Modifica setari cookieuri

Analiză

TVA: povestea pe care o spune calendarul de rambursare

Situația rambursărilor de TVA din ultimii 4 ani arată nu doar lipsa de predictibilitate a restituirilor de către stat, ci și ieșirea din orice logică… Mai mult

16.02.2020

Chestiunea

Taxele de mediu în România și în UE: ce propuneri pregătește Comisia

În plină dezbatere europeană pe marginea celui mai important subiect al momentului – Pactul ecologic european – România se vede obligată să își reanalizeze eficiența… Mai mult

16.02.2020

La obiect

Ianuarie 2020 – scădere a inflației anuale la 3,6%

Creşterea preţurilor de consum în luna ianuarie 2020 a fost de 0,41%, similară cu cea din luna precedentă și sub jumătate din valoarea consemnată în… Mai mult

13.02.2020

La obiect

-2,3% la producția industrială pe 2019, după șapte luni consecutive pe minus din iunie încoace

Potrivit datelor comunicate de INS, România a consemnat în decembrie 2019 o nouă scădere a producției industriale lunare, de -3,9% pe serie brută și -6,9%… Mai mult

12.02.2020

Cronicile

Scandalul Volkswagen din SUA se extinde în industria auto din Europa – managerii riscă inculparea

de Iulian Soare 22.9.2015

volkswagen

UPDATE: Pe site-ul Volkswagen a fost urcat un mesaj video al lui Martin Winterkorn, în care acesta cere scuze pentru înşelarea încrederii a milioane de oameni şi promite clarificări complete.

Să fie foarte clar: manipulari nu trebuie să se mai întâmple la Volkswagen”, spune în declaraţie Martin Winterkorn.

El a anunţat că va lupta pentru a-şi păstra poziţia.

UPDATE: Indicele german DAX a coborât cu 2,7%, iar cel francez, CAC – cu 2,8%.

Scăderi înregistrează şi mărcile americane, Ford şi General Motors, pe Wall Street.

UPDATE: Ministrul adjunct al Transporturilor, Michael Odenwald, va conduce o echipă ce se va va deplasa săptămâna aceasta la sediul central al companiei (în Wolfsburg), pentru a discuta cu oficiali ai grupului şi a examina documentele.

Echipa va trebui să spună dacă maşinile afectate de scandal au fost construite potrivit standardelor germane şi europene.

cadere vw

UPDATE: Cancelarul Angela Merkel a declarat marţi că aşteaptă răspunsuri complete despre ce s-a întîmplat la Volkswagen, cel mai mare producător auto al ţării.

angela merkelEa a cerut, dată fiind gravitatea situaţiei, transparenţă totală şi clarificări despre cum a păcălit compania testele privind emisiile.

Angela Merkel a anunţat că ministrul german al Transporturilor ţine legătura cu grupul şi cât mai curând vor fi prezentate toate datele.

Volkswagen, un simbol al industriei auto germane a fost creat în 1930 şi asigură mai mult de jumătate de milion de lcouri de muncă în toată lumea, sub sigla VW dar şi la diviziile sale, printre care se numără Audi, Bentley, Seat şi Lamborghini.

UPDATE: Firma Bernstein prognozează că scandalul Volkswagen va pune capăt erei diesel în Europa.

Analistul Max Warburton, de la Bernstein, spune că e posibil ca deficienţe similare celor descoperite  în SUA să fie identificate şi în Europa, dar probabil nu vor exista sancţiuni, ci vor fi urmate doar de reglementări mai dure în domeniu.

UPDATE: CEO-ul Volkswagen, Martin Winterkorn, ar putea fi schimbat la şedinţa de vineri a board-ului, scrie presa germană.

Potrivit publicaţiei Tagesspiegel, el ar putea fi înlocuit cu Martin Winterkorn, CEO Porsche.

Un reprezentant al companiei a negat însă informaţia.

Acţiunile companiei Volkswagen, unul dintre cele mai importante branduri germane, s-au prăbuşit şi marţi, ca efect al scandalului falsificării nivelului emisiilor, un scandal ce ia amploare şi se extinde şi în Asia, unde Coreea de Sud a anunţat declanşarea propriei investigaţii pe acest subiect.

Reprezentanţii producătorului german de automobile au recunoscut în urmă cu două zile că aproximativ 500.000 de maşini exportate în SUA au fost echipate cu sisteme electronice ce au permis ascunderea faptului că nu respectau standardele de poluare, şi au cerut scuze consumatorilor.

Prăbuşirea acţiunilor Volswagen a continuat şi marţi, cu 6% la deschiderea şedinţei de tranzacţionare şi cu 20% imediat după ce grupul a anunţat că aproximativ 11 milioane de maşini vândute în toată lumea au instalat softul care păcăleşte testele pentru emisii, iar profitul pe 2015 va fi afectat de cele 6,5 miliarde de euro puse deoparte pentru a acoperi pierderile rezultate în urma scandalului. Suma ar putea fi majorată, însă.

Toate cele 11 milioane de maşini diesel, nu doar Volkswagen şi Audi, au motoare EA189, dotate cu softuri ce identifică testările şi reduc imediat emisiile şi consumul.

caderea actiunilor vw

Producătorul german a transmis printr-un comunicat că softul nu influenţează comportamentul autoturismelor, emisiile şi consumul lor, şi că nu va tolera nicio ilegalitate, fiind hotărât să recâştige încrederea consumatorilor.

Analiştii economici sunt sceptici că firma va reuşi curând o redresare.

Verificarea tuturor producătorilor europeni

Ministrul de Finanţe francez, Michel Sapin, a declarat pentru postul de radio Europe 1 că va solicita un control privind respectarea standardelor de poluare de către toţi producătorii de automobile europeni:  “Suntem într-o piaţă europeană, cu reguli europene care trebuie respectate (…) Această verificare mi se pare necesară şi pentru a-i reasigura pe oameni”, a declarat Michel Sapin, care a adăugat că nu are date pentru a bănui alte nereguli.

Scandalul se propagă şi afectează nu doar producătorii din Germania, ci şi pe cei din Franţa, acţiunile Renault şi Peugeot scăzând şi ele marţi, după anunţul ministrului Michel Sapin:

actiuni producatori auto germania

 

producatori auto francezi

Consecinţe

  • Compania ar putea plăti în SUA o amendă de 18 miliarde de dolari (mai mult decât profitul net anual), însemnând un maximum de 37.500 pentru fiecare din cele aproximativ 482.000 de autoturisme diesel vândute pe piaţa americană, începând cu 2008.
  • De asemnea, managerii ar putea fi acuzaţi penal, o firmă de avocatură din SUA depunând deja o plângere în numele cumpărătorilor amricani.
  • Va fi afectată nu doar reputaţia grupului, ci a întregii industrii auto germane.

Grupul Volkswagen este format din 12 mărci –  VW, Lamborghini, Skoda, Seat, Bentley, Audi şi Bugatti, dar şi camioanele MAN şi Scania.

Volkswagen devenise după primele 6 luni din acest cel mai mare producător auto mondial, în funcţie de livrări, depăşind Toyota.

Mergeți în homepage ›

Publicat la data de 22.9.2015

Lăsați un comentariu


Stiri

Profit de 6,4 miliarde de lei pentru băncile din România în 2019

Vladimir Ionescu

Sistemul bancar a încheiat 2019 cu un nivel al profitului de peste șase miliarde de lei, marje mari la dobânzi și o nouă scădere a… Mai mult

Stiri

OMS: Teama şi panica nu ajută în combaterea coronavirusului. În România, niciun alt test pozitiv

Vladimir Ionescu

Organizaţia Mondială a Sănătăţii (OMS) cere oamenilor să îşi păstreze calmul cu privire la epidemia de Covid-19, iar guvernelor să fie pregătire să lupte pentru… Mai mult

Europa

Huawei deschide fabrică în Franța – investiție de 200 milioane euro

Iulian Soare

Huawei va construi prima fabrică din Europa în Franța, a anunțat joi președintele gigantului telecom chinez, Liang Hua, potrivit Business Insider. Liang Hua a precizat… Mai mult

Stiri

Radu Ioanid a fost acreditat ambasador al României în Israel

Victor Bratu

Preşedintele Klaus Iohannis a semnat, joi, decretul privind numirea istoricului Radu Ioanid, în funcţia de ambasador extraordinar şi plenipotenţiar în Israel. Potrivit Administraţiei Prezidenţiale, preşedintele… Mai mult

Stiri

Apel al 50 de foști miniștri de Externe din UE: Europa să respingă planul de pace propus de Donald Trump pentru Orientul Apropiat

Iulian Soare

Un număr de 50 de foşti miniştri de externe sau înalți funcționari din diplomația statelor europene au lansat un apel public către liderii UE, cărora… Mai mult

Stiri

România s-a împrumutat joi la dobânzi negative. Explicația specialiștilor

Alexandra Pele

România s-a împrumutat joi la dobânzi negative. Ministerul Finanțelor Publice (MFP) a lansat o emisiune de certificate de trezorerie, în valoare de 150 de milioane… Mai mult

Europa

Microsoft anunță că nu-și va atinge țintele financiare din cauza epidemiei din China

Adrian N Ionescu

Microsoft se aşteaptă să nu-şi atingă ţinta de venituri pe segmentul de calculatoare personale, ca urmare a efectelor negative ale epidemiei coronavirus (COVID19) din China.… Mai mult