile de reducere a capacităţii şi reevaluare a fabricilor “nu sunt pe termen scurt”, a spus Odell.

Estimările vizează piaţa europeană formată din 19 ţări cheie pentru Ford: Austria, Belgia, Marea Britanie, Cehia, Danemarca, Finlanda, Franţa, Germania, Grecia, Ungaria, Irlanda, Italia, Olanda, Norvegia, Polonia, Portugalia, Spania, Suedia şi Elveţia.

De asemenea, grupul clasifică Rusia, Turcia şi România drept pieţe importante. Divizia Ford Europa este responsabilă în total pentru 51 de pieţe în total, inclusiv din Asia Centrală şi Africa.

Cererea din Europa, unde Ford are fabrici şi în Belgia, Franţa, România, Rusia, Turcia şi Marea Britanie, are de suferit, întrucât criza datoriilor suverane şi măsurile de austeritate duc la declinul achiziţiilor, a declarat el, adăugând că impactul complet al reducerilor cheltuielilor de către guverne nu a fost resimţit încă.

Guvernele au o misiune dificilă în încercarea de a diminua cheltuielile publice, în timp ce trebuie să susţină creşterea.

“Austeritatea este absolut necesară. Nu poţi cheltui mai mulţi bani decât câştigi. Dar este nevoie de vreun fel de stimulare în sectorul privat”, a afirmat Odell.

Ford deţine în România o fabrică la Craiova, unde estimează că va produce în acest an 60.000 de maşini B-Max, iar anul viitor 105.000 de unităţi, modelul fiind destinat în principal pieţelor externe. Grupul a preluat în 2007, de la statul român, compania Automobile Craiova, iar conform contractului de privatizare avea obligaţia să realizeze până la 19 martie 2012 investiţii tehnologice şi de mediu de 675 milioane euro şi un volum de autovehicule de aproximativ 250.000 unităţi.

Ford a semnat în martie cu AVAS un act adiţional la contractul de privatizare a Automobile Craiova, potrivit căruia constructorul auto va produce un număr de maşini mult mai redus faţă de cel asumat, va plăti penalităţi şi va renunţa la un ajutor de stat pentru formarea profesională a angajaţilor.

Mergeți în homepage ›

Publicat la data de 1.5.2012

Un raspuns

  1. UPDATE: BATAIE DE JOC LA ANGAJARI LA FORD - Pagina 23
    6.5.2012, 11:59 am

    […] penalităţi şi va renunţa la un ajutor de stat pentru formarea profesională a angajaţilor. https://cursdeguvernare.ro/sef-ford-v…n-regiune.html Asa ca sa se duca si sa lase pe altii sa vina! Coreenii au inceput productia in 6 luni si au facut […]

Lăsați un comentariu


Europa

Regulile ajutorului de stat – Comisia Europeană pregătește relaxarea

Iulian Soare

Comisia Europeană va prezenta în a doua jumătate a acestui an o revizuire amplă a regulilor de ajutor de stat cu scopul de a facilita… Mai mult

Europa

G20: Italia vrea impunerea unor condiții de muncă mai bune pentru terții care lucrează cu multinaționalele

Iulian Soare

Italia va solicita țărilor din Grupul G20 să ceară ca marile mutinaționale să îşi asume responsabilitatea pentru condiţii de muncă oferite de furnizorii lor, ca… Mai mult

Stiri

Cel mai mare consumator de energie și-a redus consumul cu 3,9% – INS

Vladimir Ionescu

Consumul brut de energie din industrie – cea mai energo-intensivă, industria metalurgică, a fost anul trecut de 55.643,5 TJ (terajoule – un milion de jouli),… Mai mult

Stiri

Video / 7 lucruri despre CRONICI spuse de 7 cititori de top în 3 minute

Redacţia

   ”Nu știm ce și unde vom fi atunci: dar timp de 25 de ani, această publicație trimestrială (format A4, peste 200 de pagini… Mai mult

Stiri

Ajutoare de urgență pentru gospodăriile inundate – procedură simplificată

Vladimir Ionescu

Premierul Florin Cîţu a anunțat duminică, la o videoconferinţă cu prefecţii, că se lucrează la o procedură simplificată de acordare a ajutoarelor de urgență destinate… Mai mult

Stiri

Ilie Bolojan: Instituțiile publice, gândite ca o bază de angajări – am dat afară 60 din 80 și fac exact aceleași lucruri cu 20 de oameni

Vladimir Ionescu

Instituţiile publice au fost gândite “să fie o bază de angajări”, astfel încât au ajuns să fie supraîncărcate cu personal și cu salarii foarte mari,… Mai mult

Stiri

Atenție la ”V”: Economia – și România odată cu ea – își revine la valoarea din 2019, dar la o cu totul altă calitate. Au apărut CRONICILE 90 – titlurile și autorii

Redacţia

Nr. 90 al revistei (exclusiv print) CRONICILE Curs de Guvernare: Din cele 192 de pagini, 18 sunt alocate unei serii de analize care focalizează pe… Mai mult