Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME) este pe cale să vândă șantierul naval din Mangalia companiei Damen Shipyards Group, cel mai mare constructor de nave din Olanda, care deține și șantierul naval din Galați, relatează Korea Economic Daily.
Potrivit unor surse din industrie, Daewoo se află în faza finală a negocierilor cu Damen Shipyards Group. Șantierul naval din Mangalia este deținul din 1997 de Daewoo în proporție de 51%, restul de 49% revenind guvernului României.
La șantierul din Mangalia au fost construite 127 de nave petroliere și de containere și au fost reparate alte 300 de vase, scrie News.ro.
Daewoo Shipbuilding a început discuțiile pentru vânzarea șantierului naval din Mangalia în 2016, în cadrul eforturilor de restructurare a operațiunilor internaționale.
”Negocierile referitoare la preț au fost deja finalizate, rămas ca guvernul României să își dea acordul. Dacă acordul va decurge conform planului, Daewoo își va asigura din tranzacție 50-80 de miliarde de woni (43,5-69,6 milioane dolari)”, a declarat un oficial din industria construcțiilor navale.
Damen Shipyards Group deține la Galați unul dintre cele mai active șantiere ale companiei, unde construiește mai multe tipuri de nave, inclusiv militare. La șantierul Damen din Galați ar fi trebuit să fie construite corvete multifuncționale pentru Forțele Navale, în urma unei Hotărâri de guvern din mandatul premierului Ciloș, care a fost însă abrogată în martie, pentru a fi organizată o nouă negociere cu posiblii furnizori.
Șantierul naval de la Mangalia se află pe lista activelor pe care Daewoo vrea să le vândă din cauza uriașelor probleme financiare cu care se confruntă de mai mulți ani.
În luna aprilie, grupul sud-coreean a primit undă verde din partea creditorilor pentru implementarea unui program de salvare ce prevede conversia în acțiuni a unor datorii în sumă de peste 3,3 miliarde dolari și acordarea de noi fonduri în valoare de 2,6 miliarde de dolari.
Potrivit unor creditori ai Daewoo citați de BusinessKorea, vânzarea șantierului Mangalia și a celorlalte active incluse în planul de reorganizare va fi amânată pentru 2018.
“Având în vedere numărul comenzilor existente, Daewoo va raporta, probabil, vânzări anuale de 8.000 miliarde woni (6,75 miliarde dolari) în următorii trei ani. În consecință, am decis să amânăm vânzarea subsidiarelor până în 2018, când vom putea obține un preț corect”, au declarat sursele citate la începutul lunii trecute.
În afara șantierului naval din România, Daewoo vrea să vândă 14 alte subsidiare, printre care DSME Construction, DeWind, DSME Oman, DSME Shandong, Shinhan Heavy Industries și Samwoo Heavy Industries, scrie publicația citată.