joi

30 iunie, 2022

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

1 februarie, 2021

Tesla a încheiat 2020 pe ”verde”, o premieră pentru producătorul american, însă nu datorită vânzărilor de mașini electrice, notează CNN.

Unsprezece state solicită producătorilor de automobile din SUA să vândă un anumit procentaj de vehicule cu emisii zero până în 2025. Dacă nu pot, producătorii de autovehicule trebuie să cumpere ”credite de reglementare”, un fel de certificate verzi, de la un alt producător de automobile care îndeplinește aceste cerințe – cum ar fi Tesla, care vinde exclusiv mașini electrice.

Este o afacere profitabilă pentru Tesla – aducând 3,3 miliarde de dolari în ultimii cinci ani, aproape jumătate din această sumă doar în 2020.


Creditele de reglementare de 1,6 miliarde de dolari pe care le-a primit anul trecut au depășit cu mult profitul Tesla – ceea ce înseamnă că fără acestea compania ar fi înregistrat pierderi în 2020. Anul trecut Tesla a avut profit net de 721 milioane dolari, în comparație cu 862 miliarde dolari pierdere netă în 2019. Cifra de afaceri a urcat la 31,5 miliarde dolari, de la 24,6 miliarde dolari în 2019

„Acești tipi pierd bani vânzând mașini. Fac bani vânzând credite. Și creditele vor dispărea”, a comentat Gordon Johnson de la GLJ Research.

Executivii companiei recunosc că Tesla nu se poate baza pe continuarea acestei surse de venit.

„Aceasta este întotdeauna o zonă extrem de dificilă pentru noi de prognozat”, a declarat directorul financiar al Tesla, Zachary Kirkhorn.


”Pe termen lung, vânzările de credite de reglementare nu vor fi o parte importantă a afacerii și nu planificăm afacerea în acest sens. Este posibil ca, pentru câteva trimestre, să rămână o sursă importantă de venit. De asemenea, este posibil să nu fie așa”, a comentat reprezentantul companiei.

Pe de altă parte, profitul raportat exclusiv din activitățile auto, respectiv veniturile totale din vânzarea de mașini raportate la cheltuielile directe legate de construirea acestora, a fost de 5,4 miliarde de dolari.

Performanța ridicată a acțiunilor Tesla – în creștere cu 743% în 2020 – o face una dintre cele mai valoroase companii americane din lume.

Îți mulțumim că citești cursdeguvernare.
Abonează-te la newsletter aici.

Cu toate acestea, cele 500.000 de mașini pe care le-a vândut în 2020 reprezintă un procent redus din cele peste 70 de milioane de vehicule estimate a fi fost vândute în întreaga lume.

Acțiunile Tesla valorează acum la fel de mult ca și cele ale celor mai mari 12 producători de automobile – care vând peste 90% din autovehicule la nivel global.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

articole categorie

Citește și:

Consumatorii români aveau, la nivelul anului 2021, o paritate a puterii de cumpărare de 55,5% din media europeană, procent identic cu cel din 2020, cel mai redus de...

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: